Repsol Honda a Assen

Tovární tým Hondy chce v Assenu konečně získat pozice mezi nejlepšími jezdci.

Alex Barros
Je to historické dějiště Mistrovství Světa se zkušenými a hodně různými fanoušky. Je to extrémně technický okruh jako Mugello, a protože je úzký, nedovolí příliš mnoho chyb. Také potřebuje hodně fyzické síly, obzvláště na motocyklech, které se nyní používají. Brzo jste velmi unavení. Vydržet to, znamená vlastnit opravdu silné zbraně. Je to okruh, který spojuje několik táhlých zatáček a rovinek, kde jezdíte na limitu. Je proto velmi těžké nastavit motocykl, aby byl schopný dobře držet stopu. Všichni jezdci si za šest, sedm kol stěžují na únavu, závod je však ještě tvrdší. Kladná stránka je, že teplota okruhu není tak vysoká jako na jiných okruzích. Déšť je zde vlastně něco zcela obvyklého. Assen byl vždy jeden z mých oblíbených okruhů a po zklamání v několika posledních závodech se těším na dobrý výsledek. Po posledním závodu měl tým v Barceloně velmi pozitivní testování, kde se hodně pracovalo na nastavení pérování, což by mě mělo pomoci získat větší přilnavost, zvláště předního kola, které dost klouzalo. Právě tohle způsobilo můj pád. Myslím si, že tomu nyní více rozumím, již vím co v podobných situacích udělat. Assen je rychlý a plynulý okruh, dobrá rovnováha motocyklu je důležitá pro dobré kolo. Vím, že uspořádám malý večírek s několika přáteli, kterým oslavím svůj dvoustý závod ve třídě 500/MotoGP, jenž v neděli absolvuji. Bude to jistě hezké, ale nejlepší oslava by pro mě byla získat dobrý výsledek pro můj tým a všechny mé příznivce.
Nicky Hayden
Již opravdu chci získat dobrý výsledek v závodě. Poslední dvě Grand Prix byly skutečně těžké. Obě, v Mugellu a Barceloně, znamenaly dobré tréninky i kvalifikaci. Dva starty z předních řad daly optimismus celému týmu a mě vnesly úsměv do tváře. V obou případech se následně zkazil závod a nemám ze dvou víkendů body. Jsem z toho skutečně zklamaný. Opravdu doufám, že se v Assenu vše změní. Když jsem tam minulý rok přijel, tak jsem myslel, že vše půjde dobře. Vlastně to dopadlo tak, že na okruhu vše dobře postupovalo. Všechny tréninky byly na suchu, ale závod se jel na mokru. Po zahřívacím kole jsem vyměnil motocykl a tak jsem zahájil od konce. Vlastně jsem si ten závod docela užil. Celkově se mi ten okruh líbil. Již bych chtěl opravdu po závodě odjíždět s nějakými další body po dobrém výsledku.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist