Roberts a BMW ?

Z planovane spoluprace Protonu a KTM sice seslo, ale nabizi se jina varianta, a tou zatim nepopsanou strankou by mohla byt firma BMW.

Roberts a BMW ?
Roberts a BMW ?
Zprava stara priblizne jeden mesic: Doposud se neseslo predsednictvo BMW, aby projednalo eventuelni ucast tovarny BMW v zavodech MotoGP. „Jeste letos o tom bude vedeni firmy jednat, nebot pouhych 7 Grand Prix, kdy se v ramcovem programu, tedy Boxer – Cupu, zucastnuje nase firma, nestaci k tomu, aby znacka BMW ziskala jistou sportovni „image“ a dlouho uz nemuzeme cekat !“, prohlasil marketingovy reditel BMW, Axel Zimmermann.
A jaka je aktuelni skutecnost ? V Mugellu byli videni nasledujici panove z vedeni firmy, sef motocykloveho oddeleni znacy BMW – Dr. Herbert Diess, financni reditel Dr. Gery a reditel vyvojoveho oddeleni Marcus Braunsperger. Jelikoz odcestovali z Mugella jeste pred startem Boxer BMW Cupu, tak zrejme neprijeli kvuli nemu...!
Naopak reditel Dorny Carmelo Ezpeleta je presvedcen, ze BMW bude na startu zavodu MotoGP 2005. „ To je ale muj osobni pocit“, rika opatrne Spanel.
Ovsem BMW chybi dve mista na startovnim rostu, a tak nebylo divu, ze jmenovani tri panove navstivili prave Kennyho Robertse sr. Vsichni, kteri sleduji motocyklove zavody Grand Prix vedi, ze smlouva Kennyho Robertse s firmou Proton konci koncem tohoto roku a take to, ze se jmenovany majitel tohoto tymu uz pred nekolika tydny vyjadril v tom smyslu, ze by nejradeji dale dodaval pouze podvozky a vyvoj motoru ponechal jine firme a take se vi, ze planovana kooperace s rakouskou firmou KTM se – aspon prozatim – neuskutecni.
Na konkretni dotazy odpovedely zainteresovane strany nasledovne: „ Pozorujeme pozorne celou zavodni scenu a technicky vyvoj“, byla velmi diplomaticka odpoved ze strany BMW. „Potrebujeme motocykloveho partnera, a byl bych velmi stastny, kdybychom mohli spolupracovat s tak renomovanou firmou, jakou je jiste BMW“, byl uz konkretnejsi sef tymu Proton, Kenny Roberts.
Ten totiz predpoklada, ze jeho V5 – Proton bude mit pristi rok velke problemy s tim, ze nadrz s 22 litry pohonne smesi nevydrzi celou zavodni vzdalenost. „Navic se musim nejdrive zeptat manazeru Protonu, jestli maji zajem na dlouhotrvajicim konceptu, nadale startovat v zavodech MotoGP...“, dodava American. „Spotrebujeme priblizne 15 – 20 milionu dolaru rocne, ktere jsou ale vyhozene penize, nebot nemame konkurence schopne pneumatiky. Jsem momentalne velkym zastancem toho, aby vsechny tymy mely jednotne pneumatiky, a tim byla aspon jedna vychozi startovni pozice pro vsechny tymy stejna. Nasi zavodnici Nobu Aoki a Kurtis Roberts jezdi opet pouze jako statiste, ackoliv nemaji rozhodne ty nejpomalejsi motorky. Jsme ale zabrzdeni pneumatikami Dunlop.“, nebere si vubec pred usta servitek byvaly nekolikanaosbny mistr sveta. A mohl by uz BMW absolvovat nejake zavody v roce 2005 ? „Pro vyvoj V5 – Proton jsme potrebovali 8 mesicu. Ale kdyz se mi nekdo dnes zepta na moje doporuceni, tak odpovim: trivalcovy motor !“, uzavira tema staj Proton KR + BMW sef tymu Proton.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist