Po 8 měsících opět v sedle, tentokrát Yamaha R1…

První testování se svým novým týmem Maco Moto Racing absolvoval Tomáš Mikšovský na maďarském okruhu Pannoniaring.

Po 8 měsících opět v sedle, tentokrát Yamaha R1…
K prvnímu testování se slovenským týmem Maco Racing se vydal motocyklový závodník Tomáš Mikšovský do maďarského Pannoniaringu, kde poprvé usedl za řídítka závodního motocyklu značky Yamaha R1. Tento dvoudenní test byl zaměřen k nalezení optimální spolupráce mezi samotnými jezdci a hlavně najít společnou řeč s celým týmem, který se podílí na celkovém výsledku a je tak neodmyslitelnou součástí úspěchu.


Tomáš Mikšovský
„Jsem velice rád, že jsem se mohl svézt ještě před prvním závodem, protože jsem na zavodním okruhu jel naposledy před více jak půl rokem. Původně jsme měli testovat přímo ve francouzském Le Mans, ale kvůli špatným povětrnostním podmínkám jsme zvolili cestu do Maďarska. Ale o seznámení s pro mě novým okruhem nepřijdu, protože je před zahájením volných tréninků ještě možnost testů. Tyto dva dny hodnotím velice pozitivně, i přestože nám první den nepřálo počasí a maďarský harmonogram tréninků byl prazvláštní. První den jsem se společně s Damianem a Jarem rozjížděl na loňské motorce, zatímco Martin Kuzma zajížděl nový model. Najel jsem něco okolo 25kol. Nebylo to mnoho, ale dostačující pro oživení jezdeckého stylu. Na druhý den byla nová motorka zajetá a podvozkově nenaladěná a tak jsme se dali do práce. Po prvním kole mi padl motocykl do ruky. Velmi jsem byl nadšen z brzdného účinku přední brzdy Beringer, na kterou si ještě teď zvykám. Minimální síla vytvořená na jakoby „zavzdušněnou“ brzdovou páčku vás pošle před zatáčkou na přední kolo. Pro závod na 24 hodin je to polehčující okolnost, protože brzy nedostanou ruce z rytmu. Motocykl je velmi rychlý, což potvrdil i „Demon“, který s Yamahou má loňské zkušenosti. Před námi ale bylo mnoho zkoušení, úvah i diskusí. Trošku nás zbrzdil v testu Damianův pád, ale vše se brzy dalo do kupy. Zadní péro bylo zpočátku příliš tvrdé a nepracovalo ve správném rozpětí, takže motorka byla velmi neklidná při výjezdech pod plným plynem. Ale to vše se nám podařilo odstranit. Bylo důležité udělat jakési kompromisy v nastavení, aby to vyhovovalo mě i Damianovi. Ale to nebylo potřeba. Nad všechna nastavení od podvozku přes palivové mapy, až po stupačky, řidítka a páčky jsme se oba shodli bez sebemenšího vychýlení a to si myslím je velkým přínosem. Nad startem Jara v Le Mans ještě visí otazník, proto jsme nacházeli společnou cestu jen my dva. Mrzí mě, že bylo málo času na zkoušení nových věcí či testování settingů. Ale věřím, že to doženeme ve Francii. Do té doby se motocykl podrobí ještě některým úpravám. Myslím si, že celý team odvedl perfektní práci a že jdeme správným směrem. Tímto děkuji celému teamu za profesionální přístup, a těším se na další společný vývoj.“



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist