Pád připravil Bursu o lepší umístění

Třiadvacáté místo dosáhl Michal Bursa společně s Němcem Hansem Herberem v prvním ze dvou tříhodinových závodů ve třetím podniku mistrovství světa ve vytrvalostních závodech silničních motocyklů Endurance.

Pád připravil Bursu o lepší umístění
Třiadvacáté místo dosáhl Michal Bursa společně s Němcem Hansem Herberem v prvním ze dvou tříhodinových závodů ve třetím podniku mistrovství světa ve vytrvalostních závodech silničních motocyklů Endurance, který se koná na Automotodromu Brno. Jediný český zástupce ve světovém šampionátu se o výrazně lepší výsledek připravil při kolizi v polovině závodu, když se pohyboval na desáté příčce.
Německá stáj KFM-Herber Endurance, ve které letos Michal Bursa startuje, do prvního z brněnských klání nasadil pouze dva ze svých tří jezdců. Ze sestavy vypadl Švéd Gustav Persson, jenž ve volných trénincích s motocyklem havaroval a startovat mu nedovolil poraněný kotník pravé nohy. Mechanikům se naštěstí podařilo opravit dost poničený motocykl, s nímž do prvních kol závodu vyjížděl Herber. Podle nepsaného pravidla měl jako první startovat v kvalifikaci nejrychlejší Bursa, ale ten se letos již potřetí této výsady vzdal, protože jej stále trápí nedoléčené levé koleno operované na začátku roku. „Nemůžu běhat a protože je třeba k motorce na startu dosprintovat, raději pozici rozjížděče přenechávám,“ vysvětlil český jezdec a čekal v boxech až na něho po úvodní hodině přijde řada při prvním střídání jezdců.
Herber start zvládl na výbornou, z desáté pozice poskočil na sedmé místo, pak se však propadl až na čtrnáctou příčku, ale před první zastávkou v boxech se ještě dokázal posunout o dvě místa výš. Při střídání jezdců, výměně pneumatik a doplňování paliva ovšem Bursa zaznamenal zdržení, když musel počkat, až mechanici dotáhnou uvolněná řídítka. Ze čtrnáctého místa se pak český závodník vydal ke stíhací jízdě, zajížděl jedno rychlejší kolo za druhým, výrazně stahoval náskok soupeřů a zanedlouho byl devátý. Vzápětí ovšem ve Schwantzově zatáčce spadl. „Podjelo mi přední kolo. Když jsem šel na brzdy s plnou nádrží, přední vidlice to neustály, stlačily se na doraz a propérování obstarala pneumatika. Kolo pak nadskočilo a při ztrátě kontaktu s dráhou se potom dostalo do smyku,“ vysvětloval jezdec, když na motocykl nasedl a zavezl jej do boxů k opravě, při které tým ztratil na své konkurenty pět okruhů.
Když mechanici opět zprovoznili závodní stroj, Michal Bursa se vydal znovu na trať a v průběžném pořadí byl klasifikován na pětadvacáté pozici. Postupně opět začal zrychlovat, ale vzhledem k velké ztrátě si polepšil jen o jedno místo. Patnáct minut před koncem závodu pak předal motocykl Herberovi, který následně projel cílem jako čtyřiadvacátý. „Mohli jsme skončit ještě lépe, jenž motorka po kolizi nějak ztratila výkon. Něco se tam hnulo a nebylo to ono,“ konstatoval Bursa a dodával: „Na bodovanou patnáctou příčku máme bohužel dost velkou ztrátu, ale nevzdáváme se a budeme zítra bojovat dál.“ Motor Sport Media MSM 2000
Lapáček Karel
tel.: 472 775 739 nebo 728 938 663
e-mail: msm2000@seznam.cz

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist