Podpora začínajícím jezdcům

Chceme alespoň mediálně podpořit začínající jezdce. Stejně jako časopis Motohouse budeme psát o těchto začínajících můžích na silných strojích.

Časopis Motohouse v průběhu loňského roku vyhlásil, že v letošní motocyklové sezóně uspořádá tzv. Motohouse Cup. Již několikrát zde bylo zmiňované o co se jedná, proto jen velmi stručně připomenu, že Motohouse Cup je hodnocení nováčků startujících v závodech Volné třídy pořádaných na domácích okruzích. Do tohoto hodnocení mohou být zařazení jezdci, kteří jedou svou první nebo druhou sezónu. V době vyhlášení patrně nikdo nečekal, jak se Motohouse Cup bude silně podílet na zvýšeném počtu jezdců ve Volné třídě.
Základní idea lidí, kteří oživili projekt pod názvem Motohouse Cup, byla zvýšit popularitu silničnímu závodění, či případně zvýšit počet jezdců v republikovém šampionátu. Nikdo nesliboval převratné ceny, nikdo nehovořil o závratných odměnách, jediným krédem vždy bylo a je “psát o těchto jezdcích“.
Vyjádřit podporu domácímu mistrovství jsme se rozhodli i zde na serveru www.motorkari.cz, kde v rámci sekce “Racing“ vznikla speciální podsekce o Mezinárodním Mistrovství ČR. Po dlouhých úvahách jsme se rozhodli jít ještě dále. Rozhodli jsme se z mnoha jmen nových jezdců, kteří začínají v letošním roce se závody, vybrat jednoho jezdce a mediálně podpořit jeho startující kariéru. Jako jezdec-nováček byl vybrán Michal Javůrek (25 let) z východočeské vesničky Markvartice.
Michal Javůrek bude v letošní sezóně absolutním nováčkem, ještě nikdy nejel žádný závod. O svých pocitech, o svém letošním programu, ale i o cílech do letošní sezóny, hovořil Michal pro stránky www.racing.motorkari.cz ve svém prvním rozhovoru začínající kariéry.
Proč závody silničních motocyklů?
Na motorce jezdím od svých 7. let, začínal jsem asi jako každý na podomácky upraveném Pařezu. V 17. letech se mi podařilo uskutečnit první sen, ukecat rodiče, aby si koupili :) silniční japonský motocykl, na kterém budou moct jezdit na výlety :). Koupili jsme Hondu CBR 600 F. Samozřejmě to dopadlo tak, že na motorce jsem jezdil více méně já a nabýval jsem první zkušenosti s výkonem kolem 100 koní. Později jsem přes Dominatora přesedlal na VTR 1000F a následně jsem přešel k CBR 900 RR. Na devítistovce Hondě jsem jezdil postupně na modelech od roku 1998 až do loňského modelu. Tedy proč vlastně? Se silničními motocykly jezdím už několik let a myslím si, že mám dostatek zkušeností na to, vyzkoušet nějaký opravdový závod. Je to můj sen již několik let.
Jako svůj první závod jsi si vybral Hořice, proč zrovna na debut tak těžký okruh?
Protože bydlím nedaleko Hořic, je to pro mě závod, na který mám vzpomínky už od útlého věku, kdy jsem tam jezdil s rodiči. Myslím, že je to pro mě tradiční závod, který navštěvuji každým rokem jako divák a vždycky mě lákalo zkusit si to naostro bez aut. Ta trať je pro mě celkem známá i proto, že se tam občas zatoulám na motorce a projíždím si jí. Vím, že je to jeden z nejnebezpečnějších závodů a přece jen se tam musí jet trochu s rozumem. A další hledisko, proč zrovna Hořice je podle mého názoru to, že tam nezáleží až tolik na motorce jako na dromu, tam jde spíš o jezdce.
Na jakém motocyklu tě uvidí diváci?
Pro tuto sezónu se mi podařilo sehnat peníze a koupit bouranou Hondu CBR 954RR SC 50 z roku 2002. Kromě závodních kapot, laděných svodů, koncovky výfuku a tlumiče řízení žádnou jinou úpravu zatím z finančních důvodů nechystám.
Již si zkoušel někdy jezdit po okruhu?
Na okruhu až tak velkými zkušenostmi neoplývám. Prozatím jsem byl tak čtyřikrát v Mostě a stejně i v Brně. S mojí bývalou sériovou CBR 900 RR rok 98 jsem zajel v Mostě čas okolo 1:45 a v Brně jsem se v pohodě vešel do 2:30 (měřeno orientačně kamarádem). Jinak se chystám teď v dubnu trénovat do Mostu a v květnu do Brna.
Jaké cíle si kladeš do své premiéry v Hořicích?
Bude to můj první závod, nemyslím si, že bych dojel poslední, ale za úspěch bych považoval dojet v polovině závodního pole. A jinak od toho očekávám velký zážitek a hlavně zkušenost. Jen se můžu modlit, aby nepršelo, protože nebudu mít mokré gumy a tak by to pro mě byl konec závodu.
Jak hodláš pokračovat v kariéře po úspěchu nebo neúspěchu v Hořicích?
Hořice budou takový malý nástřel toho, jestli mám na to jet nějaký slušný časy. Další závod bude v Mostě na začátku července, kde pojedu Volnou třídu. Další závody jsou zatím ve hvězdách, vše bude záležet na financích, které se mi podaří našetřit. Tolik tedy Michal Javůrek. Jak jsem naznačil úvodem, tento server se rozhodl podpořit tohoto jezdce, kterému budeme pomáhat v jeho začátcích. Naše podpora bude mít především mediální charakter, kdy se budeme věnovat veškerému dění okolo tohoto jezdce. Nechceme však zůstat pouze u tohoto jednoho závodníka. Chceme podpořit republikový šampionát jako celek. Proto vyzíváme i další mladé naděje, které začínají se závody silničních motocyklů. Pokud chcete aby se na těchto stránkách psalo i o Vás, neváhejte a napište na tento email:
Racing(at)motorkari.cz.
Zároveň s výzvou začínajícím závodníkům si dovolím vyzvat i případné sponzory, kteří by chtěly podpořit myšlenku mediální podpory našeho mistrovství. Všem případným subjektům již nyní mohu slíbit za jejich aktivitu zviditelnění vaší firmy na těchto stránkách a to nejen v podobě nějakého reklamního banneru, ale i například v podobě nějakého podrobného článku o vaší firmě.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist