McCoy by v sobotu raději vodu

Garry McCoy by jezdil sobotní závod v Riu raději na mokrém asfaltu.

Náročný plán čtyř zámořských závodů během pěti týdnů se chystá co nejlépe absolvovat i tovární tým japonské Kawasaki, který přijede do brazilského Ria vůbec poprvé a tedy bez žádných nastavovacích dat pro svůj stroj ZX-RR. Po dlouhé sérii přijde její zakončení v domácím prostředí obou jezdců, tedy na australském Phillip Islandu, kde zajisté přijdou Garry McCoye a Andrew Pitta podpořit stovky jejich fanoušků i osobních přátel.
“Do Ria přiletím o několik dní dříve, abych se po letu aklimatizoval a také si prohlédl okolí okruhu,“ říká nováček letošní sezóny a Mistr Světa Supersport z roku 2001 Andrew Pitt, který bude v Brazílii startovat vůbec poprvé. “Nikdy dříve jsem tam nebyl ani jako závodník, ani jako turista a tak zřejmě vezmu skútr a objedu si okruh, abych viděl kam vedou zatáčky. První páteční trénink bude pro mě pouze o naučení okruhu,“ doplnil jezdec jenž si zřejmě neuvědomil, že v Brazílii se stejně jako v Holandsku začíná již ve čtvrtek.
Na rozdíl od Pitta je Garry McCoy v posledních letech pravidelným účastníkem závodů na tomto okruhu, jenž je nevyzpytatelný svými klimatizačními podmínkami. Jezdec, který v Portugalsku jako jediný nedokončil závod, doufá, že širší a rychlejší okruh Nelsona Piqueta poskytne příležitost maximalizovat výkon jeho stroje.
“Vždy když se vrátím do Ria, zdá se mi okruh hrbolatější než poslední rok,“ říká Garry McCoy. “Možná to je tím, že si člověk zvykne na hladké, evropské okruhy. Může to být trochu divoký závod na tomto okruhu, který je tak trochu jako motokrosová trať. Okruh znám jako jezdec, ale tentokrát pojedu na Kawasaki, tedy na motocyklu, jenž zde doposavad nemá žádné data pro nastavení stroje. Je tam několik změn směru, které by pro nás mohly být těžké, ale jsou tam také rychlejší zatáčky a dlouhé rovinky, a protože Kawasaki nedávno zlepšila motor, mohlo by nám to pomoci. Může také být sucho nebo mokro a Dunlop učinil několik pozitivních pokroků v obou směrech. Nicméně pokud bych si mohl nyní vybrat, zřejmě mokrý závod by byl pro stroj ZX-RR v této době lepší.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist