Půjde Hodgson do MotoGP?

Na serveru zpravodajské společnosti BBC bylo oznámeno, že je na spadnutí dohoda mezi Neilem Hodgsonem a továrnou Ducati o vstupu britského jezdce do šampionátu MotoGP 2004.

Půjde Hodgson do MotoGP?
Podle BBC je již na 90 % rozhodnuto o tom, že předpokládaný, letošní Mistr Světa Superbike - Neil Hodgson, vstoupí v příští sezóně do nejprestižnější třídy MotoGP.
V Assenu, kde byl Hodgson přítomen závodům MotoGP, otevřeně britský jezdec prohlásil, že jedná s Ducati o usednutí na jejich motocykl Desmosedici. Nyní, poté co se pomalu rýsují nová pravidla pro třídu Superbike, Hodgson měl podle BBC opět jednat se svou mateřskou továrnou. Jak jistě víte, technická pravidla WSBK doznají od příští sezóny dalších výrazných změn [již jsem informoval - poz. Racing], kdy se mají přiblížit k pravidlům v šampionátech AMA a BSB, tedy více k sériovému provedení motocyklů, bez větších zásahů. Následné rozhodnutí o používání pouze standardních pneumatik naopak velice rozhořčilo dodavatele tohoto unikátního zboží, kteří se rozhodly za této situace do WSBK pneumatiky nedodávat. Nejenže šampionát čtyřtaktů přišel v minulosti o japonské továrny, ale nyní se chce vzdát svého působení ve WSBK nejvíce zastoupená továrna Ducati, která jako svou krajní variantu označila zrušení továrního týmu pro příští sezónu.
Toto vše vede k tomu, že jezdci ztratí zájem o tuto třídu a houfně budou odcházet do prestižnějších šampionátů. Jednou z takovýchto variant je i přestup do šampionátu World Supersport, kam právě své chapadla v letošní sezóně začaly velice výrazně roztahovat všechny čtyři japonské továrny (jede zde 19 !!! továrních motocyklů). Na tomto kroku lze spatřit samozřejmě i veliký komerční záměr, vždyť právě třída cestovních motocyklů o obsahu 600 ccm patří k nejprodávanějším světovým produktům (na světe se prodá víc cestovních šestistovek jak litrů).
Přestup Neila Hodgsona do MotoGP se tak zdá jako naprosto nevyhnutelnou součástí plánů Ducati. Jediný zádrhel je v tom, že Dorna již dříve ohlásila, že počet jezdců a tím i týmů se měnit nebude a tak jako jediné řešení lze spatřit v již tolikrát omílaném vstupu Ducati do některého ze součastných týmů. Zde se jako největší adepti na dodávku motorů Desmosedici jeví týmu Luise d´Antína (současný tým Yamaha D´Antín) a Petera Clifforda (WCM). Boj o materiál z Bologne jistě brzy dozná svého vítěze a tak se budeme moci těšit v příští sezóně na minimálně čtyři rychlé stroje Ducati Desmosedici.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist