Rok 2003 si vybral další krutou daň

Dnes při tréninku na slavné závody TT Isle of Man tragicky havaroval britský jezdec David Jefferies, který podlehl těžkým zraněním po střetu s telegrafním sloupem.

Rok 2003 si vybral další krutou daň
Nic nezaskočí motocyklového fanouška tak jako smrt závodníka, smrt jezdce jenž přináší radost druhým při pohledu na krásný sport, ale především smrt člověka, který prožívá svůj život za řidítky těch nejrychlejších jednostopých strojů.
Dnes se na ostrově Man konaly tréninky na nejstarší závody na světě, tedy na slavné závody TT Isle of Man, které se jezdí na přírodní, 37,73 míle dlouhém okruhu (cca 60,4 km). Tyto závody startují již tuto sobotu, kdy je na programu třídy TT Formula 1 a závody sidecarů. Při tréninku litrových produkčních motocyklu došlo v rychlé sekci Crosby z dosud neobjasněných příčin k havárii britského jezdce Davida Jefferiese jenž na následky zranění prakticky okamžitě podlehl.
Podle oficiálního vyjádření v tiskové zprávě pořadatele závodů havaroval David Jefferies ve velké rychlosti a po opuštění silnice trefil sloup telegrafického vedení jenž stál vedle silnice (závody se jezdí na běžných silnicích). Jefferiese těsně sledoval další ze známých britských jezdců Jim Moodie, který ve snaze vyhnout se bortícímu telegrafnímu sloupu zachytil o přetržený kabel z tohoto sloupu a vážně si poranil krk a hrdlo. Moodie byl s vážným poraněním ihned transportován do nemocnice.
Pořadatelé ihned přerušili probíhající trénink vztyčením červené vlajky v prostoru startu a cíle. Jezdci, kteří byli již mezi startem a místem tragédie byli zastavení v místě Glen Vine.
Jefferies byl aktuální držitel traťového rekordu tohoto nejnáročnějšího závodu světa, když dokázal oněch nebezpečných 60 kilometrů zajet průměrnou rychlostí 127,29 mph. Jefferies byl i devítinásobný vítěz na tomto okruhu vedoucím mezi domy, stromy, poli, ale i například přes železniční trať. V loňském roce získal David britský šampionát třídy Superstock. V době havárie pilotoval svůj stroj Suzuki GSX-R1000. David Jefferies se narodil 18. září 1972 v Shipley (Západní Yorkshire). Jefferies toužil stát se oficiálním jezdcem superbikového Mistrovství Světa, měl ale i své lidské záliby. Miloval jízdu na horském kole, rád cestoval, rád se koukal na dobré filmy (oblíbil si Gladiátora, Top Gun), ale i rád jezdil v autech (toužil po vlastním Dodge Viperu) a samozřejmě na motocyklu (snil o jízdě na Hondě RC 211V).
Svou profesi závodníka rád uplatňoval na domácích okruzích Oulton Parku a v Brands Hatch. Na otázku, který je jeho nejoblíbenější zahraniční okruh udával jako odpověď - Brno v Čechách.
Svou závodní pouť začal již v sedmi letech na motocyklu Yamaha TZ80 a následně se věnoval závodem v motokrosu. V roce 1990 přestoupil z bláta na silnici když si opatřil svůj první závodní motocykl Yamaha FZR 600. Následně vystřídal všemožné motocykly různých značek. Jen například na strojích Kawasaki ZX 750RR, Yamaha YZF 750, R6, R7, R1, Suzuki GSX-R600, 750, 1000, Ducati 888, 916, ale i na dvoutaktních Aprilia RS250, Suzuki RGV 250 nebo Yamaha Harris 500, se kterým se zúčastnil několika závodů Grand Prix (posledních šest závodů v roce 1993).
Ještě několik týdnů před jeho dnešní smrtí byl David pln odhodlání pokračovat v zisku vítězství na ostrově Man. "Nejezdím tam pro překonávání traťových rekordů, jezdím tam vyhrávat závody," říkal Jefferies britským novinářům. "Letos to bude stejné, nebudu se pokoušet překonat rychlostní rekordy, pokusím se vyhrát závody."
V Davidovi nám odešel skvělý člověk, ale především skvělý závodník.
ČEST JEHO PAMÁTCE!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist