Pěšek stop, Huleš netestuje a Smrž je na Filipínách

Tak nějak vypadá momentální situace okolo jezdců, kteří se v loňském roce zařadili mezi naše nejúspěšnější jezdce. V pomyslném žebříčku kvality české silnice vystoupali opět na samotný vrchol.

Pěšek stop, Huleš netestuje a Smrž je na Filipínách
Lukáš Pešek letos jistě nevyrazí na první závod Grand Prix na japonskou Suzuku. Tým Yamaha Kurz se nakonec dohodl na podmínkách se svým jezdcem Naoki Matsudem jenž tak i nadále zůstává kolegou našeho Jardy Huleše. "Matsudo měl větší požadavky, než jaké podepsal ve smlouvě. Nakonec ustoupil a shodli jsme se na kompromisu. Pokud by trval na svém, Kurz by se s ním rozešel", vysvětloval český manažer týmu Hermanna Kurze pan Josef Liška pro deník Sport.
Pro třetího jezdce loňského evropského šampionátu tak zbývá opět pouze jezdit závody na starém kontinentě. Ze šampionátu, které se zde jezdí si Lukášův tým vybral pochopitelně Mistrovství Evropy, ke kterému přidá německé IDM. V českém mistrovství se jezdec objeví pouze sporadicky a to zřejmě pouze pokud se nepojede nikde jinde v Evropě a především nepojede se na nějakém z naplánovaných letišť. " Pojedeme ještě německý mistrák. Český vidím špatně, na letišti se nám nechce riskovat zdraví jezdce", řekl pro deník Sport otec Lukáše Karel Pešek.
Tým lidí okolo české naděje poznal tvrdou skutečnost okolo Mistrovství Světa, jak říká jeden ze známých novinářů, kolem "továrny na peníze". Nejprve se pokoušel Lukáš prosadit do našeho týmu Elit Grand prix, ale týmu nebyly udělené tři místa a tak dal pochopitelně přednost svým hvězdám Jakubu Smržovi a Thomasu Lüthimu. Poté se naskytla možnost startovat na novém stroji Malaguti, ale i z tohoto angažmá sešlo. Dle oficiálního stanoviska kvůli výkonu motocyklů, ale zřejmě nad celou záležitostí vysely i nezískané peníze. Po této příhodě se konečně našlo místo zajišťující start v Grand Prix třídy 125 ccm, vše měl zastřešit německý tým ADAC Sachsen. Ovšem ADAC kromě Lukáše angažoval i japonského jezdce Shuheie Aoyamu. Promoter Grand Prix se zachoval velmi zajímavě a jako oficiální důvod nepřijmutí tohoto týmu do Grand Prix uvedl neúčast německého jezdce v německém týmu. Ale i zde zřejmě zapůsobili jiné vlivy.
Poslední byť velmi slabá naděje svitla českému jezdci poté, co se začal Naoki Matsudo bezhlavě dožadovat zkvalitnění své smlouvy. Byla zde šance, která mohla Lukáše posadit na Yamahu třídy 250 ccm. Tato šance nyní padla, protože Naoki Matsudo zřejmě pochopil to co jsem avizoval při začátku tahanice o podmínky: pochopil, že buď bude jezdit Grand Prix v týmu pana Kurze, nebo nebude jezdit Grand Prix.
Takže i letos pouze "druhá" garnitura závodů. Nebudu se zde již o tomto příběhu rozvádět, neboť jistě z diskuse znáte mé stanovisku. Tlačit Lukáše znova do třídy 125 ccm není podle mě zrovna nejoptimálnější varianta.
Aby trápení českých jezdců nebylo málo, s problémy se nyní potýká také naše jednička Jaroslav Huleš, který namísto do Jerezu míří na hory lyžovat. Důvod je jednoduchý, nejsou motocykly. Stroje Yamaha TZ stále leží někde u výrobce a tak nezbývá než přemýšlet o závodech a snažit se odreagovat. Tým Yamaha Kurz netestoval ani v loňském roce a tak zřejmě v této "tradici" bude pokračovat i letos, což pro jezdce jenž teprve v průběhu loňské sezóny přestoupil do třídy čtvrtlitrů bude velký handicap.
Zcela v jiné situaci je náš druhý zástupce světových dvěstěpadesátek Jakub Smrž, který je nyní na Filipínách. Kuba má svůj Kittový stroj již připravený k testům na okruhu Jerez de la Frontera.
Popřejme nejen těmto třem našim jezdcům úspěšnou sezónu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist