Novinky v novem roce

S nekolika novinkami, ktere se objevily v zahranicnich motocyklovych mediich, se znovu hlasim o vasi pozornost.

Novinky v novem roce
Novinky v novem roce
Pojedou tri stroje Derbi ?
Jak znamo, v pristi sezone pojedou celkem ctyri cesti piloti zavody Grand Prix. Jestli ale dokazi navazat na uspechy Frantiska Stastneho, to zustava nadale nezodpovezenou otazkou ? Jiste, Karel Abraham, Lukas Pesek v kubature do 125 ccm a Jakub Smrz a Radomil Rous v silnejsi kubature maji rozhodne sance na bodovana umisteni, ale ...?
Ackoliv IRTA doposud akceptovala prazskeho pilota Lukase Peska jako tymoveho kolegu exmistra sveta Manuella Poggialiho na tovarnim stroji Gilera, aktuelni situace se jevi ponekud jinak.
Giampiero Sacchi – generalni manager Piaggio Group (tedy Gilera a Derbi) – chce za kazdou cenu posadit naseho pilota na treti stroj Derbi !, a to vedle dvou Spanelu Pabla Nieta a mladika Nicolase Tirola! To ovsem nechtela IRTA doposud akceptovat, takze na kterem motocyklu se nakonec opravdu objevi Lukas Pesek na startu prvniho zavodu Grand Prix 2005, to je zustava opravdu ve hvezdach...
A jen pro upresneni, posledni testy tesne pred Vanocemi 2004 absolvoval Lukas na motocyklu Derbi...!
Pouze 22 stroju MotoGP misto nasmlouvanych 24 motocyklu
Tesne pred Vanocemi oznamil Rocco Sabelli, zastupce Piaggi Group, ze se tovarna Aprilia oficielne vzdava ucasti v zavodech MotoGP v sezone 2005. „Moc drahe a malo nadeji na uspech“, oznamil suse Ital.
Ci-li, matematicky spocteno: Dve Aprilie neuvidime v letosnim roce urcite na startu, naopak zde bude navic sedma !!! Honda tymu Konica-Minolta v sedle s japonskym pilotem Makoto Tamadou.
Dosavadni tym Proton pojede se zabudovanymi motory KTM pouze s jednim jezdcem (a to minimalne v prvni tretine sezony) !. A tim bude veteran zavodu Grand Prix, Ir Jeremy McWilliams (40), kdyz dosavadni piloti, Japonec Nobu Aoki (bude pusobit jako testovaci pilot Suzuki) a American Kurtis Roberts (pojede, jak znamo serial AMA), odesli z tymu vicemene dobrovolne. Manager tohoto tymu Chuck Aksland se s pomoci firem Proton, Red Bull a Pramac pokusi zabezpecit ucast tymu, kdyz ctyri motory V4 dostane staj bezplatne a navic se nadale jedna o pneumatikach bud Bridgestone nebo Michelin (doposud Dunlop).
Spanelska staj Luise d´Antina pojede v nastavajici sezone s dosavadnim tovarnim jezdcem Aprilie, Britem Shane Byrnem a Italem Robby Rolfem a to na pneu Dunlop, a hlavne s motocykly Ducati.
Zemrel Gyula Marsovsky
Ve veku 68 let zemrel v Zeneve vrstevnik naseho Franty Stastneho, Svycar Gyula Marsovsky. Madarsky rodak, ktery v roce 1956 musel uteci na „Zapad“, se zapsal do dejin zavodu Grand Prix nezapomenutelnymi vysledky, ackoliv jezdil vyhradne privatni motocykly.
Uz se svycarskou licenci ziskal Gyula v roce 1967 celkove 8. misto, v roce 1970 misto 7., a konecne v roce 1971 vynikajici 6. misto v konecnem hodnoceni mistrovstvi sveta kubatury 250 ccm. Ovsem sve nejvetsi uspechy zaznamenal tento rodily Madar v kralovske tride. Podarilo se mu totiz dobyt nejen titulu vicemistra sveta kubatury 500 ccm v roce 1969 (za Agostinim), ale i celkoveho tretiho mista v roce 1968 a to opet za Agostinim a Australanem Findlayem.
Gyula Marsovsky vyhral v roce 1963 mistrovstvi Svycarska a od teto doby vozil na sve popularni cervene prilbe bily svycarsky kriz ! Celkove zaznamenal rodily „Drapaluv“ predchudce celkem 7 podiovych umisteni, ovsem jeho jedine vitezstvi se datuje ke dni 12. zari 1971, kdy v zavode kubatury 250 ccm nechal za sebou v italske Monze takove jezdce, jakymi v teto dobe byli Australan (pozdeji Nemec) John Doods, Ital Silvio Grassetti (jezdil potom i tovarni Jawu !!!), Anglican Rod Gould, nezapomentuelny Fin Jarno Saarinen ci Brit Phil Read. Bohuzel, jak uz to ve sportu a hlavne v motocyklovem byva, o necele dve hodiny pozdeji, havaroval Gyula Marsovsky v zatacce Lesmo, a to poprve, kdyz jel poprve ve sve zavodni kariere tovarni motocykl. Byl to jeho posledni start na motocyklu Linto 500, tezka zraneni ho odsoudila na dlouhy cas na nemocnicni luzko. Marsovsky se sice pokusil o Comeback, ale v roce 1973 se v jugoslavske Opatiji jeste jednou umistenim v Top – Ten definitivne defintivne rozloucil se svetem Grand Prix.
Erwin Wilding uz sice doma v Rakousku, ale stale v komatu
Rakousky motocyklovy jezdec Erwin Wilding, ktery si pri Grand Prix Macau privodil tezke zraneni hlavy, byl behem vanoc (presne na Stedry den) pretransportovan do Rakouska. Na jednotce intenzivni pece v Grazu se podrobil dalsim vysetrenim a nyni byl tento 35-ti lety Rakusan dale presidlen do mesta Bruck an der Mur, kde se nachazi zname rehabilitacni stredisko Reha. Bohuzel, jeho stav je nadale velmi vazny, nebot uz 7 tydnu lezi v komatu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist