Konec doby dvoutaktů!

Závodem v Le Mans zřejmě skončila doba dvoutaktních strojů v nejprestižnější třídě. Jeremy McWilliams ukončil tuto dobu na velice příjemném šestém místě.

Konec doby dvoutaktů!
Tým Proton dle vyjádření v tiskové zprávě po závodech v Le Mans uzavřel svou dvoutaktní kapitolu a tím zřejmě na dlouhé roky i celou tuto krásnou dobu v Mistrovství Světa kde již nyní budou v nejprestižnější třídě nastupovat pouze čtyřtaktní stroje o obsahu 990 ccm. Loučení s dvoutaktními pětistovkami se nakonec zdařilo, když Jeremy McWilliams dokončil závod na skvělém šestém místě zatímco Nobuatsu Aoki odstoupil pro poruchu stroje již v první části závodu a do třináctikolového sprintu již nezasáhl.
“Můj motor zhasl již v prvním závodu a zničil mi tak den,“ říkal odpoledne po závodě Nobuatsu Aoki. “Jsem opravdu smutný, byl to poslední závod na dvoutaktu a tak jsem s v něm chtěl dobře skončit. Bohužel déšť přišel pro mě pozdě. Můj další příběh začne zítra,“ naznačil Aoki zahájení ostré přípravy nových čtyřtaktních strojů, které začalo dnešním testováním na okruhu v Le Mans.
Zatímco Aoki byl tedy vyřazen již během první patnáctikolového závodu, McWilliams si v první části vybojoval dvanáctou pozici pro opětovný start. Do druhé části nasadil Jeremy plné mokré pneumatiky. Jereny postupně postupoval jezdeckým polem až na páté místo, o které v konečné fázi přišel předjetím od Maxe Biaggiho. I přes pneumatiky sjeté až na hranici plátna byl belfastský jezdec se závodem spokojen.
“Na konci závodu jsem na levé straně pneumatiky již nic neměl,“ sděluje Jeremy McWilliams. “Dráha byla hrozně kluzká, měl jsem nejhorší přilnavost jakou jsem kdy na mokru zažil. Předjížděl jsem však lidi, kteří měli ještě horší přilnavost. Byl to hrozný závod, ale dobrý způsob jak se rozloučit s dvoutakty.“
V kvalifikacích a volných trénincích oba jezdci používali střídavě jak dvoutaktní stroje KR3 tak i čtyřtaktní V5. Jeremy McWilliams vyhrál sobotní mokrou část kvalifikace sice na dvoutaktní pětistovce, ale s časem na novém čtyřtaktu by mu patřila solidní desátá pozice. Nyní tedy bude tým Proton testovat čtyřtaktní stroj jenž svůj závodní debut prožije na okruhu Mugello za čtrnáct dnů.
K poslednímu závodu s dvoutaktním strojem se vyjádřil i majitel týmu Kenny Roberts sr., který připomněl, že počasí sice nakonec splnilo plány týmu, ale bohužel přišlo již pozdě. “Po restartu jsem věděl, že budeme v potížích, protože na cílové rovince již bylo celkem sucho a Jeremyho motocykl byl obut na mokré podmínky,“ říkal po závodě Kenny Roberts. “Jeremy odvedl velkou práci s tím co měl k dispozici. Nyní již říkáme sbohem dvoutaktům. Nyní již dvoutakty uvidíme pouze v ukázkových závodech, ledažeby jsme vyčerpali zásobu náhradních součástek ještě před Mugellem. Neočekávám však, že by se tak stalo. Na testování zde máme tři nové motocykly.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist