Ozvěny z Estorilu – 125 ccm

A zajímavé jsou pochopitelně i názory protagonistů sice nejslabší kubatůry, která ovšem není rozhodně nezajímavá.

Ozvěny z Estorilu – 125 ccm
Vítězný Španěl Héctor Barbera – Aprilia: “Myslel jsem si, že to na mě pouze Dovizioso nějak zkouší, když náhle zpomalil. Pak jsem ale uviděl, že má opravdu problémy. A v souboji s Kalliem jsem měl na své straně několik výhod a byl jsem také rychlejší. Nyní je mistrovství světa znovu otevřené“.
Druhý v cíli Fin Mika Kallio – KTM bojoval dlouho o první vítězství rakouské značky v závodě Grand Prix: “Ze začátku závodu jsem na rovinkách předjížděl Barberu bez problémů. Ale 5 kol před koncem jsem uslyšel z motoru takové podivné zvuky, že jsem měl strach, jestli vůbec dojedu do cíle. Škoda. Doufám, že po tomto výsledku budu moci v týmu zůstat“. U KTM totiž byla cítit ve spojitosti s Kalliem určitá nespokojenost a bylo mu vyčítáno, že se plně nesoustředí na závody, neboť ho hodně zatěžovala skutečnost, že bude muset zaplatit 300 000 Euro týmu Ajo – Motorsports za porušení a přerušení smlouvy během loňské sezóny.
Brněnský vítěz, Mallorčan Jorge Lorenzo – Derbi (3.) odsoudil v závěru Pabla Nieta na nevděčné čtvrté místo: “Jelikož jsem startoval až ze 7. pozice a celý závod zahájil velmi špatně, tak jsem si myslel, že vůbec nedojedu v první desítce“.
Pro pád, a to hned v prvním kole nedokončil závod Němec Steve Jenkner – Aprilia : “V prvních dvou zatáčkách jsem ztratil několik pozic, které jsem chtěl ve třetí potom získat nazpět. Ale pak několik jezdců přede mnou zabrzdilo a já jsem se svoji brzdovou páčkou zachytil za nějaký motocykl a spadl. Zase nula, to je v této sezóně už podruhé“. Co se týče Jenknerovi příští sezóny, tak je stále obestřena nejasnostmi: „Dosavadní tým by nejraději zůstal ve stopětadvacítkách, vždyť 7 nejlepších současných pilotů chce změnit kubaturu. Takže se Simoncellim a nějakým novým mladým pilotem mají šanci na titul mistra světa. Zatímco já a to i s kitovou Aprilií mohu jezdit ve dvěstěpadesátkách okolo desátého místa a při štěstí možná zajedu jednou šesté nebo sedmé místo“, dodává zkušený německý jezdec.
Australský tovární jezdec Casey Stoner – KTM : “Vždy, kdy jsem „šaltroval“, tak mi přeskočila rychlost. Přesto jsem dokázal jezdit úplně vpředu. A jak do mě najel Corsi, tak to bylo proto, že jsem zpomalil, neboť se mi zařadil nižší rychlostní stupeň.“ Továrna KTM by velmi ráda tohoto Australana ještě aspoň rok podržela v nejnižší třídě, neboť by byl vážným kandidátem na titul mistra světa 2005. Ale on požaduje samozřejmě vyšší gáži a vyhrožuje, že se vrátí nazpět k Cechinelovi, kde by dostal tovární Aprilii a společně s Robertem Locatellim vytvořil velmi dobrou dvojici pilotů třídy do 250 ccm, pokud ovšem dle předpokladů odejde dosavadní pilot LCR – Carrera Randy de Puinet do třídy MotoGP.
Vedoucí jezdec mistrovské tabulky Andrea Dovizioso – Honda si připsal svou první letošní nulu. A tak se mu nikdo nedivil, že měl slzy v očích, když mechanici objevili v jeho zadní pneumatice 3 cm dlouhý šroub do dřeva…! Daleko více ho však momentálně zatěžuje „válka“ jeho manažéra Lorise Reggianiho a také Simone Batistella s dosavadním týmovým šéfem Ciranem Mularonim. Oba dva totiž tvrdí, že Mularoni není schopen na úrovni provozovat stáj kubatury 250 ccm a už vůbec né s továrním strojem Honda. A nejraději by vytvořili vlastní stáj s vlastní struktůrou, nebo by měl přejít Andrea Dovizioso místo Roberta Rolfa k stáji Fortuna. K tomuto problému vysvětluje Mularoni: “Od prvního závodu dokazujeme, že jsme opravdu špičkový tým. Nyní se jasně zeptám u HRC, jestli dostaneme Hondu RS – W, nebo né. A pokud né, tak zřejmě odejdu ke konkurenci…“!
Po 11 závodech je tovární jezdec Elitu Thomas Luthi – Honda stále bez jediného bodu: “Dobře jsem odstartoval, jezdil jsem kolem 12. místa a normálně jsem měl tuto pozici dovést až cíle. Ale v okamžiku, kdy na mě zaútočil Gadea, tak najednou začal motocykl ztrácet výkon. Škoda, s Gadeou jsem mohl bez problémů závodit“. Jestli bude mít Luthi i v příští sezóně k dispozici tovární motorku, není vůbec jisté, ale…: „Nejdříve si musíme počkat, kdo ji vlastně bude chtít. A potom rozhodne 12 manažérů Honda Europe, kdo ji vlastně dostane. Ovšem Německo a také Švýcarsko jsou pro nás velmi důležitá trhová odbytiště“, vysvětloval manažér HRC, Carlo Fiorani.
Luthiho stájový kolega Dario Giuseppetti – Honda (14.)
dojel letos už potřetí v bodech: “Rozhodně nejsem nespokojen. Ze začátku jsem sice dlouho nemohl najít správný závodní rytmus a tak jsem na přední jezdce trochu ztratil. Ale jak mě pak předjel Lai, tak jsem se za něho bez problému zavěsil. Sice jsem udělal ještě dvě chyby, ale motocykl fungoval perfektně. A to jsem ve Warm – Upu měl s ním problémy, když vynechával ! Toma jsem nejdříve dojel a na začátku cílové rovinky potom i předjel. Nyní se už velmi těším na Motegi“.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist