Kdo prevezme Aprilii ?

Aprilia vyhrala na domaci GP obe nizsi kubatury, v Moto GP se ji vsak nedari a k tomu jeste velke problemy v tovarne, ktere se sice na prvni pohled zavodu netykaji, ovsem...

Cerstve penize u Aprilie, problemy vsak zustavaji
Holding Aprilia ma priblizne 300 milionu Euro dluhu. Veskery problem vlastne zacal v roce 1999, kdyz Ivano Beggio koupil Moto Guzzi. A na ozdraveni teto tradicni italske motocykove znacky musel dat priblizne 100 milionu Euro (60 milionu tehdy stal stavajici nakup a dalsich 40 milionu nove investice). Ale nyni sedm veritelskych bank ztratilo pochopitelne trpelivost a nejdrive odvolalo presidenta Ivano Beggia. Ten take musel prodat svou podilovou vetsinu. Polovina z 1500 zamestancu, ktera si musela vybrat povinne dovolenou se sice uz znovu mohla vratit do prace, ale...
Tovarna Aprilia se zda tedy byt zachranena. Bankovni spojeni Interbanky a Caretti & Associati vystavilo holdingu Aprilie kredit ve vysi 30 milionu Euro a tak byl provoz ve vsech 8 oddelenich tovarny v Noale opet plne obnoven. Denne je zde vyrobeno priblizne 1000 motocyklu, nebot toto obdobi je, co se tyka prodeje behem celeho roku, nejdulezitejsi. „Jsme schopni vyrobit letos asi 120 000 motocyklu,vloni jsme prodali 157 000 kusu“, rika sef obchodniho managementu Aprilie, Dr. Leandro Scomazzon. „Doposud jsme z koupe Moto Guzzi vubec neprofitovali, i kdyz uz jsme meli na vystave jak Brevu 750, tak i Nevadu. A v listopadu bude predstavena Breva 1100, a pristi unor potom MGS. My ovsem musime Guzzi prodat, abychom zachranili Aprilii“, dokoncuje myslenku Dr. Scomazzon. Cely problem tkvi v tom, ze od roku 1999 rapidne pokleslo v Evrope odbytiste, vzdyt ze 700 000 prodanych kusu zacatkem tohoto tisicileti se vloni v cele Evrope prodalo pouhych 180 000. Dosavadni prezident Aprilie a take Guzzi, Ivano Beggio, musel ovsem prodat svou podilovou vetsinu, aby se dluhy co nejvice zmensili. K tomu dodal Ducati – Boss Federico Menoli. „Stejne jako Ducati, tak i Moto Guzzi je znacka s ruznym sortimentem a charakterem. Cely modelovy program je pak orientovan na Cruiser – trh a nekonkuruje tedy nasi sportovni nabidce. Proto jsme predlozili Moto Guzzi velmi vyhodnou nabidku. Ovsem take Aprilia je zajimava, zde je vsak velka konkurence, jako je napr. Bombardier – Rotax ci Piaggio. Proste ve hre je mnoho jinych nezavislych znacek (priblizne 21 zajemcu)...“, dodava Menoli.
Zavodni oddeleni „Reparto Corse“, ktere je soucasti holdingu Aprilie (22 titulu mistra sveta, 166 vitezstvi v zavodech Grand Prix) sice nebylo primo postizeno, ale...
Zavodni reditel Aprilie, Jan Witteween, je na jedne strane velmi optimisticky: „Doposud jsme vsem zaplatili, na zavodni provoz jako takovy nemaji financni problemy tovarny vubec zadny vliv.“, ovsem vzapeti pokracuje: „ Dovedu si celkem dobre predstavit, ze v roce 2005, ackoliv mame az do roku 2006 platnou smlouvu, nebude tovarna Aprilia na startu kubatury MotoGP. Nabizi se sice reseni, pronajmnout motocykly kralovske kubatury Martinezovi ci Cechinellovi, ovsem i oni potrebuji ma provoz staje minimalne 30 milionu, a 15 milionu na vyvoj musime tak jako tak dodat my, a ten zbytek jsme schopni pokryt ze sponzorskych penez“, konstatuje Holandan.
A co k tomu rikaji oba dva osloveni, tedy Jorge „Aspar“ Martinez: „Rad bych pochopitelne jezdil nejprestiznejsi tridu se svym tymem...“, a Ital Lucio Cechinello je daleko konkretnejsi: „Chtel bych pochopitelne prevzit misto po Aprilii, sponzor MS by se zrejme presunul k nam, ale na kterem motocyklu bychom opravdu jeli, to zustava otazkou...?“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist