Na dosah bylo výborné šesté místo

Michal Bursa společně s týmem KFM-Herber Endurance si mohl v holandském Assenu připsat další body do světového šampionátu vytrvalců.

Na dosah bylo výborné šesté místo
Výtečné šesté místo ve druhém podniku mistrovství světa Endurance měla na dosah německá stáj Team KFM-Herber Endurance, ve které startuje český jezdec Michal Bursa. Na nizozemském okruhu Assen měl Bursa společně s Němcem Hansem Herberem a Švédem Gustavem Perssonem blízko k jednomu z nejlepších výsledků své kariéry. V předposledním kole závodu na 200 mil ovšem švédskému jezdci na trati explodovala pření pneumatika a tým proto nemohl dokončit druhou část osmidílného seriálu ve vytrvalostních závodech silničních motocyklů.
Německá stáj už v kvalifikaci na mokré trati zaznamenala lepší výsledek než před prvním závodem, když obsadila patnácté místo, přičemž nejrychlejším týmovým zástupcem byl opět Michal Bursa. Český jezdec ovšem zároveň přidělal práci mechanikům, když ve druhém z trojice měřených tréninků spadl, zničil ostrý motocykl Suzuki GSX-R 1000 a stáj dále musela používat rezervní testovací stroj. „Chtěl jsem víc, výsledek mě neuspokojoval. Říkal jsem si, že na mokru by to mělo být ještě lepší. Byl jsem ovšem rychlejší více než dovolovala zmoklá dráha,“ vysvětloval Bursa a popisoval havárii, při které byl motocykl zcela zdemolován. „V nejrychlejší zatáčce se mi smeklo přední kolo a motorka šla okamžitě k zemi. Bylo to v rychlosti přes dvě stě kilometrů v hodině,“ vyprávěl pražský jezdec. „Jsem zase řádně dobitej, ale živej a v závodě můžu startovat,“ upozorňoval po svém pádu Bursa a vůbec si nepřipouštěl, že by neměl nastoupit do závodu. „Bude to pro nás hustý a bude především na mě, abych napravil tu kolizi,“ říkal Michal Bursa.
Do 200 mílového závodu konaného již na suché trati podle předpokladů jako první z týmu vyjížděl Němec Hans Herber, kterého střídal Bursa. Český jezdec z celkových osmdesáti okruhů absolvoval třicet kol ve střední části a poté předával motocykl Perssonovi. „V početné konkurenci to byl vyrovnaný a hodně těžký boj. Náhradní motorka neměla sice takové vlastnosti jako ostrá verze, ale dalo se s ní jet také rychle a výsledky nebyly až tak zlé,“ konstatoval pražský závodník a pak sledoval jak si v závodě počíná Persson, který se držel na šestém místě. Dvě kola před cílem ovšem tým včetně českého jezdce zažil velké zklamání, když švédský závodník musel s motocyklem zastavit s roztrhanou přední pneumatikou a stáj pak byla ve výsledcích klasifikována na dvaadvacáté pozici. „Přední guma explodovala. Plášť se roztrhal na kusy,“ konstatoval smutně Bursa a dodával: „Příčinou byla výrobní vada. Nebyli jsme jediný takto postižený tým. Výrobce Bridgestone se nám po závodě za vadnou sérii plášťů omluvil, ale naše umístění to samozřejmě nezměnilo. Vypadalo to na super výsledek, ovšem nakonec jsme si nepřipsali ani bod.“ Motor Sport Media MSM 2000
Lapáček Karel
tel.: 472 775 739 nebo 728 938 663
e-mail: msm2000@seznam.cz

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist