Ohlasy z Catalunye (2)

Dokončení včerejšího článku s ohlasy jezdců a jejich šéfů po IRTA testech v Catalunyi.

Hervé Poncharal (šéf týmu Fortuna Gauloises Yamaha Tech3)
Marco je velmi blízko k nejlepšímu času a my víme, proč nemůže být rychlejší. Mohl odpovídat Rossimu ve všech částech okruhu, kromě třetí části. Je dobré vidět, že nový motor, který má Rossi, vypadá, že bude velmi výkonný. Je to dobré pro všechny jezdce Yamahy. Marco je vedoucí osobnost pro Yamahu, je nyní mentálně v pořádku, zůstává motivovaný, zatímco Yamaha pro nás pracuje. Norick zde trochu celkově bojoval, ale na mokrých, 16,5 palcových, předních pneumatikách zářil. Celkově musíme být spokojení, jsme pouze 0,6 sekundy od nejlepšího času.
Marco Melandri (10. místo)
Pokud by mi někdo řekl, že budu jen něco málo přes půl sekundy za vítězným časem Valentina Rossiho – nevěřil bych mu. Prohrával jsem všechno vždy v poslední části okruhu. Jsem však velmi blízko za Carlosem a o to jsem usiloval již dříve, ještě předtím, než jsme sem přijeli. Během zbytku nedělního odpoledne jsem testoval pneumatiky a snažil jsem se absolvovat co nejvíce kol. I přes špatné počasí to byl dobrý víkend.
Norick Abe (22. místo)
Skončil jsem bohužel špatným časem. Nasadil jsem pro finále měřeného testu měkké pneumatiky a dojel rychlou skupinu. Když jsem se dostal do třetí části okruhu, tak jsem havaroval. Je to tento rok můj třetí pád, dříve jsem nikdy neměl problémy s haváriemi při jízdě na hranici stroje. Jsem si jistý, že řešení problému nalezneme ještě před Welkomem.
Davide Brivio (šéf týmu Gauloises Fortuna Yamaha)
Nevyhráli jsme závod ani nezískali žádné body, ale je hezké vyhrát tuto první cenu. Jsem velmi spokojený, že dnešní výsledky vidí všichni, kdo jsou zapojení do tohoto projektu. Zažili jsme velmi rušnou zimu, a toto je uspokojení každého za jeho usilovnou práci. Dává nám to více motivace pro další těžkou práci s cílem být konkurenceschopný v závodech co nejdříve.
Valentino Rossi (1. místo)
Tento výsledek potěší. Opravdu jsem upřímně šťastný z výhry tohoto auta, ze svého dosaženého času, ale i z toho, že rychlých kol jsem zajel více. Celý den byl velkým překvapením a všichni jsme velmi šťastní. Myslím si, že tento rok bude zajímavý šampionát, bude velmi konkurenční. Všichni odvedli mnoho těžké práce, tým i inženýři z Yamahy i my jsme odvedli doposud velkou práci. Ještě je před námi mnoho této práce, je před námi dlouhá cesta za dobrým výkonem. Uvidíme jestli budeme schopní pokračovat i nadále tak jak jsme dnes začali.
Carlos Checa (9. místo)
Když jsem vyjel ke kvalifikačnímu testu, viděl jsem, že je na dráze nějaký olej. Než jsem mohl něco učinit, tak jsem byl mezi šesti havarujícími jezdci. Nový motor, který jsem zkoušel, pracoval velmi dobře s tímto podvozkem. Stejně potřebuji nastavení tohoto podvozku trochu změnit. Ještě je hodně věcí, které musím zlepšit. Valentino dnes odvedl velkou práci, která mě, jako jeho týmového kolegu velmi motivuje.
Kenny Roberts sr. (šéf týmu Proton KR)
Víme, že potřebujeme větší výkon motoru, pracujeme na tom. Víme ale také, že toto je ranní stádium ve vývoji tohoto motocyklu, a že vše bude postupně lepší.
Chuck Aksland (manažer týmu Proton KR)
Je to poprvé, kdy nějaký Proton překonal hranici maximální rychlosti 200 mph. Nobu jel rychleji než v loňském roce. Stéle ještě neáme mnoho zkušeností s pneumatikami Dunlop nebo s novým motocyklem. S tímto testováním nyní víme kde se nacházíme. Potřebujeme větší výkon motoru a zapracovat na spolupráci s Dunlopem.
Nobuatsu Aoki (21. místo)
Jsem spokojený s novým podvozkem. Velmi tvrdě jsem pracoval na nastavení mnoha věcí. Nyní se dostal motocykl do bodu, kdy máme dobré základní nastavení a tak se můžeme začít soustředit na jemné dolaďování tohoto nastavení. Nový motor stejně nepracuje moc dobře. Horní síla je stejná jako v loňském roce, střed není stále dobrý. Když chcete přidat plyn v otáčkách okolo 10 000 rpm, dlouho to trvá. Byl to náš první oficiální test na pneumatikách Dunlop a ačkoliv kvalifikační pneumatiky jsou dobré, je potřeba na této věci ještě hodně pracovat. Musíme spolupracovat a zlepšit hodně věcí, doufám, že jsem jim dal hodně nápadů.
Makoto Tamada (11. místo)
Bylo připraveno mnoho věcí k ozkoušení, zbylo na to však málo času. Problém byla také zima a vítr, který ustál až poslední den. Připravili jsme hodně věcí k dokončení testů, ale čas nám to nakonec nedovolil, ale již jsme vytvořili nový plán pro test v Jerezu, kde vše chceme dokončit.
Max Biaggi (12. místo)
Toto nebyly pro nás tři pozitivní dny. Stále jsem daleko od svého nejlepšího nastavení. Motocykl vypadá špatně během změn směru jízdy. Špatné bylo i počasí, byl to problém, který byl však stejný pro všechny. V Sepangu a Phillip Islandu jsem se dostal velmi blízko ke svému ideálnímu nastavení. Tady jsem s tím bojoval. Doufám, že v Jerezu to bude lepší.
Alex Barros (2. místo)
Když jsem ráno vyzkoušel motocykl k odpolednímu sprintu, vypadalo vše dobře. Brzy po zahájení jsem havaroval na oleji z jiného motocyklu. Nejprve jsem na tom oleji havaroval já a následně i ostatní. Když jsem zahlédl vlajku, bylo již pozdě. Začal jsem tedy od začátku, ale již bylo na okruhu hodně provozu. Potom mi odešly pneumatiky. Vše se pak pokazilo. Odpoledne jsem se znovu rozjel a to již šlo vše lépe.
Nicky Hayden (3. místo)
Měl jsem trochu potíže s motocyklem během finálového kola kvalifikace a to mě trochu přibrzdilo. Celkově jsem získal mnoho údajů a jsem si jistý, že nalezneme odpovědi na všechny problémy. Potvrdilo se mé očekávání a nový motocykl se oproti tomu loňskému velmi změnil. Mířím vysoko a cítím, že jsem se dnes hodně naučil.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist