Poslední závod MČR 2003 - Most

Zpráva o posledním podniku MEZ Mistrovství ČR v závodech silničních motocyklů, který se jel na okruhu v Mostě.

Poslední závod MČR 2003 - Most
125 ccm:
Již kvalifikace naznačila jak by měl probíhat nedělní závod, když zcela jednoznačně vévodil sobotnímu dni Igor Kaláb, který využil přestávky i německém šampionátu IDM a přijel si zazávodit poprvé v letošním roce do republikového šampionátu. Samotný závod se také stal jednoznačnou záležitostí brněnského jezdce, když zvítězil stylem start-cíl a připsal si tak jediné body do celkového hodnocení letošní sezóny.
Zatímco Kaláb kolo co kolo ujížděl, velká bitva zuřila o druhé místo, kde se utkali Michal Březina a Patrik Ertl. Hezký souboj, kdy se jezdci často předjížděli, nakonec pro sebe rozhodl Březina (+27,309), který projel na druhém místě před třetím Ertlem (27,408) o pouhých 0,099 sekundy.
Mluvím li o bitvě o druhé místo, tak nevím jak nazvat souboj o další pozice, kde se doslova zatáčku co zatáčku “řezali“ všichni tři jezdci AB Racing týmu společně s Němcem Florianem Kressem a naší Markétou Janákovou. Nakonec se z vítězství v tomto souboji radovali právě jezdci nového týmu AB, když v pořadí čtvrtý byl Ondřej Ježek následován sice Němcem Kressem, ale dalším z domácích byl již opět člen AB v podání Jana Prudíka, za kterým dokončil Karel Abrahám. Na konci této skupiny dojela na osmém místě Markéta Janáková, která si tak zajistila vítězství v letošním šampionátu třídy 125 ccm.
V celkovém pořadí tedy zvítězila Markéta Janáková (123 bodů), která porazila o pouhé dva body Michala Březinu (121). Třetí místo v závodu pomohlo i na třetí pozici celkově Patriku Ertlovi (73), který tak odsunul na čtvrté místo Karla Abraháma (71) a na páté Jana Prudíka (63).
250 ccm:
Paradoxně největší zastoupení měl závod této třídy až ve svém posledním dílu, když do závodu odstartovalo dvanáct jezdců, ze kterých deset bodovalo do republikového šampionátu, čímž se stalo, že ještě před závodem nebylo rozhodnuto o držiteli letošního titulu. K tomuto titulu stačilo Radomilu Rousovi dokončit závod v první desítce, přesto obhájce české koruny zvolil cestu absolutního nasazení. V závodě sice neustále vedl, ovšem statečně se držel vítěz kvalifikace, slovenský jezdec Jaroslav Černý, který zejména v první polovině byl v těsném kontaktu za vedoucím Rousem. Nakonec tedy Rous zvítězil i v poslední závodě a odchází tak do české “okurkové sezóny“ neporažen.
Ze druhého místa se radoval Slovák Černý (+4,176). Třetí místo v závodu obsadil šlapanický Michal Filla (56,934), který však v průběhu závodu havaroval a do cíle dojížděl s bolestivě zraněnou, pravou rukou. Podíváme li se na průběh závodu, zjistíme, že Michal po pádu klesl na čtrnácté místo, ale již za tři kola byl opět na třetí pozici. Velice dobrý výkon s ohledem na sedřenou ruku.
Na dalších místech se umístnili čtvrtý Nico Kehrer, pátý Lars Langer a šestý Uwe Leonhardt.
V celkové klasifikaci tedy zvítězil Radomil Rous (87,5) před druhým Jaroslavem Černým (61) a třetím Michalem Fillou (54). Čtvrtou pozici vybojoval Nico Kehrer (37) a pátou Uwe Leonhardt (32,5).
Supersport:
Závod šestistovek sliboval souboj o titul, když mezi prvními čtyřmi jezdci bylo necelých sedm bodů rozdílu. Jako první z boje o titul vypadl Jiří Brož, který byl před tímto závodem na vedoucím místě celkové klasifikace. Brož havaroval společně s Janem Ježkem již v průběhu prvního kola.
Dále se pořadí na několik kol ustálilo tak, že vedl Němec Torsten Fritzsche, těsně sledován Pavlem Oudou. Bylo jasné. Na třetí pozici jezdil další z kandidátů na vítězství v šampionátu – Jiří Fejta. Bylo jasné, že kdo vyhraje, bude letošním šampiónem. Jenže před polovinou závodu havaroval ve “vracáku“ Ouda a tak bylo prakticky nejen o vítězi rozhodnuto.
Do cíle přijel jako první tedy Fritzsche. Druhé místo získal velice šťastný Fejta (14,451). Víc jak polovinu závodu mezi sebou válčili Miloš Urbanec a Marek Hettych. Urbanec měl neustále mírně navrch, jenže přišlo opět rozhodnutí v podobě havárie, když mladý Urbanec skončil v kotrmelcích v zadní části okruhu. Z třetího místa se tak radoval Hettych (16,357), pro kterého to bylo příjemné zakončení sezóny. Na čtvrtém místě dojel Karel Svoboda před pátým Klausem-Peterem Domkem a šestým Igorem Marinicou.
Mistrem se tedy stal Torsten Fritzsche (100) před Fejtou (94), Brožem (80,5), Oudou (78) a Hettychem (71,5).
Superstock + Superbike:
Společný závod těchto tříd se nesl ve znamení souboje především mezi vedoucí dvojicí Jiří Mrkývka – Kamil Prager, které v první polovině doplňoval ještě Matěj Smrž. Mrkývka společně s Pragerem v polovině závodu začali drobně ujížděl právě mladšímu z bratrské dvojice Smržů, který ve snaze likvidovat svůj odstup havaroval. Z nebezpečně vyhlížejícího pádu naštěstí odešel “pouze“ s bolestivou modřinou na ruce a s bolestí v části těla, která se při sezení dotýká židle. “Vůbec nevím co se stalo, prostě mi najednou uklouzly obě kola,“ komentoval později Mates svůj pád.
Z vítězství v závodě se nakonec radoval brněnský Jiří Mrkývka, který porazil Kamila Pragera o pouhých 0,181 sekundy. Po špatném startu se na celkové třetí místo nakonec probojoval Tomaš Mikšovský (6,936), který tak odsunul na čtvrté místo spokojeného Marka Svobodu, jenž si tak zajistil titul ve třídě Superstock. Pátý dokončil závod Pavel Veselý před šestým Petrem Pazderou, sedmým Raymondem Borowczakem a osmým Stefanem Holzem.
V celkovém pořadí třídy Superstock tedy zvítězil Marek Svoboda (87) před Tomášem Mikšovským (68) a Alfredem Lugerem (53), který po pádu z vedoucí pozice v prvním mosteckém závodě (v červenci) stále laboruje se svou zraněnou rukou a ke zbývajícím závodům (po červencovém Mostě) nenastoupil. Čtvrté místo této třídy obsadil Matěj Smrž (51) a páté Petr Pazdera (46).
První titul do rodiny Mrkývkových přinesl v letošním roce Jiří Mrkývka (107,5), který se stal letošním mistrem třídy Superbike. Druhé místo nakonec patří dlouho vedoucímu Pavlu Svobodovi (106), jenž zaostal za Mrkývkou o pouhých 1,5 bodu. Když Jiří Drážďák v Mostě nestartoval (jel 24. hodinový závod MS Endurance na německém Oscherslebenu) a Jiří Trčka v pátek na mosteckém autodromu ošklivě havaroval v retardéru a svůj stroj “poslal“ na náhradní díly (Trčka padl při dojetí pomalého jezdce v retardéru za cílovou rovinkou, přičemž se zranil), bylo o třetím místě rozhodnuto ještě před startem závodu. Třetí v letošní sezóně skončil právě Trčka (69,5) před čtvrtým Jiřím Drážďákem (64). Pátou pozici veze do Německa Stefan Holz (41,5). Sezóna závodů silničních motocyklů tedy u nás skončila, rozdělili se poslední věnce a poháry, přidělili se poslední body. O konci nakonec rozhodli samotní jezdci, kteří se rozhodli (většina), že maďarskou Alpe Adriu na Hungaroringu nebudou počítat do MEZ MČR. Popřejme vítězům, povzbuďme poražené. Já osobně blahopřeji všem držitelům titulů a všem vítězům všech přeborů, mnoho štěstí a dlouhou výdrž při oslavách. Všem ostatním jezdcům hodně dobrých sponzorů a především hodně štěstí při získávání materiálů na sezónu 2004. Všem jezdců a všem osobám v jednotlivých týmech přeji a gratuluji. Děkuji vám za letošní sezónu.
K průběhu letošního šampionátu se vrátím v obsáhlejší zprávě během okurkové sezóny. Již nyní však mohu říci, že v příští sezóně se tyto stránky budou našemu šampionátu věnovat daleko obsáhleji, když svou aktivitu rozšířím i na všechny ostatní kubatury.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist