Řadit se musí

Tenhle článek se začal psát vlastně už v pátém kole hořických Zatáček. Kvůli lokálnímu zatmění jsem sebou plácnul pod Borkem a kromě šrámů na duši to trošku odnesla i motorka.

Řadit se musí
Největší škody utrpělo přepákování na levé straně a protože se už v úterý jel CEC na Lausitzu, bylo nutné během pondělí s tím něco udělat.
Přepáčko mám od Radka Novotného z firmy ARP, takže jsem mu zavolal a hned jsme začali řešit jak to udělat aby všechno klaplo. Pochopitelně nebyl na firmě, ale na služebce a tak následovaly telefonáty na všechny strany… Nakonec, ve spolupráci s týmem Vangelas (tímto děkuji) přepáčko do Německa dorazilo.
Na vysvětlenou se vrátím ještě víc zpátky. Nebudu zapírat – před lety jsem se pro tuhle značku rozhodl protože byla jednak nejlevnější, a taky proto, že kvalita, alespoň na první pohled byla srovnatelná s konkurencí. Pravda, firma v té době více méně začínala a některé detajlíky nebyly dotažené k dokonalosti, ale byly to spíš jen kosmetické záležitosti spojené s určitým nepohodlím při montáži, než zásadní nedostatky. V praxi fungovalo všechno k naprosté spokojenosti a navíc, pokud se někde někdy postavila silnice do cesty a bylo potřeba řešit náhradní díly, stačilo zavolat a nejdéle do dvou dnů přišel balíček.
Takže když jsem teď převzal krabici, otvíral jsem ji docela se zvědavostí. Po vybalení z bublin jsem musel ocenit, že věc, která má dělat totéž, co už jsem na motorce jednou měl, prošla vývojem a přepracováním. Byly dotažené nejen detajlíky, ale byl předělaný celý systém uchycení. Dřívější speciálně vyráběný a proto prakticky nezaměnitelný šroub, který držel všechno pohromadě, byl vyměněn za naprosto standardní.
Dřív jste museli po pádu většinou objednat onen speciální šroub, protože obvykle praskl, zatímco frézované díly se často povedlo porovnat.
Když jsem to všechno viděl, nedalo mi to, znovu jsem Radkovi zavolal a trochu se poptal: 

Odkud jdeš … ?
„ Firma ARP – motoracing se na trhu objevila v r. 2004.
Ze začátku šlo hlavně o zakázkovou výrobu stupačkových setů, která se v roce 2007, díky investici do moderních technologiích a zdokonalení výrobních postupů, rozšířila ještě o řidítka a víčka nádrží. S rostoucím objemem výroby i rozšiřujícím se sortimentem se postupně vytvářela i síť odběratelů nejen po tuzemsku ale i v zahraničí.
Počáteční sázka na nejkvalitnější materiály obráběné na nejnovějších CNC mašinách se ukázala jako správná. Díky tomu se značka ARP stále častěji objevuje i na závodních okruzích. To je jednak doklad o vysoké úrovni výrobků, na druhou stranu je to zpětně i nenahraditelný zdroj připomínek a podnětů pro další vývoj.“ 

A jak vlastně přepáčko vzniká?
„Na začátku je návrh který vychází především právě z potřeb lidí kteří jezdí závodně. Následuje pevnostní výpočet za použití metody konečných prvků (numerická metoda sloužící k simulaci průběhů napětí, deformací …).
Příprava samotné výroby je pak realizována za pomocí CAD/CAM systému díky kterému je následně vytvořen program pro CNC stroj.
Důležitá je i volba materiálu vzhledem k budoucímu využití výrobku. Na většinu součástí se používá tzv. kalený dural, který se svými mechanickými vlastnostmi blíží některým typům oceli.
Po obrobení jednotlivých dílů následuje velmi důležitá fáze výroby, povrchová úprava. Při té je používán tvrdý elox který má vynikající otěruvzdornost a tvrdostí se blíží kalené oceli.“

… a kam kráčíš?
„Na prvním místě samozřejmě zůstává především spokojenost našich zákazníků. Z toho vyplývá snaha neustále zdokonalovat a vyvíjet. Ono není jednoduché uspokojit požadavky jak široké motorkářské veřejnosti, tak i profesionálních jezdců, na jejichž potřeby se snažíme klást největší důraz. 
Takže se snažíme posunovat naše výrobky dopředu nejen po technické ale i po designové stránce, a postupně rozšiřovat sortiment produktů.“

více na : http://www.arp-motoracing.com/

A tady je pár fotek z výroby:

… a část sortimentu:

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.73
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist