Oficiální prohlášení Hondy

Sedm továrních strojů Honda RC 211V ve čtyřech týmech, osm továrních strojů Honda CBR 600RR také ve čtyřech týmech a mnoho dalšího bylo prezentováno na oficiálním představení továrny Honda v japonském hlavním městě. Vše v prozatím historicky nejdelším článku.

V japonském Tokiu byl oficiálně představen závodní program továrny Honda. Vybraná návštěva měla možnost z úst generálního ředitele továrny Honda slyšet jména jezdců v jednotlivých automobilových a motocyklových týmech společně s jejich cíly. Celému představení byli přítomní někteří zástupci jednotlivých motoristických odvětví, z našeho sportu zde byli například oba jezdci týmu Repsol Honda, tedy Valentino Rossi a Nicky Hayden, ale i Tohru Ukawa, Daijiro Kato a další. V následujících řádcích si můžete přečíst nejdůležitější slova o silničním motocyklovém sportu, které dnes pan Takeo Fukui přednesl ve svém naprosto unikátně dlouhém prohlášení.
"Dobrý večer dámy a pánové. Mé jméno je Takeo Fukui a jsem Generálním ředitelem Hondy", začal svou dlouhou řeč Fukui. "Chtěl bych začít tím, že vyjádřím mé srdečné uznání k našim sponzorům, médiím a všem lidem, kteří jsou zapleteni s našim závodním týmem a pokračují ve své podpoře našim sportovním aktivitám. Děkuji vám všem, že jste se sem dnes dostavili.
Vstup Hondy na závodní dráhu byl již před 49. roky, když jsme nejprve v roce 1954 vyhlásili náš úmysl vstoupit a vyhrát závody TT na ostrově Man což byl největší motocyklový závod na světě. Ačkoliv je naše závodní historie kratší než našich zámořských konkurentů, jsme pyšní, že jméno Honda se stalo synonymním termínem spojeným se závodním duchem. .... (v článku na těchto místech přeskakuji věty, o kterých si myslím, že nejsou pro nás až tak zajímavé, většinou pojednávají o automobilech - poz. Racing)
..... Podívám li se dozadu na náš loňský výkon, je evidentní především v MotoGP a F1, tedy ve vrcholné motocyklové a automobilové sérii světa kde jsme zažili vzrušení, ale i porážky od našich nepřátel. Věřím, že jako fanoušci Hondy jste sledovali závody MotoGP a F1 alespoň v televizi. Radost, kterou jsme prožívali s motocykly pomáhala rozptýlit zklamání nad výkony našich jezdců ve Formuli 1.
Minulý rok jsme oznámili debut našeho motocyklu RC 211V s pětiválcovým motorem a byli jsme si jisti, že je to náš lístek k vítězství v šampionátu. S RC 211V jsme vyhráli 14 ze 16. závodů a Valentino Rossi z týmu Repsol Honda, který jel na tomto motocyklu, vyhrál jedenáct závodů a byl korunován na šampióna MotoGP. Samozřejmě, že hodně z ocenění za tento úspěch je také kvůli dovednosti a houževnatosti dalších našich jezdců a týmů. Náš vysoko konkurenční motocykl přinesl všem našim jezdcům podíl na našem snu a pocit ze sladké radosti z vítězství.
Nicméně ve Formuli 1 nebyly naše výsledky tak skvělé. Se čtyřmi auty v seriálu jsme dokonce ani jednou nedokázali udělat pódium ……
…… Nyní bych rád promluvil o našich závodních plánech pro letošní rok.
V MotoGP dále posílíme naší strukturu používáním motocyklu RC 211V všemi našimi sedmi jezdci ve čtyřech závodních týmech. Jsme neuvěřitelně pyšní, že v našem středu je jezdec, který je jedním z nejlepších na světě v celé historii World Grand Prix, je to Valentino Rossi jenž zaznamenal již druhé nepřetržité vítězství v šampionátu WGP, ale jsme hrdí také na to, že v našem středu jsou nový nadaní rekruti.
Tento rok tušíme zuřivou soutěž mezi čtyřtakty v MotoGP, kde pojedou motocykly od sedmy výrobců. Opět chceme zvýšit naše úspěchy, náš tým je předurčený demonstrovat svůj potenciál. Budeme pokračovat v boji s RC 211V a pochopitelně pokračovat ve vývoji tohoto motocyklu.
Nyní k automobilovému sportu. ……
…… Nyní bych se rád zmínil částečně také o letošních závodech zde v Japonsku, kde budeme bojovat na velké paletě dějišť. Především je to Mistrovství Světa Endurance – Suzuka 8-hour, kde budeme bojovat o naše sedmé nepřetržité vítězství v jedné řadě. ……
… Budeme pokračovat v naší vizi, vytvářet legraci a vzrušení. Vaše sny jsou naše sny a my se budeme snažit je pochopit. Jsou před námi četné výzvy, ale to je to z čeho budeme prosperovat. Oceňujeme vaší podporu, kterou jste nás nadále obdařili.
Dámy a pánové, děkuji vám za váš čas a doufám, že si ještě užijete nastávajícího večera.
V Tokiu byly také představené oficiální týmy podporované továrnou Honda. Z těch silničních motocyklových vybírám:
FIM 2003 Road Racing World Championship (Moto Grand Prix)
Třída MotoGP:
Repsol Honda – nasazujeme opět kurunovaného Mistra Světa z loňského roku Valentina Rossiho (ITA) a nováčka Nicky Haydena (USA). Rossi ovládl tuto třídu v loňském roce a letos je dychtivý po třetím titulu v řadě. Hayden byl velmi působyvý v loňském roce, když se jako nejmladší hrdina stal vítězem amerického šampionátu AMA Superbike, jeho zrak se nyní upnul na vítězství ve třídě MotoGP.
Camel Pramac Pons Team – má úplně nové složení jezdců. Pojede Max Biaggi (ITA), který v loňském roce bojoval o druhé místo jenž nakonec v posledním závodě uhájil před Tohru Ukawou (JPN) jenž je druhým jezdcem tohoto týmu. Oba jezdci poznali v loňském roce pocit z vítězství. Zkušenosti, které mají, jim pomohou v boji o vítězství ve třídě MotoGP.
Team Telefonica MoviStar Honda – uvede opět slibného mladého jezdce Daijira Kata (JPN) jenž ve svém prvním roce v této třídě dokázal získat pódium při jeho cestě za titulem nejlepšího nováčka roku 2002. Nová tvář naší továrny je Sete Gibernau (SPA), který se připojí k týmu a bude se snažit získat čest v MotoGP třídě.
Pramac Honda Team – bude veden prostřednictvím Makoto Tamady (JPN). Ačkoliv je Tamada v MotoGP nováček, již dokázal třikrát vyhrát v závodech World Superbike na okruhu Sugo. Makoto Tamada pojede na pneumatikách Bridgestone.
Třída 125 ccm:
Ajo Motorsports - Tým pojede s našim oficiálním jezdcem Masao Azumou, který v loňském roce dokázal zvítězit v Grand Prix Ria. V letošním roce bude chtít Azuma navázat na loňský úspěch. Pojede s oficiálním strojem Honda RS 125R.
FIM 2003 Supersport World Championship
Prostřednictvím evropské větve továrny Honda bylo rozmístněno osm zcela nových strojů Honda CBR 600RR s tovární podporou.
Ten Kate - ve vlajkovém týmu nastoupí Australané Chris Vermeulen a Karl Muggeridge
Klaffi Honda - tým vysílá do bojů o titul Mistra Světa Roberta Ulma (AUT) a Gianluigi Scalviniho (ITA).
BKM Honda Racing Team AG - nasadí Christophe Cogana (FRA) a Broc Parkese (AUS).
Van Zon Honda - zaútočí na nejvyšší posty ve složení Werner Deamen (BEL) a Iain MacPherson (GBR).
Záměry Hondy v individuálních zemích:
Japonsko
Prostřednictvím našich dealerů se zúčastníme All Japan Road Racing Championship. Ve třídě Superbike budeme zkoušet nový motocykl CBR 954RR a to prostřednictvím týmu Castrol Honda RT (Tatsuya Yamaguchi – loňský vítěz této série) a týmu Takatake RSC (Ryuichi Kiyonari – loňský vítěz třídy Supersport).
Své aktivity vyvíjí prostřednictvím dealerů Honda také ve Velké Británii a USA.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist