Proton opět s dvoutakty

Tým Proton KR nasadí na německou Grand Prix opět loňské, dvoutaktní stroje Proton KR3.

Tým Proton KR se rozhodl, že na Grand Prix Německa nasadí opět své loňské stroje KR3, tedy dvoutaktní tříválce o objemu 500 ccm. Nasadit tyto stroje se tým rozhodl vzhledem ke stádiu vývoje jejich čtyřtaktu V5 a vzhledem k úspěšnému boji v loňském závodě, kdy Olivier Jacque dlouho vedl až byl nakonec odstraněn jiným dvoutaktem, když do ¨něj po chybě narazil Alex Barros.
"Opravdu se na ten závod moc těším, protože cítím, že dvoutaktní stroj bude hodně konkurenceschopný," říká v tiskové zprávě týmu Jeremy McWilliams. "Budeme mít nyní více času na přípravu, než kolik jsme měli v Doningtonu. Vloni jsem udělal v Německu chybu při výběru podvozku, ale v neděli chci dosáhnou dobrého výsledku. V minulém týdnu jsme absolvovali se čtyřtakty dobrý test na okruhu v Brně, naučili jsme se o motocyklu hodně a tak již víme jakou cestou jít. Jsem si jistý, že na čtyřtakt se v následujících dvou závodech vrátím, ale nyní věřím, že v neděli mohu uspět víc, než v posledních závodech Grand Prix."
Minulý rok oba jezdci Protonu dosáhli výborných úspěchů právě na německém okruhu, když Jeremy McWilliams dokončil závod na sedmém místě a Nobuatsu Aoki dojel hned za ním. Ovšem z návratu ke dvoutaktní technice nesdílí nadšení právě Nobu Aoki. "Jsem spokojený a zároveň smutný z návratu na loňské motocykly," říká Aoki. "Bude to těžké, protože celý tým již pracuje pouze na čtyřtaktu. Tam je budoucnost. Po všech posledních problémech to bude, ale zábavné. Jen se budu věnovat přípravě motocyklu na závod a později pouze dosažení nejlepšího výsledku."
Návrat na dvoutaktní techniku vysvětluje i vlastník týmu, legendární "King Kenny" - Keny Roberts sr. "Nikdy jsme vlastně s těmito čtyřtaktními motocykly nechtěli závodit. Tyto stroje byly určené původně pouze k testům." Stejně se vyjádřil i týmový manažer Chuck Aksland, který mimo jiné taká připomněl problémy s motory a jejich přehřívání, i problémy s klikovou hřídelí. "Brněnský test byl teprve druhý okruh, kde jsme pouze testovali a nezávodili," říká Aksland. "Přes některé problémy najezdili oba jezdci mnoho kol. Bez tlaku na závodění jsme byli schopní zjistit mnoho věcí okolo našeho čtyřtaktního stroje. Získali jsme množství dat, které nás posunou opět kupředu."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist