Michal Bursa na Sachsenringu havaroval

Michal Bursa po vynechaném závodě v Donningtonu nastoupil na německém okruhu Sachsenring k dalšímu závodu prestižního poháru BMW Power Cup. Po velmi nadějné kvalifikaci Michal havaroval v závodě a cíl tak neviděl.

Michal Bursa na Sachsenringu havaroval
BMW Power Cup – 4. kolo – Donnington Park
Čtvrtý díl seriálu BMW Power Cup se konal na britském okruhu Donnington Park a Michal Bursa byl před tímto závodem postaven nedobrovolně do pozice manažera týmu. Zranění z posledního pádu stále nebylo dostatečně zahojené a tak se český jezdec rozhodl přenechat své místo pro tento závod nadějnému jezdci Milošovi Čihákovi, jenž v letošní sezóně vedle Mistrovství ČR třídy Superbike nastoupil i k závodům Mistrovství světa Endurance a Mistrovství světa Superbike. Miloš se v roli náhradníka pokusil bojovat o alespoň jeden bod do celkového hodnocení. Bohužel špatná volba pneumatik nedovolila završit náročný víkend odměnou v podobě alespoň jediného bodu.
Michal Bursa:
Díky přetrhaným šlachám jsem chyběl v sedle, ale zastoupil mne nadějný Miloš Čihák. V kvalifikacích Miloš překvapil svými stále se zlepšujícími časy, které ho posunuly na 18. místo se ztrátou čtyř sekund na Roberta Panicchiho. V obou kvalifikacích bylo ideální počasí s teplotami kolem 23 C. Proběhly absolutně v pohodě bez větších potíží a Miloš si postupně zvykal na přece jen ne zcela typický motocykl. Zcela opačný průběh však měl nedělní závod. Již od rána lehce pršelo a ještě v průběhu zahřívacího kola se stále nevědělo jaké zvolit pneumatiky.Trať pomalu osychala, ale stále bylo na výběr mnoho variant. Nakonec jsme zvolili intermedia, což se ukázalo jako ne zcela vhodná varianta. Ke konci závodu se Milošovi výrazně ztrácel grip a v posledním kole ho předjel Němec Heinrichs a odsunul našeho jezdce na 17. místo. Myslím si, že to byla pro Miloše velká zkušenost a jak jsem ho poznal, tak je to právě ten typ jezdce, který si z těchto situací dovede vzít ponaučení do budoucnosti a čerpat z nich.
Miloš Čihák:
Na závod jsem se těšil. Říkal jsem si, že se prostě někoho chytnu a nepustím. Trať byla bohužel z části mokrá s vyjetou suchou stopou. Při zaváděcím kole, kdy jsem měl obuta sucha kola, mi to dolu z kopce uklouzlo na obě kola tak, že jsem myslel, že je to konečná, nějak jsem to ustál a přijel do boxu. Padlo rozhodnuti přezout. Než jsme došroubovali zadní kolo tak nás startér závodu vyhnal do boxu i s motorkou. Startoval jsem tedy jako poslední a ještě jsem tam stál a čekal až všichni odjedou dvě zahřívací kola. První kolo po startu jsem jel jak šnek - bal jsem se, že kola po tom čekaní budou úplně studená. V dalším kole jsem dohnal skupinku před sebou a postupně ji celou předjel. V posledních kolech mi začala víc a víc klouzat zadní pneumatika, zpomalil jsem a ztratil jsem tak jednu pozici. Celý víkend hodnotím jako velikou závodnickou zkušenost. Bylo mi ctí naslouchat zkušenému Michalovi. Projeli jsme několikrát okruh na skútru a já pak aplikoval jeho postřehy na jízdu. To bylo super když Vám někdo něco poradí a ono to pak opravdu tak je.
BMW Power Cup – 5. kolo – Sachsenring
Další zastávkou BMW Power Cupu byl okruh Sachsenring, kde se o posledním víkendu konal závod opět u příležitosti silničního Grand Prix. Tentokrát v sedle motocyklu BMW K 1200R seděl již samotný Michal Bursa, jenž si dvanáctým místem v kvalifikaci zajistil svou prozatím nejvýhodnější startovní pozici za dobu své kariéry v poháru koncernu BMW. Po startu závodu se Michal držel výborné dvojice Mertens-Lindholm, se kterou bojoval o osmé místo. Bohužel ani tentokrát nebylo našemu jezdci přáno spatřit cílovou šachovnici, když jeho snažení zastavil pád z desáté pozice.
Michal Bursa:
Na Sachsanring jsem odcestoval s nedoléčeným zraněním přetržených šlach na pravém malíčku. Před kvalifikacemi dostali všichni závodníci nový brzdový systém Brembo, který museli namontovat již do kvalifikací. Mě potkala hned na úvod 1. kvalifikace nepříjemná závada spojky a v obou po sobě jdoucích kvalifikačních jízdách jsem absolvoval pouze po čtyřech kolech. I to však stačilo na 12. místo na start roštu, což je zároveň můj nejlepší kvalifikační výsledek v tomto poháru. Velká agresivita nových brzd a zároveň málo odjetých kol v tréninku díky poruše na motocyklu se ukázalo později jako rozhodující… Před startem spadlo pár kapek, ale nakonec se jelo na suchu za velmi příjemného počasí 22 C. Odstartoval jsem celkem slušně. Po prvním kole jsem byl jedenáctý, v nájezdu do sedmého kola jsem byl v těsném závěsu za dvojicí Mertens a Lindholm již na 10. pozici. Senzačně rozjetý závod pro mě skončil v pravé zatáčce po cílové rovince, kde se projevila velká agresivita nových brzd a po smyku na před kolo při brždění jsem se ocitl v kačírku. Bohužel pád s následnou zlomeninou malíčku a opětovně utržené šlachy a vazy jen podtrhují smolnou sezónu.V té době jsem zajížděl časy o 0,1-0,8 sekundy na kolo horší, než vedoucí jezdec. Předběžná doba léčení obnoveného zranění doplněné i o zlomeninu bude jeden měsíc a tak doufám, že na závod v Brně budu alespoň natolik v pořádku, abych ho mohl absolvovat.

www.bursa-michal.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist