MČR - Autodrom Most

Na mosteckém autodromu se konalo čtvrté kolo našeho mistrovství silničních motocyklů a www.racing.motorkari.cz bylo při tom.

MČR - Autodrom Most
Čtvrté dějství republikového šampionátu silničních motocyklů se konalo na severočeském okruhu v Mostě, kde se nakonec za celkem solidního počasí, i když za velkého větru, uskutečnili divácky zajímavé boje nejen o vítězství. Podívejme se nyní v krátkosti na pět nejsledovanějších kubatur, které se dostali na řadu v odpoledních hodinách, po společném závodu Přeboru ČR ve volné kategorii 250 – 600 a nad 600 ccm, ale i po závodu Přeboru ČR 125 SP.
Jako první se tedy po polední přestávce představili ve společném závodě jezdci tříd Superstock a Superbike. Od startu vyrazili nejlépe největší favorité včetně vítěze kvalifikace Matěje Smrže (Honda CBR 954 RR Fireblade), jenž se od prvního kola zařadil za vedoucího jezdce závodu, kterým byl německý jezdec Alfred Luger (Suzuki GSX-R1000). Za tuto dvojici se postupně propracoval Jiří Mrkývka (Ducati 996R), který se svým loňským strojem (nová 998RS je již v Laguna Sece) však postupně nabíral desetinku k desetince ve své ztrátě na vedoucí duo.
Během několika kol se tedy ustálilo pořadí, kdy vedl Luger těsně sledován Smržem, s odstupem dvou až tři sekund jezdil Mrkývka, kterého neustále dotahovala dvojice Tomáš Mikšovský (Honda CBR 954RR Fireblade) – Marek Svoboda (Yamaha YZF R1), kde především prvně jmenovaný prokazoval vůdčí činnost. Svou aktivitu proměnil v předjetí Mrkývky Tomáš Mikšovský několik kol před cílem, když po dojetí Mrkvy ihned zaútočil.
Závod dospěl do svého posledního kola, ve kterém se samozřejmě rozhodlo i o vítězi, když tentokráte nerozhodl souboj až na cílovou čáru, ale pád Alfreda Lugera, který nezvládl výjezd z nejvzdálenější zatáčky mosteckého okruhu, z tzv. “vracáku“. Matěj Smrž si tak mohl spokojeně dojet pro první vítězství ve své nové třídě Superstock. Druhý dokončil tento závod Tomáš Mikšovský, jenž dokázal za svými zády udržet vítěze závodu třídy Superbike Jiřího Mrkývku. Pro čtvrté místo celkově, ale pro třetí ve třídě Superstock, si nakonec s mírnou ztrátou dojel Marek Svoboda.
Pro druhé místo v hodnocení SBK si dojel celkově pátý Pavel Veselý. Třetí skončil v nejsilnější třídě Jiří Trčka, který sice špatně začal, ale nakonec celkem sympatickým výkonem vybojoval 16 bodů do hodnocení své třídy, kde obhajuje mistrovský titul z loňské sezóny.
V celkové klasifikaci třídy Superstock vede Marek Svoboda (58,5 bodů) před Alfredem Lugerem (53) a Tomášem Mikšovským (40), vítěz nedělního závodu Matěj Smrž (28,5) se dostal na čtvrté místo celkové klasifikace. Ve třídě Superbike je na prvním místě Pavel Veselý (78) před Jiřím Mrkývkou (70), který se však vzhledem startů v Mistrovství světa nezúčastnil všech závodů. Na třetí místo se druhým pódiem v řadě dostal Jiří Trčka (55), když stejně jako v mosteckém závodě odsunul na čtvrté místo Jiřího Drážďáka (54).
Po závodě nejsilnějších tříd přišel na řadu závod naopak nejslabší třídy GP 125 ccm. Zde byl jednoznačným favoritem Luka Nedog ze Slovinska (Honda), který si přijel mostecký okruh vyzkoušet před nadcházejícím závodem Mistrovství Evropy, jenž se zde jede o tomto víkendu. Luka také nedal nikomu šanci, v závodě od prvního kola vedl a po zásluze zvítězil. Jako druhý projel cílem závodu Michal Březina, který však stroj FGR přivez již podruhé na vítězném místě v hodnocení našeho šampionátu. Michal však neměl cestu moc příznivou, když mu již během zaváděcího kola v nejvzdálenější části okruhu ztichl jeho stroj, po problémech s řetězem (pravděpodobně). Vše v době, kdy jsme společně s Wladou39 přijížděli do těchto míst. Jakožto spolujezdec na skútru jsem ihned seskočil a Wlada39 nabídl Michalovi odtažení spojovačkou ke startu, tak aby mohl tento jezdec s českým strojem startovat v závodě. Vše se nakonec pro Březinu úspěšně vyřešilo a on si mohl dojet pro letošní druhé vítězství.
O druhé místo v republice, ale o třetí celkově, se v krásném souboji prali Markéta Janáková a mladý Jan Prudík, kteří společně dojeli zpočátku za Březinou jezdícího Martina Holoubka. Ve finiši závodu byl nakonec nejúspěšnější nejmladší člen této skupiny Jan Prudík, který je jezdcem nového týmu AB Racing startujícím s novými Hondami RS125. Za Prudíkem dojela Janáková, která na poslední místo této trojice a zároveň na páté místo v závodě (čtvrté v republice) odsunula Holoubka.
Do čela celkové klasifikace se vítězstvím posunul Michal Březina (70), který tak na druhé místo o jediný bod odsunul Markétu Janákovou (69). Třetí místo patří Martinovi Holoubkovi (42), jenž tak využil příležitosti, když zde nestartovali pro zranění z Hradce Králové Mario Pavkovič (malíček) a Patrik Ertl (obratel a vazy).
Jako další přišla na řadu třída Supersport, kde divákům (několika) předvedli Polák Marcin Kaldowski a Němec Torsten Fritzsche společnou jízdu, když celý závod vedl německý jezdec, jen těsně následovaný polským pilotem, který si zde však jel pouze pro body do mistrovství své země. Kaldowski vyčkával s útokem až do posledního kola, kdy pod depem úspěšně zaútočil na Fritzscheho. Své vedení ve zbývajících dvou zatáčkách již udržel a tak kromě vítězství v polském šampionátu se mohl radovat i z vítězství v celkovém pořadí tohoto závodu. Na druhém místě si pro 25 bodů do hodnocení našeho mistrovství dojel Torsten Fritzsche.
S více jak desetisekundovou ztrátou dokončil závod na třetím místě velmi dobře jedoucí Jindřich Hudeček, který na čtvrté místo celkově a třetí v našem šampionátu odsunul Pavla Oudu.
V čele celkové klasifikace je po čtyřech závodech Jiří Fejta (66), jenž v tomto závodě dojel na šestém místě, resp. čtvrtém v našem mistrovství. Druhé místo okupuje Jindřich Hudeček (61) před opět třetím Pavlem Oudou (52). Na čtvrté místo se již dostal zásluhou dvou vítězství Torsten Fritzsche (50).
Posledním závodem byl závod třídy 250 ccm, který se stal jasnou záležitostí německého jezdce Maxe Neukirchnera, který zde stejně jako druhý Gábor Rizmayer (HUN) trénoval na nadcházející Mistrovství Evropy. Po krásném souboji s maďarským jezdcem si třetím místem v celkovém pořadí závodu dojel pro vítězství v hodnocení našeho šampionátu Radomil Rous. Skvělou jízdou zejména v prvních kolech závodu, kdy jezdil na druhém místě za unikajícím německým jezdcem, si pro 10 bodů (udělovaly se opět poloviční body) dojel šlapanický Michal Filla, jenž po polovině závodu řešil problém s odcházející přední pneumatikou. Pátý celkově a třetí v republice skončil mladý slovenský jezdec Častkovi líhně Jaroslav Černý.
V celkovém pořadí i nadále vede již s obrovským náskokem Radomil Rous (50), který doma ještě nepoznal hořkost porážky. Souboj o celkové druhé místo prozatím lépe vychází Slovákovi Černému (31), který má o jeden bod více než třetí Michal Filla (30). Šampionát naší republiky v závodech silničních motocyklů nyní pokračuje dvěma závody mimo území naší země, když ten první se jede již za dva týdny na rakouském A1-Ringu. Závěrem mi dovolte poděkovat týmu Šrámek Racing Promotion a především jeho manažerovi Jiřímu Šrámkovi za poskytnutí skútru, bez kterého by nevznikly opravdu skvělé fotografie z nedělních závodů (už je mám na stole), které pochopitelně ihned po naskenování vložím na tento server.
Mé poděkování míří také k Wladovi39, za jeho obětavou řidičskou činnost při rychlých přesunech mezi startovním roštem a celým zbytkem okruhu, kdy jsem byl schopen fotit nejen jezdce na startu a následně i v nejvzdálenější zatáčce již v prvním kole, ale také i na stupních vítězů.
Pánové děkuji vám!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist