Nicky Hayden a závod na Suzuce

Několik detailů okolo Američana Nickyho Haydena a jeho startu ve vytrvalostním závodu na japonském okruhu Suzuka.

Nicky Hayden předvedl při svém prvním startu v osmihodinovém závodě na Suzuce překvapivě skvělé výkony během kvalifikace a tak se podívejme blíže na situaci kolem kentuckého jezdce v tomto podniku světového mistrovství vytrvalců (v době psaní tohoto článku mají jezdci na Suzuce již odjeto šest hodin a Nicky Hayden je bohužel ven z boje o vítězství, když již během druhého kola havaroval z první pozice, společně s mnoha dalšími jezdci - na olejové skvrně)
Nicky Hayden a jeho překladatel jsou jediní lidé, kteří v týmu Seven Stars Honda #11 hovoří anglicky. Nicky Hayden v minulosti nikdy nepracoval s žádným členem tohoto týmu a to ať se svým týmovým kolegou, tak i s celou týmovou posádkou.
Motocykl, na kterém Nicky Hayden startuje v tomto závodě, je stroj Honda VTR 1000 SP-W, který je dosti podobný stroji Honda RC51 (VTR 1000 SP-2), se kterým se v loňské sezóně AMA Superbike stal Nicky Hayden šampiónem, když zvítězil v sedmy závodech. Odlišný je však od loňského Haydenova stroje samotný rám, když na tomto stroji pro Suzuku je použitý loňský rám Colina Edwardse z Mistrovství Světa Superbike. Rozdílná je i část motoru, kde byla navíc umístněná sada dílů pro snížení spotřeby paliva.
Co však je pro Haydena naprosto odlišné, jsou pneumatiky. Na tomto stroji jsou použité pneu značky Michelin, zatímco Nicky ve své kariéře jezdil na Hondě RC51 vždy pouze pneumatika Dunlop. Jak však zvládl Kentucky Kid přechod z Dunlop k Michelin vidíme nejen ve výsledkové listině kvalifikací na 8 hour Suzuka, ale i v závodech Grand Prix, kde Nicky samozřejmě používá také pneu Michelin.
Nicky Hayden se také vzhledem k nutnosti sladit nastavení motocyklu nejen pro svou jízdu, ale i pro jízdu svého kolegy Ryuchi Kiyonariho rozhodl, že nebude zasahovat do nastavení stroje, a že bude jezdit na takovém nastavení, jaké připraví jeho kolega, o kterém si myslí, že má velice podobný styl a tak mu bude toto nastavení vyhovovat.
"Myslím si, že by to měl být dobrý víkend," říkal Hayden po kvalifikacích, kdy ještě netušil jak dopadne úvod závodu. "Náš motocykl je asi dobrý. Máme svou strategii - nemůžeme být nejrychlejší a tak se pokusíme šetřit palivo tak, abychom měli o jednu zastávku méně než ostatní týmy. Vzhledem k osmi hodinám by to mohlo pomoci."
Jak jsem již naznačil, Nicky Hayden jako startující člen týmu #11 Seven Stars Honda měl skvělý úvod do závodu. Ovšem již během prvního kola explodoval motor jedné z pomalejších Yamah a na dráhu vyteklo v úvodních zatáčkách velké množství oleje. Když se následně přihnali vedoucí jezdci závodu do druhého kola, havarovala na této olejové skvrně nejen velká část startovního pole, ale především první tři stroje závodu, když ve vedení byl právě stroj s Nicky Haydenem za řidítky (havaroval také další z vážných favoritů závodu - #12 Yoshimura SuzukiGP1 Wizh Daxim s Watanabem a Kagayamou a také #74 Team Sakurai Honda s Okadou a bratrancem Daijira Kata - Kameyou).
Nicky Hayden se ještě do závodu vrátil, ale s mnoha koly ztráty a až na posledním, 68. místě.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist