Proton zahájí sezónu na dvoutaktu

Tým Kennyho Robertse sen. Proton KR zpozdil přípravu svého čtyřtaktního stroje a tak chystá zahájení testování s dvoutaktem o obsahu 500 ccm.

Tým Proton KR oznámil, že jsou blízko vlastní porážky v podobě stavby jejich čtyřtaktního stroje V5, který nebude včas postavený. Původní přepracovaný plán hovořil o nasazení tohoto stroje o obsahu 990 ccm při třetích IRTA testech na okruhu Montmelo u Barcelony. Nyní továrna prostřednictvím týmového manažera, Američana Chucka Akslanda oznámila, že těchto IRTA testů se jezdci týmu Proton KR Jeremy McWilliams a Nobuatsu Aoki účastní na loňských dvoutaktních strojích, tedy na “půllitrových“ tříválcích.
“Náš cíl je stihnou nějaký zimní test před startem šampionátu MotoGP, ale zda ho stihneme závisí na tom, co se stane tento týden“, uvádí Aksland. “Pokud nestihneme stroj připravit, budeme testovat s dvoutaktem, e to protože naši jezdci stáli čtyři měsíce a oni se potřebují před začátkem sezóny rozjezdit. Bylo by velmi riskantní složit motocykl a odstraňovat vše až v Catalunyi. Rádi bychom nejprve provedli vlastní, krátký test kde bychom odzkoušely všechny systémy a zjistili zda je motocykl bezpečný“, doplnil americký manažer týmu, který vlastní legendární Kenny Roberts senior.
Aksland dále poukázal na to, že motocykl ve volné části již existuje, ale modifikace různých součástí zpozdila celou přípravu. “Měli jsme několik odlišných verzí, ale rozhodli jsme se pro jejich úpravu jako například sedadlovou jednotku a airbox. Máme připravené podkomplety, ale neměly jsme motor v rámu. Je šance, že vše dopadne tento víkend.“ Američan také dále dodal, že vzhled jejich nového motocyklu překvapil oba samotné jezdce svou malou velikostí. “Je stejný jako tříválcový dvoutakt 500 ccm. Všichni jistě očekávali, že čtyřtakt bude velký, ale v realitě vypadá skutečně hodně malý, pozice pro jezdce není odlišná od tříválce. Jezdci si mysleli, že budou muset hodně zdvihat nohu při nasedání, ale oba byli velmi překvapený. Podvozek je zřejmě širší a když se na motocykl dá celá kapotáž, bude ještě větší. Je to však kompaktní stroj, který může být pro jezdce jen lepší“, hovořil Auksland o rozměrech jejich nového pětiválce.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist