Nasbirano v Sepangu

V zakulisi jednotlivych staji to navenek vypada vse v nejlepsim poradku, ale u vsech trech japonskych tovarnich tymu, tedy Hondy, Suzuki, ale i Yamahy vysvitly na povrch znacne problemy, viz nasledujici clanek.

Nasbirano v Sepangu
Erv Kanemoto v nove uloze. American japonskeho puvodu Erv Kanemoto musel z financnich duvodu (zadny sponzor) uzavrit uz pred dvema roky svou zavodni staj. Letos se chtel objevit v serialu Grand Prix s tymem do 125 ci 250 ccm s japonskym jezdcem Yukim Takahashim, ani to se mu nepodarilo. Nyni se tedy vratil do mistrovskeho serialu jako sefmechanik Kenny Robertse jr.!
Spokojenost u Moriwaki. Ackoliv udavany cas nove akvizice staje Moriwaki byl ponekud slabsi (2´08.08), pozdeji se ukazalo, ze Andrew Pitt zajel s Moriwaki MD211VF posledni den testovani cas 2´05.40 a byl tak o celych 0,7 sec. rychlejsi nez na podzim se strojem Kawasaki ! Australsky pilot by mel jet letos tri evropske Grand Prix (jisty je uz Donington) a dale v Sepangu a na domaci trati na Phillip Islandu. V roce 2005 by potom chtela staj Moriwaki absolvovat celou sezonu. K tomu rika Andrew Pitt: "Jednal jsem take s Cliffordem a jeho tymem WCM, ale tam je doposud vsechno velmi nejiste. Zatimco ted v Sepangu jsme jeli jeste se starym motorem z roku 2002, v breznu dostaneme nove motory Honda V5 a to bude urcite krok dopredu."
Herve Poncharal se ocitl na vedlejsi koleji. Oblicej francouzskeho sefa staje Yamaha Tech3 v Sepangu zrovna nezaril. Vzdyt ztratil oproti minulemu roku Alexe Barrose (mimochodem stale jeste neni jiste, jak bude vyrovnana castka za jeho platnou smlouvu...) a take oblibeneho domaciho pilota Oliviera Jacqueho (to je mu zazlivano predevsim firmou Gauloises) a misto toho mu zbyl Marco Melandri a tovarnou Yamaha byl prakticky vnucen navratilec Norick Abe. A samotne vysledky testu v Sepangu potom potvrdili, ze hodne zalezi na jezdcich a ze Yamaha zase neni tak spatna. Ovsem oba dva jeho soucasni piloti zustali daleko za ocekavanim, 13. a 14. misto nedava prilis mnoho nadeji do sezony.
Nespokojeny Colin Edwards. Americky "novacek" na Honde se vyjadril neprilis lichotive o politice tovarny Honda. V Sepangu totiz byly k dispozici pouze tri 16,5 palcova kola a to pro sest pilotu ! "Je to spise spanelske mistrovstvi nez Grand Prix", nechal se slyset ex jezdec tovarny Aprilia. Navic, ackoliv bylo uz v zari prezidentem Hondy Kanazawou receno, ze vsech sest jezdcu dostane pro letosni rok identicky a novy material, tak skutecnost na zacatku roku 2004 je uplne jina. Ve Welkomu budou na startu tri ruzne modifikace Hondy a Edwards nedostane ani motocykl, ktery jezdil vloni na konci sezony Valentino Rossi. "Podepsal jsem v rijnu proto u Hondy, ze mi bylo receno: 6 identickych motocyklu ! Ale co mohu delat, pojedu to, co dostanu a rozhodne nebudu po vsech tech rocich u Hondy klecet na kolenou a prosit ! Pro Hondu jsem prece v minulosti udelal hodne !", dodal hodne rozlobeny Texasan.
Nove hondy pouze pro Repsol. A jak tedy budou stroje Honda ve Welkomu rozdeleny ? Novy motocykl, ktery uz zacatkem ledna na draze v Tochigi testoval Tohru Ukawa a se kterym byl nyni v Sepangu Japonec o 15 az 20 sec. rychlejsi behem simulovane zavodni vzdalenosti nez na podzim 2003, pojedou pouze jezdci Repsol tymu Nicky Hayden a Alex Barros. Eventuelne pri nekterem startu na divokou kartu potom Tohru Ukawa. Sete Gibernau v tymu Telefonica MoviStar pojede Hondu, na ktere jel Rossi ve Valencii 2003. Jeho tymovy kolega Colin Edwards potom Gibernauv motocykl lonskeho roku. V tymu Sita Ponse dostane Max Biaggi lonskou Hondu Valentina Rossiho (ne ovsem ten model, ktery jel Rossi ve Valencii). A Makoto Tamada se bude muset stejne jako Edwards spokojit s ex Gibernauovym motocyklem 2003. Tedy pokud to shrneme: 1. verze: Barros a Hayden, (ev. Ukawa), 2. verze: Gibernau a Biaggi (ex-Rossi), 3. verze: Edwards a Tamada (ex-Gibernau). Mimochodem vztah mezi Sito Ponsem a tovarnou Honda je tak napjaty (lonske problemy Tohry Ukawy - vyplaty, nahradni dily apod.), ze Tamada sice jede v tymu spanelskeho exmistra sveta, ale v barvach Pramacu, protoze si to preje Honda. A ta rozhodne nechtela dat Ponsovi do rukou druhy tovarni stroj Honda, ale naopak si zakoupila misto pro Makota Tamadu u Pramacu.
Ukawa za HRC, Itoh za Bridgestone. Zatimco Tohru Ukawa je oficielnim testovacim a vyvojovym jezdcem tovarny Honda, tedy v barvach HRC, tak jeho krajan Shinichi Itoh je testovacim pilotem pneumatikarske firmy Bridgestone.
Hopkins chtel predcasne odjet. Americky pilot John Hopkins nechtel uz ve ctvrtek vubec jezdit, nebot vice nez na okruhu, se pohyboval v depu. Suzuki nemela vubec novy motocykl, pouze trochu vylepseny lonsky model. "Byla to dost ostra debata, a atmosfera v tymu hodne napjata. Pak vsak nas pocitacovy specialista Alfred Willeke prisel na nejakou novinku ohledne pohonne jednotky a tak jsem se rozhodl jeste jeden den zustat." K tomu dodal manazer Suzuki Garry Taylor: "Byl to funkcni test s motocykly technickeho stavu 2003, na kterych vsak udelali inzenyri nektere zmeny. Bohuzel, prvni dva dny mely motocykly jeste nektere detske nemoci a tak jsme museli dlouho s Johnem diskutovat a presvedcit ho, aby jeste aspon jeden den zustal, ackoliv jsme meli drahu pronajatou az do patku." "Lide od Suzuki by meli konecne dat na me a na Kennyho", dodal k tomuto tematu americky jezdec. "Ale pneu Bridgestone jsou velmi dobre", uzavrel vymenu nazoru

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist