MEZ MČR - Brno

Na okruhu v Brně pokračovalo předposledním kolem domácí mistrovství v závodech silničních motocyklů.

MEZ MČR - Brno
125 ccm
Zatímco králem této třídy na mosteckém okruhu je činěvský Václav Bittman, brněnský okruh naopak patří Igoru Kalábovi. Brněnský rodák a občan nedalekého Bystrce, který na své kombinéze propaguje i tyto stránky, od prvního kola ukázal svým soupeřům, že si na svém nejoblíbenějším okruhu vítězství nenechá vzít. Po ne zrovna vydařeném startu z první řady se na čelo jezdeckého pole probojoval až v polovině prvního kola, do cíle tohoto kola však přijel již s více jak sekundovým náskokem. Tento svůj náskok během dalších kol zredukoval na bezpečných osm sekund, které také nakonec přivezl i do samotného cíle, kde byl o 8,540 sekundy dříve, než na druhém místě bojující Manuel Mickan z Německa. Mickan sváděl celý závod souboj o pódium s italským jezdcem Gabriele Gnanim a nakonec byl úspěšnější o pouhých 0,051 sekundy.
O čtvrté místo byl sveden další souboj mezi dvěma jezdci. Těmito jezdci byli Philipp Eitzinger a Alessandro Cortese, který nastoupil s motocyklem, na kterém normálně startuje mladý Patrik Vostárek, jenž stejně jako Václav Bittman nemohl v závodě MČR startovat kvůli své účasti v závodě Grand Prix České republiky. Vostárkova Honda byla nově vybavena novými díly a tak Cortese vedle startu v Alpe Adria Cupu byl předně jakýsi testovací jezdec nového materiálu, který by měl pomoci Vostárkovi v boji se světovou elitou. V cíli závodu byl však úspěšnější Rakušan Eitzinger, který skončil se ztrátou 20,239 sekundy na čtvrtém místě. Pátý Cortese dojel o 0,125 sekundy za Eitzingerem.
Nádherný souboj nám předvedla skupina bojující o šesté místo, kde mezi šesticí jezdců byli dva s naší licencí, a tedy dva bodující do Mezinárodního Mistrovství České republiky. Těmito dvěma jezdci byli Karel Abrahám a Thomas Mayer. Karel se neustále držel na čelních pozicích této skupiny, v poslední zatáčce předvedl ukázkové podjetí Švýcara Dominique Aegertera, který ovšem předjetí našemu jezdci na cílové rovince vrátil a odsoudil tak naší mladou naději na celkové sedmé místo. Abrahám ovšem dokončil závod na druhém místě mezi našimi jezdci a právem mu patřilo nejen finální pódium, ale i vítězství mezi našimi juniory. Třetím jezdcem v cíli, který byl hodnocen do našeho šampionátu, byl svěřenec legendárního Bohumila Staši sr., německý jezdec Thomas Mayer, který po pádu v sobotní kvalifikaci absolvoval velmi povedený závod.
Čtvrtým mužem v hodnocení MEZ MČR byl celkově patnáctý Michal Vecko, jehož s necelým pětisekundovým odstupem následoval Lukáš Rážek. Mladý litoměřický jezdec však musel během závodu řešit problém s nedobrovolným opuštěním závodní dráhy, po kterém předvedl vynikající jízdu, a to zejména při předjíždění velmi početné skupiny. Pěkný závod, okořenění soubojem ve skupině, předvedl také nestárnoucí Oldřich Podlipný, jenž velmi často “vyučuje“ se svým standardním motocyklem mladé jezdce, kteří nastupují na různě “okitovaných“ strojích. Tentokrát jeho jízda vedla k šesté pozici republikového hodnocení.
Další naši jezdci dokončili závod na hranici, či až za hranicí čtvrté desítky celkového pořadí (závod absolvovalo 48 jezdců!). Sedmé místo do našeho šampionátu získal Patrik Kolář, který na osmé odsunul navrátilce Martina Holoubka. Devátým místem se v Brně prezentoval prozatím převážně minibikový jezdec Michal Prášek. Rozzářené oči a šťastný výraz na tváři vzbudilo Michalovi zejména druhé místo mezi juniory, které získal před třetím Patrikem Ertlem, jenž také uzavíral první desítku pořadí MEZ MČR 125 ccm.
Mladý Michal Šembera si dojel pro jedenácté místo, zatímco dvanáctý byl Petr Mayer. Třináctý dokončil závod Michal Rydzi, čtrnáctý David Frencl a patnáctý novic Pavel Roháč, kterého týmová kolegyně Patricie Knabová dokončila svůj první závod na šestnáctém místě.
V celkovém pořadí vede i nadále Václav Bittman (75 bodů). Na druhém místě je stále nestor Oldřich Podlipný (59), třetí je Lukáš Rážek (52), vítězství posunulo na čtvrté místo Igora Kalába (45), pětici nejlepších uzavírá Patrik Vostárek (45). Prozatím bodovalo celkem 23 jezdců.
250 ccm
V závodě tradičně slabě obsazené třídy zvítězil rakouský jezdec Yves Polzer, který o 5,940 sekundy porazil druhého Michala Fillu. Michal Filla, jenž patří také k jezdcům, kteří na svém motocyklu propagují po celé Evropě server www.racing.motorkari.cz, se vrátil na okruhy po svém zranění, které utrpěl při pádu v zahřívacím kole před mosteckým závodem Mistrovství Evropy. Michal sice již nemá na své ruce sádru, přesto při jízdě stále pociťoval bolest, která mu i přes speciální ortezu nezabránila ve vítězství mezi jezdci hodnocenými do národního šampionátu. Třetí celkově a druhý v MEZ MČR, skončil nováček této třídy Jiří Mayer, jenž startoval na motocyklu Honda, který mu zapůjčil Radomil Rous. Jirka, který se silnější dvěstěpadesátkou absolvoval zhruba 30 brněnských kol (včetně závodu), se již během kvalifikace dokázal dostat do první startovní řady, když mu patřilo celkově třetí místo.
Na dalších pozicích přijeli jezdci bodující do našeho mistrovství do cíle hodně roztroušení. Třetí skončil Uwe Leonhardt, čtvrtý Karel Matúš, pátý Karel Kalina, šestý Pavel Navrátil, jenž zkoušel motocykl týmu Šrámek Racing Promotion, na kterém doposud startoval Jiří Čížek. Pole našich jezdců uzavřel nakonec sedmý David Novotný.
V celkovém pořadí sice stále vede Leonhardt (49), pokud se však při posledním závodě na Hungaroringu sejde alespoň pětice jezdců (pravděpodobně ano) a nyní druhý Filla (45) dokáže zvítězit, stane se letošním šampiónem bez ohledu na umístění ostatních jezdců. Na třetí místo celkového pořadí klesl Nico Kehrer (41), který však v Brně nestartoval (jezdil Supermona na Oscherslebenu). Na dalších místech nedošlo ke změnám, čtvrtý je Radomil Rous (25) a pátý Franko Piesner (22). Prozatím bodovalo celkem 14 jezdců.
Supersport
V záplavě zahraničních jezdců, kteří bojovali o body nejen do Alpe Adria Cupu, ale i do národních šampionátů Polska, Maďarska a Rakouska, se zapojilo i několik našich borců, kterým však šlo zcela jistě především o body do republikového šampionátu naší země. Nejvíc, tedy 25, jich získal vítěz Torsten Fritzsche, jenž na druhé místo odsunul Pavla Oudu. Pro Pavla však toto druhé místo zcela jistě hořkou příchuť nemohlo mít, protože získaných 20 bodů mu již s předstihem zajistilo po třech sezónách, kdy získal vždy druhou pozici (2000 - 2002), titul ve třídě šestistovek.
Pavel Ouda se v Mistrovství České Republiky třídy Supersport poprvé představil v roce 1995. Je to tedy již deset let, co brázdí nejen české okruhy. Po celou svou kariéru zůstal věren motocyklům Honda, své první pódium si připsal v roce 1998, kdy dojel za Romanem Bočkem a Jindřichem Hudečkem třetí při zahajovacím závodě sezóny. Během své desetileté kariéry dosáhl ve třídě Supersport celkem na dvanáct třetích míst v jednotlivých závodech, devětkrát dojel druhý. Své první a prozatím jediné vítězství však dosáhl až v letošní sezóně, kdy zvítězil na maďarském okruhu Pannonia-ring.
Třetím jezdcem v cíli brněnského závodu, který byl počítán do hodnocení MEZ MČR, byl vždy usměvavý Jiří Fejta, který se konečně dokázal s motocyklem Yamaha probít až na cílové pódium. Necelé tři sekundy za Fejtou dojel do cíle Karel Svoboda, který si zaslouží uznání, protože závod této třídy absolvoval ihned po dojezdu závodu třídy Superbike. Prakticky bez odpočinku se vydal do dalšího těžkého boje, jenž mu přinesl solidní bodový počin (vyrovnal své letošní maximum).
Pátý dojel již s třicetisekundovou ztrátou Marek Hettych, kterého následoval svým vybroušeným jezdeckým stylem Jiří Brož. Mladík Ondra Ježek si dojel solidní jízdou pro sedmé místo, zatímco pro osmé si dojel v cíli mírně nespokojený Jakub Glaser. Druhý z trojice německých pilotu, kteří bodují do našeho šampionátu a byli v Brně, tedy dlouholetý účastník naší silnice Klaus-Petr Dömke, dojel na devátém místě, když prohrál těsný souboj právě s Kubou Glaserem. Desátý dokončil závod Miloš Urbanec, který do tohoto závodu nastoupil bez kvalifikace, protože v sobotu nestihl přezout mokré pneumatiky a nemohl se tak zúčastnit svého závodu Volné 250 - 600 ccm. Žádosti o zařazení do závodu třídy Supersport bylo vyhověno, a tak mladý jezdec mohl předvádět divákům své umění. Miloš však nestartoval s právem bodovat a tak si pro šest bodů, přidělovaných za desáté místo, dojel Lukáš Vavrečka, jenž na jedenáctou pozici odsunul dalšího Němce Jense Hahna. Poslední bodující jezdec do MEZ MČR byl dvanáctý Miloslav Beznoska.
V celkové klasifikaci této třídy je tedy na čele Pavel Ouda (101), který již nemůže být předstižen, a to i kdyby do Maďarska k poslednímu závodu nejel (škrtala by se mu případná nula). Druhý je Torsten Fritzsche (70), třetí Marek Hettych (68), čtvrtý Jiří Fejta )54) a pátý Karel Svoboda (48). V této třídě doposud bodovalo celkem 19 jezdců.
PO UZÁVĚRCE ČLÁNKU: Dle informace od pí. Míkové jsem zjistil, že Miloš Urbanec bodoval do MEZ MČR třídy Supersport, pouze nebyl omylem zařazen do nedělní výsledkové listiny. Nyní je tedy tato listina upravená a Miloš tedy získal 6 bodů za desáté místo. Omlouvám se jezdci i všem jeho fanouškům, ale článek vycházel z původní výsledkové listiny, která byla vydaná časoměřiči a podepsaná ředitelem závodu.
Superstock
Celkem 37 jezdců představila třída Superstock, bohužel pouze devět jich mělo českou licenci. Tak si je postupně představme.
Jako prvního si připomeňme Michala Bursu, který tento víkend pojal jako testování před závodem BMW Boxer Cupu, který absolvuje na stejném okruhu v sobotu odpoledne. I z tohoto důvodu se Michal rozhodl do závodu nenastoupit, protože nechtěl nijak poznamenat snahu ostatních jezdců v boji o body do jednotlivých šampionátů.
Z ostatních jezdců bodujících do MEZ MČR byl nejrychlejší německý jezdec Alfred Luger, který dokončil závod na celkovém druhém místě. Čtvrtý celkově a druhý z "našich" byl nymburský Tomáš Mikšovský, který dokončil závod o pouhé 0,274 sekundy za Lugerem. Na třetí místo dosáhl Kamil Prager, který tak přišel o svůj náskok na čele šampionátu.
Čtvrtý dojel do cíle Raymond Borowczak, který odsunul na páté místo Tomáše Holubce, jezdce, jenž se do sedla závodního motocyklu vrátil po svém zranění z pádu v britském Silverstone (otevřená zlomenina pánve). Za Holubcem dojel do cíle na šestém místě Vítězslav Bican. Sedmý dokončil závod Martin Vondrouš, jenž na toto místo klesl po svém výletu do štěrku s následným pádem ve Schwantzově zatáčce. Poslední body bral v cíli jako osmý klasifikovaný Pavel Schwarz.
Zajímavostí této třídy nový jezdec v týmu Akuna Racing, kde se namísto Jirky Kadeřábka objevil britský pilot Richard Cooper, kterého jsme například letos mohli vidět v závodech BMW Boxer Cupu. Tento mladík si počínal na pro něj neznámém okruhu velmi solidně a po jedenáctém místě v kvalifikaci si dokázal dojet pro stejné místo i v samotném závodě Alpe Adria Cupu.
Na čele celkové klasifikace této třídy došlo před posledním závodem k velmi zajímavé situaci. Kamil Prager má sice nyní 102 bodů, ale jeden výsledek se mu musí škrtnout. V tuto chvíli lze říci, že se bude škrtat 16 bodů z Mostu, které Kamil získal za třetí místo. Můžeme tedy říci, že má 86 bodů. Druhý Alfred Luger má také 86 bodů, ale jemu se škrtá nula z Pannonie a tak lze konstatovat, že na čele této třídy jsou dva jezdci, kteří mají shodně 86 bodů, shodně dvě vítězství a shodně jedno druhé a jedno třetí místo. Co to znamená? Kdo dojede lépe na Hungaroringu - stane se Mistrem ČR! Existují samozřejmě i jiné varianty, například když Kamil dojede od čtvrtého místa dále a bude se mu tedy škrtat výsledek z Hungaroringu, v tomto případě by mu platilo současných 102 bodů a Alfred Luger by pro titul musel dojet na prvním nebo druhém místě. Na třetím místě celkové klasifikace je Tomáš Mikšovský (65), čtvrtý je Vítězslav Bican (59) a pátý Raymond Borowczak (48). Celkem v této třídě prozatím bodovalo 14 jezdců.
Po závěrce článku: Andrej Pawelec i Pawel Szkopek (oba POL) byli diskvalifikování pro porušení technických pravidel. Celá výsledková listina se tak posouvá o jedno, respektive od původního devátého místa o dvě pozice. Náš Tomáš Mikšovský tak skončil na celkovém třetím místě. (Szkopek podal protest na Pawelce, kterého také následně vyloučili, poté byly vydané ještě třetí výsledky, ve kterých byl vyloučen již i Szkopek)
Superbike
Patrně nejčastější otázkou před závodem nejsilnější třídy byla otázka zda získá Kamil Prager již v tomto závodě titul Mistra ČR. Kamil k tomuto počinu musel získat pouhé čtyři body a tak vše podřídil bezpečnému dojetí do cíle, na některém ze solidně bodovaném místě. Během svého závodu zcela vypustil souboj o vedoucí pozice, v zatáčkách mával na diváky podél závodní dráhy a svým soupeřům zdviženým palcem ukazoval, kdo je letos jednička ve třídě Superbike. Nakonec projel cílem na čtvrtém místě, tedy místě, které pro něj znamenalo zisk prvního titulu Mistra ČR.
Kamil Prager patří k dlouholetým účastníkům silničních závodů, již v roce 1997 si ve Volné třídě dojel v posledním závodě, který se konal 19. října na okruhu v Mostě, za vítězným Vítězslavem Bicanem pro druhé místo a tím i pro své premiérové body na silničním motocyklu. Své kvality potvrdil ve stejný den i v závodě třídy Supersport, kde si jedenáctým místem dojel pro pět bodů. Následující rok zahájil ve velkém stylu, když hned v úvodním závodě v Žilině dokázal zvítězit mezi jezdci Volné třídy, tehdy ještě jedné kubatury nad 250 ccm. Další dvě vítězství v této sezóně (Brno, Most) mu vynesla celkové druhé místo za vítězným Pavlem Schwarzem, na kterého ztratil pouhé dva body. Opět se v roce 1998 zúčastnil i třídy Supersport, kde se 40. body skončil na 11. místě. Rok 1999 znamenal nejen 14. místo v našich Supersportech, ale především první zahraniční zkušenost. V roce 2000 se Kamil plně soustředil na třídu Supersport, kde 23. 7 dokázal v Mostě poprvé stanout na pódiu po závodě Mezinárodního Mistrovství ČR, když dokončil závod jako třetí, za vítězným Lugerem a druhým Oudou. Celkově se toho roku dostal již na velmi pěkné šesté místo. V roce 2001 mu třídy Supersport přinesla pouze páté místo z úvodního závodu na Hungaroringu, o to víc se Kamil soustředil na rok 2002, kdy přestoupil do dvoutaktních dvěstěpadesátek a kdy až do posledního závodu v Brně bojoval s Radkem Rousem o titul Mistra, jenž mu tehdy o osm bodů unikl. Výrazněji se mu podařilo ukázat své kvality i v několika závodech německého IDM, kde se tehdy ještě pořádaly závody třídy 250 ccm. V loňském roce se Kamil vrátil do čtyřtaktních kategorií, když pro své závodění zvolil stroj Yamaha YZF R1. Účast nesměřoval opět do IDM, ze kterého se v polovině sezóny vrátil do domácích závodů, kde stihl ještě druhé místo ve třídě Superstock v závěrečném závodě roku. Letos to tedy konečně Kamilovi vyšlo.
Nyní zpět k závodu, který byl přerušen po nebezpečné havárii Jiřího Mrkývky, který zůstal ležet na asfaltu brněnského okruhu. Jirka naštěstí neutrpěl vážné zranění a po vyšetření v nemocnici se s úsměvem vrátil do depa Masarykova okruhu, i když doplněn o efektní "šálu" okolo krku.
V závodě zvítězila dvojice jezdců týmu Pro Race, kteří po výborných výkonech obsadili pozice v podobě vítězného Pavla Veselého a druhého Miloše Čiháka, pro kterého to bylo první pódiové umístění mezi jezdci Mezinárodního mistrovství. Na třetím místě skončil Raymond Borowczak, který v Brně předvedl dva velmi výborné závody a věnec alespoň z jednoho mu jistě je náležitou odměnou.
Čtvrtým místem si pro titul dojel již zmíněný Kamil Prager, pátý dojel po součtu časů z obou částí rozděleného závodu (kvůli havárii Mrkývky) Karel svoboda, šestým místem se prezentoval druhý jezdec týmu KL Intermoto Martin Vondrouš, sedmý dojel Němec Stefan Holz, osmým místem uzavíral pole jezdců MEZ MČR Josef Drozd na starém motocyklu Jiřího Mrkývky.
V celkovém pořadí je na čele Kamil Prager (108), druhý je Pavel Veselý (73), třetí Stefan Holz (57) bude mít ještě mnoho práce s neustále mezi naší špičku postupujícím Milošem Čihákem (55), či tradičně dobře jezdícím Karlem Svobodou (50). V této třídě celkem bodovalo 14 jezdců. Šampionát MEZ MČR končí příští týden na maďarském okruhu Hungaroring.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist