MEZ MČR STK - Hungaroring

V děsivém závodě této třídy, poznamenaném několika ošklivými pády, zvítězil domácí Kispataki. Náš Kamil Prager na celkovém třetím místě.

MEZ MČR STK - Hungaroring
Jednoznačně podtitul "crash race" lze dát poslednímu ze závodu Alpe Adria Cupu, který se včera jel na okruhu Hungaroring. Mnoha pády doprovázený závod, byl nakonec kvůli jednomu z těchto pádů i předčasně ukončený a tak se po pouhých jedenácti kolech radovala domácí dvojice ostřílených jezdců, když vítězství si připsal Viktor Kispataki o 0,123 sekundy před Gergö Talmacsim. Třetí místo celkově a první v MČR vybojoval náš Kamil Prager (+0,456), kterého těsně následoval stále se jezdecky zlepšující Tomáš Mikšovský (+1,021). Vynikající jízda Mikšovského zejména ve druhé polovině závodu mu přinesla také nejrychlejší kolo závodu, kdy dokázal jeden okruh objet za 1:56,231.
Páté místo si v závodě připsal Mikšovského týmový kolega Alex Martinez Mas ze Španělska, který se na pro něj neznámém okruhu neustále zlepšoval. Šestý dojel Alfred Luger, který nabral svou ztrátu především díky nezodpovědnému traťovému komisaři, který v místě jedné havárie nečekaně vyvěsil zelenou vlajku přímo v době, kdy za zatáčkou projížděla sanita. Německý jezdec tak málem do této sanity vlétl v plné rychlosti. Rychlou reakcí se sice vyhnul, ale krátký výlet mimo dráhu znamenal časovou ztrátu. Útěchou mu mohl být vavřínový věnec za třetí místo v hodnocení jezdců s českou licencí. Za Lugerem dokončil závod na sedmém místě Rakušan Peter Paukovitsch, před italským jezdcem Christianem Dal Corsem, jenž je nejen jezdcem týmu legendárního Pierfrancesca Chiliho, ale především na výborně připraveném stroji Ducati 999S jezdcem Mistrovství Evropy Superstock. Devátý dokončil závod Peter Lénárt, jezdec ještě vloni jezdící třídu 125 v Grand Prix, nyní sedlající litrovou Suzuki. Desátým místem celkově se prezentoval náš jezdec Marek Svoboda.
Jak jsem vzpomněl úvodem, byl závod této třídy poznamenán několika haváriemi, z nichž ta nejhorší se odehrála na začátku osmého kola. Po výjezdu z pravotočivé zatáčky pod depem (třetí zatáčka kurzu okruhu) se dostal jihočeský Matěj Smrž do těsného sevření s Kamilem Pragerem. Z dosud nevysvětlené příčiny došlo najednou k hrůzostrašné havárii, při které Mates v rychlosti odhadované přes 200 km/h udělal několik salt, při kterých došlo minimálně dvakrát ke kontaktu hlavy s asfaltem maďarského okruhu. Po krkolomném letu zůstalo vedle svodidel ležet bezvládné tělo, které nechali komisaři proškolení takovými závody jako je Formule 1 dlouho ležet bez povšimnutí. Stín na organizátory závodu vrhá nejen přístup "traťáků", ale i fakt, že ještě čtyři dlouhá kola nechalo ředitelství závodu jezdec bojovat o své pozice, zatímco rychlé vyhodnocení situace zcela jistě velelo zastavit závod okamžitě, čímž by se předešlo nejen takovým situacím jako v případě Alfreda Lugera, ale i zamezilo riziku nějakého úrazu při pohybu osob během ošetřování Matěje Smrže.
Matěj Smrž byl po přerušení závodu a po stabilizaci spojené s intubací, převezen do lékařského střediska první pomoci na okruhu Hungaroring, odkud byl stále v bezvědomí letecky transportován do budapešťské nemocnice. Jak jste si již mohli přečíst v příspěvcích pod články, nepotvrdilo se naštěstí vážné zranění plic ani zranění hlavy a páteře. Kraken je již při vědomí a dokonce se již zajímá o to, kdy bude moci opět závodit. Hrůzostrašná příhoda, která na nějakou dobu přinesla ticho do hungaroringského depa, má zaplaťpánbůh dobrý konec. Zpráva o závodech ostatních tříd bude zítra odpoledne.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist