Proton V5 má první body

Čtyřtaktní motocykl Proton KR V5 získal zásluhou Nobuatsu Aokiho první světové body za čtrnácté místo v Motegi.

V sedmém závodě od svého uvedení na motocyklovou scénu získal stroj Proton KR V5 první světové body, když japonský jezdec Nobuatsu Aoki dokončil závod třídy MotoGP v japonském Motegi na čtrnáctém místě. Po startu klesl sice Aoki na šestnácté místo, ale jak začalo ubývat palivo v nádrži jeho motocyklu, byl Nobu schopen předjet Kennyho Robertse jr. a když nakonec diskvalifikovali Makoto Tamadu, byly z toho dva body do celkového hodnocení šampionátu.
"Nebyl to snadný závod," hodnotí událost Nobuatsu Aoki. "Má zadní pneumatika nepracovala dobře, ale zdá se, že i ostatní jezdci měly problémy s přilnavostí. Prvních patnáct kol jsem bojoval s motocyklem, s plnou nádrží nepracoval podvozek moc dobře. V posledních deseti kolech se však vše začalo zlepšovat. Velmi usilovně jsem se snažil dojet Kennyho Robertse, který jel před mým motocyklem. Poté zajel Olivier Jacque do štěrku a po návratu se účastnil této naší bitvy. Byl jsem schopný jej následovat a tím i zrychlit své časy na kolo možná o půl sekundy. Jsem opravdu potěšený ze zisku prvních bodů."
Nedělní závod však přinesl zklamání druhému jezdci týmu Jeremy McWilliamsovi, který odstartoval lépe než jeho japonský kolega a cílem prvního kola projížděl na čtrnáctém místě. Ve třetím kole se však při brždění do jedné z náročných zatáček dostal do smyku a havaroval.
"Nejsem zraněný, ale rozzlobený," říkal Jeremy McWilliams po ztraceném závodě. "Stěžoval jsem si na brzdy, ale asi jsem musel nejdříve havarovat, aby někdo vzal mé stížnosti na vědomí. Brzda se příliš rozpálila a nakonec přestala před zatáčkou brzdit. Jsem rád, že jsem havaroval na tom místě, než kdybych havaroval až pod kopcem, protože by poté lidé říkali, že jsem havaroval z přemíry horlivosti."
Ze zisku prvních bodů pro čtyřtaktní Proton byl spokojený i vlastník týmu Kenny Roberts sr., který nezapomněl dodat, že Jeremy je na brzdy tvrdší než Nobu a snad i proto mu nevydržely.
Příští závod v malajsijském Sepangu bude pro tým Proton jakýmsi domácím podnikem, když sice tým sídlí v Británii, ale hlavní sponzor Proton je malajsijského původu.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist