Na řadu přišel Satoru Horiike

Nový šéf HRC se poprvé objevil v Brně, neboť se do své funkce HRC - Managing Director dostal během letní přestávky. Jeho názory o současném stavu, také o odchodu Rossiho, ale i o výhledu do budoucna jsou jistě velmi zajímavé a hlavně nevšední.

Na řadu přišel Satoru Horiike
Na řadu přišel Satoru Horiike
Jak jsem už napsal před letní přestávkou, tak u Honda Racing Corporation začalo „mytí hlav“. A tím prvním byl pochopitelně dosavadní Managing Director, Konji Nakajima. Tedy ten, s kterým Valentino Rossi ve druhé polovině loňské sezóny nepromluvil ani slovo.
Nyní ho tedy v této funkci vystřídal nový, rozhodně né fanouškům motocyklové silnice, neznámý muž. Vždyť Satoru Horiike (51) pracoval od roku 1979 v Asace u R end D jako technik, odpovědný za vývoj podvozku pro čtyřválec NR 500. V roce 1983 byl potom týmovým šéfem Takazumiho Katayamy, který tehdy v mistrovství světa pilotoval tříválcovou tovární Hondu kubatury 500 ccm.
V roce 1984 vyvíjel Horiike u HRC podvozek pro V4-NSR 500, aby se od 1988 objevil opět v Asace a tam jako vedoucí projektu byl zodpovědný za podvozky pro NR 750 a později pro RC45.
“Po 15 letech se nyní od R end D vracím opět k HRC. Byl jsem dlouho pryč od závodního sportu a mnoho se tady změnilo. V současné době mám dvě úlohy. Jsem nadále zopdovědný v R end D za design všech podvozků. Ale HRC chce ode mě, abych zlepšil především závodní schopnosti současných továrních strojů všech kubatur a také komunikaci mezi jednotlivými satelitními týmy a HRC.
O projektu Hondy s pneumatikami Bridgestone dále říká: „Tříletý program v kubatuře MotoGP nyní skončil. Pneumatiky Bridgestone jsou víc než konkurence schopné a záleží nyní na týmech, které pneu budou používat. My se dále do toho vůbec nebudeme míchat.“
Na rozdíl od svého předchůdce Nakajimi působí ale Horiike velmi příjemným dojmem. Přesto odmítá jakoukoliv kritiku na svého předchůdce s následujícími slovy: „Máme sice ve třídě MotoGP starosti, a je také škoda, že jsme ztratili Rossiho. Nyní jsme poznali, jaký má význam pro jakoukoliv značku jeden jezdec. Valentino je silnější, než jsme čekali. Ale zároveň to nebyla chyba, nechat ho jít. Nelitujeme toho ! A také nemohu činit nikoho zodpovědným za jeho odchod. V Japonsku o takových věcech nerozhoduje jeden člověk, je nebo byla to vždy firemní politika.“
Honda bude mít na startu v roce 2005 maximálně šest továrních strojů. Horiike si je jistý, že i pětiválec bude příští rok při redukovaném obsahu nádrže (22 místo 24 litrů) schopný konkurence. Ale zároveň připouští, že od roku 2007, kdy bude limit místo 990 ccm pouhých 900 ccm, budou muset připravit Japonci tři-nebo čtyřválec. A také dodává, že je možné, aby určití piloti jeli už v roce 2006 s experimentálními Honda-V3.
“Závodníci typu Andrea Dovizioso či Daniel Pedrosa mají rozhodně potenciál hrát během dvou až tří let v kubatuře MotoGP důležitou roli. Všichni jsou ještě mladí, také Chris Vermeulen. Ten má ovšem pro příští rok platnou smlouvu s Ten Kate týmem, takže není pro nás žádnou možností na rok 2005.“
A k ožehavému problému, tedy že týmy Camel a Telefonica jsou letos jasně lepší než oficielní tovární tým Repsol (po GP Brno: 1. Telefonica MoviStar Honda 271 bodů, 2. Gauloises Fortuna Yamaha 268, 3. Camel Pramac Pons Honda 228, 4. Repsol Honda 169.) dodává: „Nicky Haydenovi chybí zkušenosti, je ještě mladý, ale to jsme věděli už před jeho angažováním. A Alex Barros změnil Hondu po sezóně 2003 za Yamahu a nyní je opět zpátky. A doposud se necítí na RCV úplně jistý.“
V letošním roce není u HRC určen žádný pilot jako 1., takže si Gibernau a spol. navzájem odebírají body. „Pochopitelně nejsme šťastni, co ukazuje Repsol – Honda. Možná budeme muset pro rok 2005 určit jasnou jedničku, ale možná také né. Doposud nám nikdo neřekl, že náš systém je špatný…!“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist