ME na Hungaroringu z pohledu našich jezdců

Hlasy českých zástupců po závodech Mistrovství Evropy silničních motocyklů na maďarském okruhu Hungaroring.

Iga Kaláb 7.místo +15,99 sec, kvalifikační čas 1:58,49
V první kvalifikaci se motorka po druhém kole zadřela. Do druhé kvalifikace byla ale už v pořádku. Čas se mi ale už nepovedlo vylepšit, protože bylo dost velké vedro.
Závod byl dobrý, slušně jsem odstartoval, jenže v první zatáčce jsem se dostal do skrumáže jezdců a ztratil několik míst. Jen tak tak jsem tam minul Pagnoniho. Dotahoval jsem se z toho dvanáctého místa dopředu, nikdo nespadl a bylo to docela těžký, Brailard s Gauthierem spadli až když jsem je předjel. S výsledkem jsem maximálně spokojený a jsem rád že se zase posunu v celkové klasifikaci o trošku výš.
Vendy Bittman 8.místo +16,82 sec., kval. čas 1:58,46
Víkend byl docela dobrý. První kvalifikace byla docela dobrá, ve druhé se nám rozbilo zapalování a motorka asi po osmi kolech přestala jet a čas jsem už nezlepšil.
Závod… špatný i dobrý. Start byl dobrej ale v řadě přede mnou došlo ke kontaktu dvou jezdců, já musel brzdit a ztratil jsem, v první zatáčce jsem byl mezi posledními. Pak jsem dotahoval, pár kol jsem se „pral“ s Contim, kterému motorka jela na rovinkách víc a v zatáčkách mě brzdil. Nevím, měl jsem pocit že kdyby se jelo ještě pár kol, možná bych se dotáhl i na Igora…. Ale dobrý. Čas byl dobrej, motorka až na ty problémy dobrá.
Radek Rous havaroval, kval čas 1:54,95
Po pátečním volném tréninku jsem byl maximálně spokojený, to druhé místo jsem nečekal. V sobotu v první kvalifikaci jsem objel asi sedm kol a pak jsem spadl. Dostal jsem highsider v poslední zatáčce před cílovou rovinkou, byl jsem docela otřesený a po té co jsem se zvedl jsem se docela motal, tak mě preventivně odvezli do nemocnice.
Na začátku druhé kvalifikace jsem ještě nebyl úplně stoprocentně v pořádku a ten čas který jsem tam nakonec poslal mě samotného překvapil. No a k závodu, start nebyl špatný, na konci rovinky mě tam dva nebo tři jezdci předjeli a trochu jsem ztratil. Chtěl jsem jet na jistotu a zbytečně neriskovat, protože závod byl dlouhý, ale měl jsem smůlu spadl přede mnou Rizmayer a já upadl přes něj.
Michal „vosolapka“ Filla 6.místo +40,92 sec.(na třetího jezdce +7 sec.) kval. čas 1:56,33
V sobotu dopoledne jsme měli problémy s prasklým výfukem a ten rozechvíval motorku a zajel jsem o desetinu vteřiny horší čas než v pátečním volném tréninku. Na druhý trénink jsme poladili jezdce , svařili výfuk a vyrazili vstříc novým dobrodružstvím.
Podařilo se zajet velmi dobrý čas, ale deset minut před koncem tréninku se motor zadřel, naštěstí se to přihodilo na rovince a já stačil ještě vymáčknout spojku.
Do závodu jsem startoval z desáté pozice. Start jsem měl dobrý, ale na trojku a čtyřku mi silnější motorky soupeřů ujížděly, a já byl rázem třináctý. Postupně jsem rekognoskoval terén a předjížděl jednoho soupeře za druhým. Dostal jsem se na osmé místo a začal ujíždět svým pronásledovatelům, po několika kolech jsem dojel Kenniho Aggerhoma a šel jsem po něm. Bohužel od startu až do samotného závěru motorka v důsledku nasazení staré kliky silně vibrovala a chvílemi jsem měl pocit že se posouvám dopředu pouze vibracemi, takže jsem vibroval za soupeři jak zběsilý. Aggerhoma jsem předjel ale po pár smycích mi to vrátil. Vyčkával jsem a předjel ho až tři kola před koncem, to už jsme ale byli v těsném závěsu za jeho týmovým kolegou z Dánského národního týmu Selmarem. Toho jsem v posledním kole předjel a skončil šestý, což považuji za velmi dobrý výsledek.
Chtěl bych tímto poděkovat mechanikům za to jak mi v daných podmínkách skvěle připravili motorku.
Jiří Brož 14.místo +1:44,97 kval.čas 2:00,28
Kvalifikace byla špatná, první kvalifikace se nám nepovedla, ve druhý jsme se potýkali s nedostatkem pneumatik protože pneumatikáři Pirelli na tenhle závod nedojeli.
Vystartoval jsem špatně, motorka se mi postavila na zadní a odjel jsem jako předposlední. Během prvních kol jsem dojel Rasmusena, za pár kol jsem mu ujel a dotáhl se na Laudrisena, za ním jsem jel asi deset kol, čekal jsem že na něj mám, ale bohužel mi čtyři kola před koncem vypadnul v rychlý zatáčce před kopcem kval a já vlítnul do kačírku. Pak mi začalo jít špatně řazení, vypadávaly rychlosti a nakonec mi začal téct olej na levou stupačku. Tři kola před cílem motorka úplně přestala jet a já se začal bát o umístění. Jel jsem co to dalo, ale už to vůbec nešlo. Půl kola před koncem to totálně odpadlo a já doslova očima tlačil motorku do cíle. Nakonec jsem dojel na neutrál a hned na konci cílovky motorku odložil u svodidel.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist