Končí tým KR ?

Tým Kennyho Robertse letos, a bohužel stejně jako vloni, pouze paběrkuje v MotoGP a sbírá důležité mistrovské body pouze po minimálních částkách, jak tomu bylo i naposled v Motegi.

Končí tým KR ?
Ačkoliv jel při testech v Estorilu japonský pilot Nobu Aoki s motocyklem Proton, ve kterém byl narychlo zabudován zbrusu nový V4 - KTM v průměru o 1 sekundu na kolo rychleji než v závodě s V5 - Protonem a také maximální rychlost byla až o 10 km/h větší, tak o tom, jestli se někdy tato zbrusu nová kombinace ve světě Grand Prix vůbec objeví v závodě, se dá momentálně hodně vážně pochybovat.
“Pokud neseženu do dvou měsíců částku 20 – 25 milionů dolarů, tak mohu svou závodní stáj zavřít. A jelikož jsem doposud neobdržel od Protonu žádnou odpověď, tak příliš nepočítám s tím, že by byla pozitivní“, je si vědom majitel týmu Kenny Roberts.
“Výsledky v Estorilu byly lepší, než jsem očekával. Motor vypadá velmi zdravě, a také co do rychlosti nám nic nechybí. Více by nám naše pneumatiky stejne nedovolily…“, dodává šéf manager Protonu, Chuck Aksland. „A to měl tým k dispozici pouze jeden převod, takže jsme nemohli vůbec nic změnit.“, říká dále muž, který je zodpovědný za fungování celého týmu.
Problém je totiž v tom, že když byla uzavírána smlouva s Protonem, tak byl americký dolar o celých 30 % „tvrdší“, než je teď. Takže nyní potřebuje Kenny Roberts pochopitelně více peněz, než dříve. Tým KR prostě hledá nějakou motocyklovou továrnu, která by dodávala už hotové motory. Ovšem právě KTM, která mezitím investovala do vývoje V4 - KTM hodně peněz, si nemůže dlouhodobě dovolit, pronajímat tyto motory zadarmo. Potřebuje řádově 2 miliony Euro, což by pokrylo aspoň materiálově 10 motorů, které tým kubatury Moto GP potřebuje minimálně na 1 závodní sezónu v královské kubatuře.
“Jelikož má firma Proton vážné problémy na vlastním trhu, nedá se očekávat nějaký optimistický závěr z její strany. Ale můj tým je závislý od Sponsorshipu. A i když by mi někdo dal motory úplně zadarmo, tak potřebuji peníze, abych mohl platit závodní provoz, stavbu a vývoj motocyklu a také výplatu jezdcům. V minulosti jsem to podcenil a musel investovat hodně peněz ze svého, to už ale v budoucnu rozhodně neudělám“, vysvětluje dále bývalý mistr světa. A jak vypadá situace ze strany Red Bullu, který byl doposud u všech „větších sportovních akcích“ rakouské továrny z Mattighofenu ? Vždyť před dvěma roky, když firma Red Bull odstoupila od smlouvy s týmem WCM Petera Clifforda, řekl Dietrich Mateschitz – největší „boss“ této firmy -, že uspořených 7 milionů dolarů ročně si tato firma pošetří na dobu, až vstoupí KTM do světa MotoGP !
“Jednám s každým, kdo má zájem o MotoGP“, říká jasně King Kenny. „Ale pokud chce Red Bull sponzorovat pouze vítězný tým, tak je hodně stájí, které jezdí na Hondách. Mohou si dokonce vybrat…“, dodává s trochou nadsázky Američan. „Ale já mohu nabídnout jinou alternativu, s dostatkem peněz a s motorem od KTM pojedeme v roce 2005 o podiová umístění“, je si závěrem jist Kenny Roberts sr.
Já bych jen na samý závěr dodal své soukromé hodnocení. Kubatura MotoGP potřebuje právě takové týmy jako jsou Proton, WCM – Harris (Blata ?) či Moriwaki, potažmo tovární týmy Ducati, Aprilia, Kawasaki či Suzuki, nebo by se z ní stal „Honda Cup“ proti Rossimu, a motocyklová MotoGP by se stala stejně nudnou jako je v současné podobě Formule jedna !!!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist