Oschersleben Preview

Je před námi další závod světových superbiků a já přicházím s tradičním pohledem na okruh. Dále na loňský, ale i letošní závod.

Oschersleben Preview
Dva týdny od posledního závodu šampionátu World Superbike jsou skoro pryč a tak je před námi další ze závodů tohoto Mistrovství Světa spojeného se světovým šampionátem Supersport a Superside, ale i s evropským šampionátem Superstock. Podívejme se nyní opět na několik věcí ohledně okruhu a jednotlivých šampionátů.
Velice pěkný okruh Oschersleben u Magdeburgu s několika těžkými zatáčkami byl poprvé otevřen v červenci 1997 a dostal příslušný název Motopark. Okruh měří jak je na východní německo zvykem pouhých 3 667 metrů. Má sedm pravých a sedm levých zatáček cimž se jedná o naprosto vyrovnaný okruh ohledně poměru zatáček, cílová rovinka měří 680 metrů. Kolem okruhu se vejde 80 000 diváků. Okruh je také každoročním pořadatelem MS Endurance. Na tomto okruhu se také každý rok konají četné festivaly a monstrózní koncerty světových kapel.
Obvyklé podzimní datum bylo zaměněné za datum jenž v minulosti patřilo sice německému státu, ale centrem dění bylo v tuto dobu místo blíže k našim hranicím, tedy supermoderní autodrom Eurospeedway Lausitz známý také jako Lausitzring. Vzhledem ke stáří okruhu v Oscherslebenu se zároveň jedná také o jeden z nejbezpečnějších okruhů v celém seriálu World Superbike, ale i o jeden z divácky nejpřehlednějších okruhů, protože prakticky všechny divácká místa jsou více jak šest metrů nad úrovní samotné, velmi klikaté dráhy. Ze sedmdesáti procent diváckých míst je vidět na více jak polovinu okruhu a tak se tento východoněmecký okruh řadí i mezi velice atraktivní podívanou.
Nyní se podívejme na poslední setkání jezdců světových šampionátů pod hlavičkou WSBK, které se na tomto okruhu uskutečnilo v loňském září.
WSBK 2002 – 1. závod
Start do prvního závodu zvládl nejlépe Colin Edwards (USA-Honda VTR 1000 SP2), který se také ujal ihned vedení v závodě. Na druhou pozici se po startovním manévru dostal Neil Hodgson (GBR-Ducati 998 F01) a na třetí pozici se za druhé řady probil vedoucí muž celkového hodnocení šampionátu Troy Bayliss (AUS-Ducati 998 F02). Naprosto katastrofální start předvedl náš Jiří Mrkývka (CZE-Ducati 996 RS), který ještě před zhasnutím světel poskočil s motocyklem, následně rychle zabrzdil a tak když se dali všichni jezdci do pohybu, Mrkva měl starosti svůj stroj alespoň rozhýbat. K žádné ztrátě ale nakonec nedošlo, protože prakticky již v první zatáčce Jirka vše dorovnal a zařadil se na své startovní místo, tedy na poslední 23. pozici.
Colin Edwards již od prvního kola nasadil ostré tempo, které vedlo k brzkému roztrhání startovního pole. Colin sám poté od čtvrtého kola postupně začal svým pronásledovatelům poodjíždět. Netrvalo tedy dlouho a samotný závod se dostal do takové fáze, kdy se pole dokonale roztrhalo a v první desítce se bojovalo prakticky pouze na dvou místech. Tím prvním byl boj o druhé místo, kde dvě sekundy za vedoucím Edwardsem bojovali Neil Hodgson a Troy Bayliss. Čtvrtý jezdil s menším odstupem Ruben Xaus (SPA-Ducati 998 F02), pátý Ben Bostrom (USA-Ducati 998 F02) a šestý Pierfrancesco Chili (ITA-Ducati 998 RS). O sedmé místo byl sváděn již avizovaný druhý souboj mezi Jamesem Toselandem (GBR-Ducati 998 F01) a Noriyuki Hagou (JPN-Aprilia RSV 1000). Za těmito bojujícími jezdci kroužil Chris Walker (GBR-Kawasaki ZX-7RR) za jehož zády ho postupně dotahoval Gregorio Lavilla (SPA-Suzuki GSX-R750 Y).
Takovéto pořadí vydrželo prakticky celý závod. První dramatický okamžik ve vedoucí desítce přišel až ve 22. kole a to když Ruben Xaus nezvládl průjezd cílovou zatáčkou a havaroval. O další dramatické okamžiky se postarali pomalejší jezdci, kteří byli dojeti o jedno kolo. Nejprve však zaútočil Troy Bayliss na druhého Neila Hodgsona, za kterým se dlouho vezl, atak ve 22. kole byl úspěšný a Troy nasadil na finální poodjetí od Neila. Leč dojetí trojice jezdců o kolo (Sanchini, Heckles, Clementi) Troyuv nástup zbrzdilo. I přes extempore pomalejších jezdců nakonec však Troy Bayliss svůj mírný náskok udržel a v závěru závodu ho ještě dokázal zvýšit.
V prvním závodě tedy zvítězil Colin Edwards (40:55,744) před druhým Troyem Baylissem (+1,741) a třetím Neilem Hodgsonem (+4,317). Čtvrté místo patřilo dalšímu Američanovi ve startovním poli Benu Bostromovi (+23,715), který dokončil závod před pátým Pierfrancesco Chilim (+26,523), jenž se stal zároveň nejlepším privátním jezdcem. Po boji v posledním kole, kdy si dokázali navzájem vyměnit pozice, dojel na šestém místě James Toseland (+30,228) jen těsně před sedmým Noriyukem Hagou (+30,358). Osmé místo patřilo nejlepšímu čtyřválcovému motocyklu voděným Gregorio Lavillou (+42,526). Těsně za Lavillou dokončil na devátém místě Chris Walker (+42,727) a na desátém Broc Parkes (+48,833).
WSBK 2002 – 2. závod
Druhý závod byl velice podobný tomu prvnímu. I v tomto závodě se od startu ujal vedení Colin Edwards a i v tomto závodě od prvního kola nasadil ostré tempo kdy během několika kol postupně vylepšoval rekord okruhu až na konečných 1:26,549 (v 5. kole). Tyto časy mu velice záhy vynesli dostatečný náskok na druhého jezdce, kterým byl Troy Bayliss, jenž jel na druhé pozici opět s dostatečným náskokem na třetího jezdce v pořadí závodu. Tímto třetím jezdcem byl nejprve osamocený Neil Hodgseon, ale postupně se na něho dotáhnul Norick Haga a několikrát se pokusil o útok. Jenže v posledních kolech Norickovi odešly jeho pneumatiky a tak se začala vytvářet sice drobná, ale k obraně třetího místa dostačující mezera.
Skoro celý závod jezdil s odstupem na pátém místě Ben Bostrom, před šestým Rubenem Xausem, jenž měl opět náskok na sedmého Chiliho. Další velkou díru uzavíral James Toseland za jehož zády zuřila snad jediná bitva ve druhé polovině závodu. Tato bitva se odehrávala o post nejlepšího jezdce na čtyřválcovém motocyklu a to mezi Gregorio Lavillou, jenž měl drobně navrch nad Chrisem Walkerem. Tuto bitvu ukončila porucha na Walkerově tovární Kawasaki ZX-7RR.
V závodě tak nakonec zvítězil a cenný double si připsal Colin Edwards (40:56,724), druhý dojel Troy Bayliss (+3,861) a třetí tak jako v prvním závodě Neil Hodgson (+7,023). Nelichotivé čtvrté místo tentokrát zbylo na Noriyuki Hagu (+8,297). Pátý dojel Ruben Xaus (+12,175) a šestý Ben Bostrom (+26,149). Sedmá pozice patřila opět nejlepšímu privátnímu jezdci Pierfrancesco Chilimu (+31,145), osmý dojel James Toseland (+32,391) před nejlepším čtyřválcem Gregorio Lavillou (+45,277). Po problémech Walkera se ze zisku desátého místa radoval Broc Parkes (1:01,786).
Náš Jiří Mrkývka tentokráte do závodu odstartoval velice dobře, ale tak jako v první jízdě tak i ve druhé jízdě cíl závodu neviděl.
WSS 2002
Velice pěkný závod opět přinesla třída Supersport, která ze začátku závodu poskytla oku diváka lahodný souboj devítičlenné skupiny jezdců (Chambon, Fujiwara, Vermeulen, Foret, Muggeridge, Curtain, Kellner, Pitt a Casoli). Tato skupina jezdců jezdila plných deset kol společně. Nechyběli situace kdy bylo předjíždění za dramatických okolností, jenž často vedly ke kontaktům mezi jezdci.
Ve vedení jel dlouho Stéphane Chambon (FRA-Suzuki GSX-R600), později ho vystřídal Fabien Foret (FRA-Honda CBR 600 F4i), ale ani on na prvním místě dlouho nevydržel. Od desátého kola se teprve začala tato skupinka postupně rozpadat. První viník rozpadu by Karl Muggeridge (AUS-Honda CBR 600 F4i), jenž nezvládl svůj stroj a havaroval. Po jeho pádu zůstala vpředu pětice jezdců (Chambon, Foret, Kellner, Fujiwara a Casoli). Tato skupinka začala ujíždět trojici Pitt, Vermeulen a Curtain.
Nebezpečnou jízdu v cílové zatáčce předváděl především domácí Christian Kellner (GER-Yamaha YZF R6), jehož po jednom z ataků důrazně uklidňoval i Fabien Foret. V těchto okamžicích přišly první velké chvíle pro Paola Casoliho (ITA-Yamaha YZF R6), jenž se dravě začal tlačit kupředu. V devatenáctém kole se postupně dostal až na druhou pozici za vedoucího Chambona.
V dalším kole přišla vedoucí skupinka o jednoho svého člena a to když Christian Kellner nezvládl svůj stroj a havaroval. Následně zaútočil Casoli na první místo, které také získal. Ve stejné době atakoval také Chambona Foret, který se dostal za vedoucího jezdce. V nájezdu do předposledního kola zaútočil na vedoucího Casoliho francouzský pilot Fabien Foret, který se také ujal vedení. Svou snahu o poodjetí od zbytku skupiny však přehnal a po několika zatáčkách havaroval.
Z vítězství v závodě se tak po 28. kolech mohl radovat italský pilot Paolo Casoli (42:42,079), který jen těsně porazil druhého Stéphane Chambona (+0,085) a třetího Katsuaki Fujuwaru (+0,921). Čtvrté místo patří Mistru Světa z roku 2001, australskému pilotovi Andrew Pittovi (+6,292) a páté jeho krajanu Kevinu Curtainovi (+7,499). Na šestém místě dokončil závod Fabien Foret (+25,076), jenž po svém pádu z vedoucího místa ještě stihl osedlat svůj motocykl a závod dokončit. Sedmá pozice patří švédskému překvapení Janu Hansonovi (+26,871), osmá Alessio Corradimu (+26,913), deváté místo je pro Jamese Ellisona (+49,239) a desítku nejlepších uzavírá domácí Jürgen Oelschläger (+49,512). Deváté a desáté místo je po diskvalifikaci původně devátého Stefano Crucianiho.
ESTK 2002
V evropském šampionátu třídy Superstock zvítězil Walter Tortoroglio (ITA-Honda CBR 954 RR Fireblade), který tak dokonal svůj velice dobrý víkend, ve kterém nebyl poražen v žádné z jízd. Svých 14 okruhů (zkráceno rudou vlajkou po pádu Koena Vleugelse) zajel za 21:38,350 minut. Druhé místo patří Gianlucovi Vizziellovi (ITA-Yamaha YZF R1), který zaostal o 4,418 sekundy za vítězem. Vizziello dokázal porazit až na cílové čáře plejádu strojů Suzuki GSX-R1000. Tuto plejádu přivedl jako první, ale třetí celkově, Belgičan Koen Vleugels (+4,608), který sice v posledním kole havaroval, ale naštěstí pro něho se počítaly výsledky z cíle 14. kola. Vedoucí muž celkového pořadí šampionátu, italský pilot Vittorio Iannuzzo (Suzuki GSX-R1000) přijel do cíle se ztrátou 10,308 sekundy až na šestém místě. Závod samotný provázelo velké množství pádů, z nichž asi nejhorší byl již v úvodním kole, kdy do nemocnice museli být odvezení po vzájemné kolizi Lorenzo Alfonsi a Giacoma Romanelli. Náš Marek Červený (Honda CBR 954 RR Fireblade) závod nedokončil.
Po závodě: Druhý v pořadí, Gianluca Vizziello, byl diskvalifikován kvůli porušení technických pravidel na svém stroji. Na třetí místo tak postoupil čtvrtý v původním pořadí, Angličan Andy Notman (Suzuki GSX-R1000).
WSide 2002
Jeden z nejdramatičtějších závodů letošní sezóny. Tento závod snad nic nepostrádal, byl přerušen po havárii Billa Philpa, který se nejprve ocitl mimo dráhu a po následném smyku se jeho stroj převrhl uprostřed dráhy. Pro obrovské množství nečistot na samotné dráze byl proto závod přerušen. Vše v době kdy na čele jel Klaus Klaffenböck. Po restartu závodu dramatické okamžiky pokračovali. Přibylo velké množství havárii, ale i kuriózních situací. Z havárií si připomeňme alespoň tu, kdy stroj Tera Karttialiho opustil dráhu a po nárazu do svodidel ho zachvátili obrovské plameny. Z kuriózních situací připomeňme roztlačování Dopplerova stroje, kdy jeho spolujezdec Wagner nestačil na sidecar naskočit a skončil v kotrmelcích na asfaltu.
V dramatickém závodě nakonec i přes svou kritickou chvilku po prvním startu, kdy se dostal do kontaktu s několika jezdci, zvítězil Steve Webster se svým spolujezdcem Paulem Woodheadem. Na druhém místě dokončila závod dvojice Klaffenböck/Parzer a třetí Hanks/Biggs, která až v posledním kole dokázala překonat dvojici Abbott/Biggs, kteří dokončili závod na čtvrtém místě.
Tolik tedy dost obsáhle o loňský závodech a nyní předpoklady pro letošní rok
World Superbike:

Ducati:
Nikdy v historii závodů Mistrovství Světa neměl žádný jezdec takový začátek jako letos Neil Hodgson, který prozatím zvítězil ve všech závodech, které se letos jely. Znamená to tedy, že Neil má na svém kontě osm vítězství a k vyrovnání rekordu v počtu vítězství v řadě mu tedy stačí zvítězit v prvním závodě na okruhu Oschersleben. Pokud by si Hodgson připsal i další double – stal by se nejúspěšnějším jezdcem historie WSBK v počtu vítězství v jedné řadě.
Na okruhu Monza zařídil pro továrnu Ducati Neil Hodgson také její dvousté vítězství v závodech WSBK. “Jsem šťastný, že jsem pro továrnu Ducati zařídil dvousté vítězství, opravdu se nyní cítím jako součást továrny,“ říká Neil Hodgson. “Ale nejen to. Na okruhu Monza byla také moje matka, která slavila narozeniny a tak obě vítězství byly i pro ní.“
Zřejmě největším soupeřem pro Hodgsona bude jeho týmový kolega Ruben Xaus jenž je v současnosti jediným jezdcem, který zná pocit vítězství v závodě Superbike na tomto okruhu (2. závod 2001). Xaus považuje tento okruh za jeden ze svých oblíbených a tak bude jistě zajímavé sledovat zda se mu konečně podaří prosadit přes týmovou jedničku. “Mám toto místo rád. Jel jsem zde můj nejlepší závod svého života v roce 2001. Byl to tehdy pro mě dokonalý závod,“ vzpomíná dnes španělský jezdec na své zdejší vítězství.
S loňskými továrními stroji nastoupí opět britské duo James Toseland – Chris Walker, tedy jezdci se špičkovým materiálem, kteří již oba od začátku roku absolvovali jeden výkyv pro zranění z pádů.
Se stroji Ducati 998RS nastoupí také velká plejáda privátních jezdců, ze kterých bych chtěl vyzdvihnou alespoň čtvrtého muže průběžného pořadí letošního šampionátu Régise Laconiho jenž by na tomto okruhu mohl být opravdu hodně vidět. Zapomínat by se nemělo ani na italského veterána Pierfrancesca Chiliho jenž naopak umí zřejmě na všech okruzích celého seriálu. Zajímavostí je, že tento již 38 roků starý jezdec nejenže na svém motocyklu vozí číslo sedm, ale stejně očíslovaná pozice mu patří i v celkovém hodnocení šampionátu. Z množství jezdců na strojích Ducati připomeňme ještě Steve Martina jenž by zde mohl slavit úspěch neboť okruh může právě pneumatikám Pirelli vyhovovat
Se strojem Ducati 998RS nastoupí v Oscherslebenu také náš Jiří Mrkývka a tak doufejme, že problémy s elektroinstalací jsou již vyřešené, a že Mrkva se spolehlivě kvalifikuje k nedělním závodům.
Suzuki:
O tom, že konkurovat strojům Ducati lze, dokládá i jediný tovární jezdec startující v celém šampionátu Gregorio Lavilla jenž začíná sbírat celkem obstojně pódiová umístnění, která mu přinesla prozatímní třetí místo v celkovém hodnocení a to jen těsně za druhého Xause. Zda čtyřválcový stroj s upraveným přívodem vzduchu uspěje i na zatáčkovitém okruhu se však necháme raději překvapit. Síla kterou litrová Suzuki GSX-R 1000 disponuje jistě bude na samotných výjezdech z ostrých oscherslebenských zatáček hodně nápomocná.
Nebude to však pouze Lavilla, který bude při závodech v Německu disponovat tímto silným strojem. V továrním týmu Alstare Suzuki se opět představí Vittorio Iannuzzo, další stroj GSX-R1000 pojede i Španěl Sergio Fuertes z týmu MIR Racing, ale i dva "kartaři" Frank Haidger a Norbert Fritz.
Petronas FP1:
Carl Fogarty postavil tým a zprovoznil zcela nový stroj. Na začátku sezóny se několikrát jeho jezdci Troy Corser a James Haydon dokázali prosadit na zajímavá místa jek v kvalifikaci, tak i v samotných závodech. Nyní ovšem jakoby jejich elán a nadšení polevil což se začíná projevovat vadnoucími výsledky. Uvidíme zda se tým Foggy Petronas opět zvedne. "Tato sezóna nikdy nemohla být snadná věc," připouští vlastník týmu Carl Fogarty. "Po slibném startu jsme poznali množství věcí, které jsou charakteristické například pro okruh Monza. Budeme muset tyto problémy ihned řešit, pokud chceme dosahovat kladných výsledků," doplnil Foggy jenž od zatáčkovitého okruhu v Oscherslebenu očekává více jak od rychlé Monzy, kde jejich tříválce očividně nestačili se svou Top Speed.
Kawasaki:
Kawasaki i přes zprávy o vývoji stroje ZX-10RR stále nehodlá nasadit tovární tým a tak na privátní bázi opět nastoupí pouze tým Kawasaki Bertocchi se stroji ZX-7RR, které evidentně nestačí na současnou špičku jezdeckého pole. Jezdci pochopitelně zůstávají stále stejní - Italové Ivan Clementi a Mauro Sanchini.
Yamaha:
Upravené stroje YZF R1 prozatím i přes litrový objem nesplňují očekávání, které na tento rychlý stroj byly kladené před zahájením šampionátu. Pravda je taková, že továrna zcela vypustila jakoukoliv podporu v jakémkoliv šampionátu a tak se nám opět představí pouze soukromý stroj týmu UnionBike GiMotorsport v rukou Giovani Busseie. Se stejným strojem nastoupí i "kartař" Sundby Dag-Steinar z Norska.
Honda:
Japonská značka s velkou tradicí vyklidila své pozice z tohoto šampionátu a soustředila své síly pouze na Grand Prix a na třídu Supersport. Proto i v Oscherslebenu uvidíme pouze jeden stroj japonské Hondy, když Walter Tortoroglio pojede loňský stroj VTR 1000 SP2. Tortoroglio je však suveréní vítěz loňského závodu třídy Superstock na tomto okruhu a tak šance na zisk několika bodu budou u tohoto jezdce vzhledem ke znalosti, ale především k oblibě, velké.
World Supersport:
Yamaha:
U továrny Yamaha je pro tento závod jasná priorita v podobě domácí dvojice Jörg Teuchert a Christian Kellner. Pro oba jezdce je však okruh pod názvem Motopark opravdu začarovaný, když poslední tři roky vždy nedokázali dokončit závod. Vzhledem k tomu, že se v letošní sezóně koná na německém uzemí pouze jeden závod, kladou si němečtí jezdci opravdu velké cíle, kterými se chtějí konečně vrýt do srdcí svých domácích fanoušků. Kellner je současný rekordman tohoto okruhu a Teuchert při nedávných testech dokázal bez větších problémů zajíždět časy podobné těm v loňském roce a tak tvrzení o vítězství jistě není jen vypouštěním planých slov. Testování týmu Yamaha Motor Deutschland GMBH bylo na tomto okruhu ovšem zaměřené na hledání optimálního nastavení nových, od loňského roku zcela odlišných, strojů Yamaha YZF R6S.
Druhý z plně podporovaných továrních týmů Yamahy, tedy italský tým Yamaha Belgarda s jezdci Jürgenem vd Goorberghem a Simone Sannou je ve zcela odlišné situaci oproti domácímu německému týmu. Belgarda sice disponuje zcela rovnocenným materiálem, ale její jezdci na německém okruhu ještě nikdy nestartovali a tak je jejich výkon opravdu velkou neznámou. Tým pro přípravu na tyto závody zvolil domácí prostředí, když absolvoval dvoudenní testování na jadranském okruhu Santa Monica v Misanu. Uvidíme jak se mezi dalšími sedmnácti továrními stroji povede dvojici jenž má na svém kontě společně 227 závodů Grand Prix.
Honda:
Celkem osm jezdců dostalo na začátku roku zcela nové tovární stroje Honda CBR 600RR. Tah, který má jediný cíl - opět obhájit pro továrnu světový titul.
Prozatím se tento tah japonské továrně vyplácí, když Chris Vermeulen vede o 29 bodů celkové pořadí šampionátu a právě tento jezdec bude společně se svým kolegou z týmu Ten Kate Honda, australským jezdcem Karl Muggeridgem největšími favority závodu. "Závod v Oscherslebenu je vždy dobrý," říká vedoucí muž letošního šampionátu, který se stále léčí z poškozeného vazu na jeho pravém prstu jenž si přivodil při pádu v kvalifikaci na závod v Monze. "Byl bych spokojený s umístněním v první pětce, ale budu se pochopitelně snažit skončit na pódiu. Momentálně se nekoukám na šampionát, jen chci vyjet a dělat jako vždy tu nejlepší práci. Tentokrát však, ale musím být trochu více opatrný."
Kawasaki:
Po počátečních problémech s technikou se zdá být tato továrna, která nasazuje zcela revoluční stroj ZX-6RR, na správné cestě. Fabien Foret svým pátým místem v Monze potvrdil, že jezdit nezapomněl a tak se zřejmě můžeme dočkat nového muže na pódiu. První pětku by mohl atakovat i španělský jezdec Pere Riba, jenž je prozatím jedním ze sedmy jezdců, kteří bodovali v každém letošním závodě.
Suzuki:
Továrna Suzuki jde cestou, kterou si zvolila i konkurenční Kawasaki a tedy nejít cestou množství, ale cestou kvality. Proto vidíme ve startovním poli pouze dva stroje Suzuki GSX-R600, ale zato pokaždé v boji o medailové pozice. Nejinak tomu bude jistě i v letošním závodě a Katsuaki Fujiwara se Stéphane Chambonem budou velmi výrazně promlouvat do celkových výsledků kvalifikací i závodu. European Superstock:
Na poslední dvě třídy se již podívejme pouze ve stručnosti. V evropském šampionátu litrových strojů je očekáván opětovný souboj italských jezdců, které povedou jistě především Lorenzo Lanzi, Ilario Dionisi, Lorenzo Alfonsi či Michel Fabrizio. Do jejich národního souboje bude jistě chtít zasáhnou španělský "vetřelec" Enrique Rocamora jenž se chystá na své první vítězství.
O první body do celkové klasifikace opět zasáhnou i naši Matěj Smrž a Tomáš Mikšovský. Zda se jim podaří prosadit v závodě, do kterého bylo přihlášeno celkem 35 jezdců se uvidí hned v prvním pátečním tréninku.
World Superside:
Zde je pozice favoritů otevřená a několik posádek by se tak mohlo prosadit na samý vrchol sobotního závodu. Svým vítězstvím na Monze se ujal Klaus Klaffenböck vedení v šampionátu a na německém okruhu ho bude chtít jistě potvrdit. Do role největšího favorita bych však postavil opět Steve Webstera jenž patří mezi nejlepší na každém okruhu na němž startuje a to nejen svými nespornými jezdeckými kvalitami, ale i uměním dokonale připravit rychlý stroj.
Webster pro závod na okruhu na němž v loňském roce slavil vítězství připravil do svého podvozku zcela nový motor Suzuki a tak je pouze otázkou zda ho dokáže náležitě nastavit na zatáčkovitý okruh. "Toto je můj druh okruhu, ale pokud zde zkazíte jedinou zatáčku, tak můžete mít velké problémy," říká Webster o německé trati. "Vždy mám rád závody v Německu, je zde jedna specialita - atmosféra."
Z dalších favoritů uvedu alespoň Steve Abbotta či snad domácího Jörga Steinhausena, TV přenos:
Televize Eurosport si tentokrát z nás udělala velkou srandu a k velkému překvapení nezařadila žádný přímý přenos. Na závody třídy Superbike a Supersport se budeme moci podívat pouze ze záznamu v nedělních nočních hodinách nebo až s denním zpožděním v pondělí večer.
Nemám nic proti tenisu, je to hezký sport a dost vynáší, ale pokud TV Eurosport dala přednost tenisovým zápasům i v případě slavnější Grand Prix, začínám tenis nenávidět (Příští týden opět Eurosport nevysílá z Mugella páteční kvalifikaci a tu sobotní ustřihne v polovině kvalifikace třídy MotoGP!!!!!) Tipovačka:
Závěrem mi tradičně dovolte připomenout tipovací soutěž tohoto serveru. Tentokrát tipujeme (do zítra tj. pátku 30. 5 do 9:00 hod.) klasickým způsobem vítěze závodů a Superpole třídy Superbike, dále vítěze závodu Supersport, Superstock a Superside stejně jako přesná umístnění našich jezdců (Mrkývka, Smrž a Mikšovský).
Dále tento týden tipujeme vítěze zévodů AMA Pro Racing na okruhu Pikes Peak International Raceway (SBK, SS, STK, FX a 250 ccm). Poslední co tipujeme je přesné umístnění Lukáše Peška a Igora Kalába v závodech mistrovství Evropy na okruhu Rijeka.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist