Před Suzukou (1)

Několik zajímavých informací o několika jezdcích před startem prvního závodu Moto Grand Prix.

Informace před startem prvního závodu Grand Prix (1) *** Horlivý do prvního startu Grand Prix 2003 jsou jezdci továrny Derbi pro které bude závod v Suzuce jakýmsi debutem. Emilio Alzamora pojede poprvé na tomto okruhu se strojem Derbi a naopak mladík Jorge Lorenzo pojede v Suzuce absolutně poprvé, když před jedním rokem nebyl věkově stále na minimální hranici, kterou stanovila FIM pro vstup do Grand Prix třídy 125 ccm (15 let).
“Emilio i Jorge jsou fyzicky v dobré formě, tým je připravený pustit se do nové výzvy“, říká před startem prvního závodu generální manažer týmu Caja Madrid Derbi Racing pan Giampiero Sacchi. Zkušenější z pilotů, tedy Emilio Alzamora k tomu dodává: “Po mnoha trénincích na dráze i v tělocvičně nastává hodina pravdy. Po dvou letech ve třídě 250 ccm jsem se vrátil do třídy 125, kde jsem byl poctěn tím, že jsem se dostal do továrního týmu Derbi – vychutnám si to. Pokud si udržíme pracovní nasazení věřím, že jsme připravení dosáhnout velkých věcí.“ K Alzamorovi se přidává i druhý jezdec týmu Jorge Lorenzo. “Všichni mi říkali, že je to opravdu dlouhý okruh. Bude těžké si ho zapamatovat, jediná chyba muže skončit ztracením drahocenných sekund. Nechci si klást nerealistické cíle, ale neskrývám fakt, že jsem ctižádostivý a rád bych jezdil mezi nejlepšími deseti.“ *** V závodě nejnižší třídy očekává Japonsko návrat svých jezdců na stupně vítězů, kde od roku 1989 nechyběli až do loňské sezóny. Vše před čtrnácti lety započala dvojice japonských pilotů, kteří skončili na druhém a třetím místě (Unemoto a Takeda) a vše přerušila naopak trojice Vincent, Giansanti a Poggiali, kteří v loňském roce obsadili první tři místa. V tomto úspěšném období se japonští jezdci nejvíce radovali například v památném roce 1995 kdy zvítězil Haruchika Aoki před svými dalšími třemi kolegy jenž následovali za Aokim. Aby toho v tom roce nebylo málo, mezi patnácti bodujícími jezdci dokončilo závod rovných jedenáct japonských jezdců.
Podle předsezónních testu se zdá, že letos by mohli japonští fanouškové opět slavit se svým jezdcem na stupních vítězů, když se strojem Aprilia dobře srostl jejich zřejmě v posledních letech nejlepší jezdec Youichi Ui. O své místo se však jistě bude chtít přihlásit i Masao Azuma ve finském týmu Ajo Motorsports nebo také někdo z jezdců startujících na divokou kartu mezi kterými bych upozornil především na Shuhei Aoyamu, kterého jsme mohli v loňském roce vidět v několika závodech Grand Prix. *** “Jsem velmi vzrušený, čekal jsem na tohle prakticky od svého dětství“, říká dvacetiletý Marco Melandri před svým úvodním startem v závodě nejprestižnější motocyklové kategorie světa, tedy před startem závodu třídy MotoGP. “Jezdit ve třídě MotoGP byl vždy můj sem. Nemohu vám říci co se stane společně s ostatními 24. jezdci, závody jsou vždy odlišné od testování.“
Melandri při testování v únoru na portugalském okruhu Estoril havaroval a zranil si svou lopatku. Nyní se již cítí zdráv a připraven nastoupit na okruh jenž patří mezi jeho nejoblíbenější. “Mé rameno již vypadá dobře, ještě to není dokonalé, ale rozhodně to je lepší než před pár týdny v Barceloně. Miluji okruh v Suzuce, je to přesná dráha. Rád zde závodím, ale ještě nikdy jsem zde nebyl na pódiu“, říkal jezdec, který se přiznal, že nemá rád testování, že raději závodí a tak se nemohl přes zimu dočkat závodů. *** Na rozdíl od Melandriho je Carlos Checa již ostříleným borcem ve třídě MotoGP a již na okruhu Suzuka zaznamenal několik úspěchů, když například v loňském roce vedle startu z první řady dokázal dojet v samotném zmoklém závodě na třetím místě za vítězným Rossim a druhým Ryem. “Moje kvalifikace v loňském roce byla dobrá a stejný byl i závod“, říká Checa. “Suzuka je pro mě jedna z nejlepších drah, je dlouhá, technická, rychlá s pomalými zatáčkami“, doplňuje jezdec jenž přiznává, že po testech v Catalunyi byl se svým strojem zklamaný.
Carlos Checa dále přiznává, že stroj Yamaha YZR M1 je nejvhodnější motocykl pro okruh Suzuce k čemuž ho vede především jeho poznání z loňského vystoupení na tomto okruhu. “Nevím jaké bude o tomto víkendu počasí, ale ať je mokro nebo suchu, jistě můžeme být konkurenceschopný. Tento rok všichni jezdci na startovním roštu mají potenciál k dosažení dobrých výsledků, od všech můžeme něco očekávat. Proto zůstávám až do závodu klidný a jen chci co nejlépe pracovat na nastavení motocyklu.“ *** V novém týmu Seedorf Racing nastoupí k závodu nejnižší třídy nový muž jezdeckého pole – Chris Martin z Británie, kterého do svého týmu angažoval holandský fotbalista Clarence Seedorf [mimochodem jeden z nejlepších hráčů Holandska v nedávném zápase proti našim borcům]. “Tým mě najal po několika dobrých výsledkách ve španělském mistrovství na konci loňské sezóny. Jsem si jistý, že s tímto dobrým týmem a na tomto dobrém pracovním nářadí, mohu mít štěstí“, říká britský jezdec jenž naposledy testoval před odletem do Japonska v italském Mugellu před bystrým okem samotného Seedorfa. “Měl by se přijet podívat na naše závody jak jen mu to budou umožňovat jeho fotbalové závazky“, doplňuje Martin. *** Nedávno dvacetiletý katalánský jezdec Toni Elías je velice málomluvný, přesto nedávno naznačil své ambice v letošní sezóně, když řekl, že by chtěl dosáhnout lepších výsledků než ve svém loňském debutujícím roce ve třídě 250 ccm. “Jsem spokojený a připravený závodit. Myslím si, že motocykl, na kterém jsme přes zimu hodně pracovali je lepší než ten loňský. Myslím, že jsem na správné úrovni zahájit sezónu. Nechci mluvit dopředu, ale všechno vypadá, že bych měl odstartovat šampionát v nejlepších podmínkách uspět“, říkal Toni Elías jenž jako jednoho ze svých nejvážnějších soupeřů vidí francouzského jezdce Randy de Punieta.
Po jednom loňském vítězství si nyní Elías klade za cíl tento výsledek zlepšit. “Rád bych byl během šampionátu mezi nejlepšími jezdci, znamenalo by to, že dělám vše správně. Prozatím však na to nemyslím, jsem jezdec jenž bude bojovat a snažit se dosáhnout těch nejlepších výsledků“, doplňuje jezdec, který za své největší soupeře dále považuje Poggialiho, Rolfa, Porta a především svého kolegu Fonsi Nieta. “Podle mého názoru nemyslím, že to bude jako minulý rok kdy jste v boji o titul měli jen Fonsiho a Melandriho. Tento rok bude rozmanitější a otevřenější, budou zajímavé boje na samotných okruhách“, říkal jezdec jenž okruh v Suzuce preferuje, ale o kterém si uvědomuje, že patří mezi velmi těžké dráhy. “Kombinace pomalých a rychlých zatáček náročných na brždění vyžaduje velmi dobré nastavení motocyklu.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist