Proton KR k prvnímu závodu

Bez nových pneumatik, s motorem o výkonu pouze na 80. procentech a dokonce s nedoléčeným jezdcem, se vydává k prvnímu závodu MotoGP tým Kennyho Robertse sr.

Proton KR k prvnímu závodu
Již za několik dní se roztočí naplno kola dalšího ročního Mistrovství Světa silničních motocyklů a tak týmy začínají publikovat své tradiční "Preview", stejně jako tomu bylo před každým závodem v posledních letech. Mezi první týmy, které zveřejnily svou tiskovou zprávu týkající se závodu v Jihoafrickém Welkomu, je tým Kennyho Robertse sr. Proton KR.
Tým nasadí do prvního závodu letošní sezóny MotoGP nový čtyřtaktní motocykl Proton KR V5 druhé generace, se kterým hodlají prorazit mezi nejlepší. Motocyklová legenda Kenny Roberts sr. věří, že tento stroj bude již konečně úspěšný.
"Tento závod je pro nás příliš brzo, přesto věřím, že až mnozí lidé uvidí náš stroj poprvé, budou velmi překvapení," říká Roberts na adresu motocyklu, který v zimních měsících doznal mnohých změn. "Je to nejlepší a nejintegrovanější motocykl, jaká jsme kdy vytvořili. Problém je, že motor prozatím nedosáhl výkonu, která jsme vymodelovali díky počítačové technice. Jistě přijdeme na to proč, ale některé věci si prostě dávají na čas," doplnil Roberts, který také oznámil, že jejich stroj vzhledem k vývoji pojede prozatím na osmdesát procent.
Jako vždy nasadí tým do závodu dva jezdce, již týmu oddaného Nobuatsu Aokiho a druhého, mladšího syna Robertse - Kurtise. Zatímco Aoki absolvoval kompletní předsezónní testovací plán, Kurtis se do sedla motocyklu vrátí po svém zranění, které si přivodil během ohnivé příhody s novým motocyklem.
"Vždy porovnávám zranění, zda se vyrovná ostatním," říká Kurtis Roberts. "Poprvé jsem si vykloubil rameno vloni a bylo to horší než nyní, nakonec jsem opět závodil za dva a půl týdne po havárii. Tentokrát to vypadalo, že se uzdravím rychleji, ale bohužel nemohu nabrat ztracenou sílu. Nejel jsem na novém motocyklu, ale těším se do Jižní Afriky. Dokonci i když tam zřejmě pro mne nebudou optimální podmínky, stejně jako pro pneumatiky a motocykl [Dunlop slíbil zcela nové pneumatiky až pro GP Francie - poz. Racing]. Budu ovšem tam a budu závodit, uvidíme jak to půjde."
Na velmi hrbolatý okruh Phakisa Freeway, který je často zanesený pískem a množstvím prachu, se připravuje i týmové jednička Nobuatsu Aoki, který si je vědom obtížnou situací, ve které se britský tým vedený Američany nachází.
"Nejlepší co jsem při testování zjistil, je lepší podvozek," říkal Aoki. "Je výrazně lepší. Jenže máme jiné věci, které nejsou tak dobré. Výkon motoru a odezva plynu musí být zlepšená, potřebujeme také zlepšit jízdní vlastnosti. Doufám, že Dunlop bude schopný zrealizovat mé návrhy co nejdříve. Znamená to, že v tomto závodu bude obtížné dosáhnout na dobrý výsledek, ale učiním to nejlepší. Nikdo nepřestane pracovat."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist