Kdo a kde pojede v roce 2005 ?

Divoké přestupové spekulace MotoGP jsou v plném ohni. Aktuelní situace vypadá následovně, ovšem během několika týdnů, či dokonce dnů může být pochopitelně vše jinak.

Kdo a kde pojede v roce 2005 ?
Před 11 měsíci tomu ovšem nebylo jinak. Valentino Rossi tehdy měnil Hondu za Yamahu, Alex Barros zase Yamahu za Hondu, Colin Edwards šel od Aprilie k Hondě a Shinya Nakano od Yamahy ke Kawasaki.
Valentino Rossi (Gauloises Fortuna Yamaha)
Pětinásobný mistr světa zůstává u Gauloises – Yamaha.
Carlos Checa (Gauloises Fortuna Yamaha)
Jeho smlouva s Yamahou nebude prodloužena. Velký zájem má o něho Marlboro, tedy tovární tým Ducati.
Sete Gibernau (Telefónica MoviStar Honda)
31- letý Španěl zůstává v Gresiniho týmu Telefónica - Honda.
Colin Edwards (Telefónica MoviStar Honda)
30- letý Američan je nejžhavějším kandidátem jako nový kolega „Doctora“.
Max Biaggi (Camel Pramac Pons Honda)
Čtyřnásobný mistr světa třídy dvěstěpadesátek by měl být novým číslem jedna u Hondy HRC, tedy v oficielním továrním týmu !
Makoto Tamada (Camel Pramac Pons Honda)
Letošní dvojnásobný vítěz a pilot na Bridgestone zůstává u Sita Ponse .
Alex Barros (Repsol Honda)
Nejzkušenější jezdec této kubatury opustí rozhodně HRC, mohl by ale nahradit Colina Edwardse u Gresiniho.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
22-ti letý Američan zůstává i nadále v oficielním týmu HRC - Honda.
Loris Capirossi (Ducati Marlboro Team)
Trojnásobný mistr světa má sice podepsanou smlouvu s Ducati, ale…V červnu 2002 podepsal smlouvu s Kawasaki a přesto nakonec skončil u Ducati ! Momentálně vyjednává s Hondou, není vyloučen také jeho návrat k Ponsovi – místo Maxe.
Troy Bayllis (Ducati Marlboro Team)
Jeho smlouva s továrním týmem Ducati nebude prodloužena. Zkouší to ale např. u Suzuki…
Marco Melandri (Fortuna Yamaha Tech 3)
22- letý Ital má nabídky jak od Ducati, tak i od Hondy.
Norick Abe (Fortuna Yamaha Tech 3)
Smlouva s Yamahou nebude populárnímu japonskému pilotovi prodloužena.
Ruben Xaus (Ducati d´Antin MotoGP)
Španělova budoucnost je nejistá, jeho šéfovi chybí peníze: Od týmu odešli nejen někteří mechanici, ale firma Michelin dokonce doporučila d´Antinovi, aby vůbec necestoval do Malajsie, neboť mu tam z důvodu nezaplacených účtů nedodá žádné pneumatiky !
Neil Hodgson (Ducati d´Antin MotoGP)
I jeho budoucnost je rovněž nejistá, vždyť jeho šéf už dva roky jezdí bez generálního sponzora. Uvažuje se dokonce o jeho návratu do WSBK – zájem má např. Alstare Batta Suzuki.
Shinya Nakano (Kawasaki Racing Team)
26-letý Japonec zůstává u Kawasaki.
Alex Hofmann (Kawasaki Racing Team)
Jediný Němec - a právě z tohoto důvodu – zřejmě zůstane v MotoGP u Kawasaki, i když má ve smlouvě následující klauzuli: „Pokud se bude v kvalifikačních trénincích pravidelně umísťovat za stájovým kolegou (Nakanem), tak mu smlouva nemusí být prodloužena“.
John Hopkins (Team Suzuki Grand Prix)
Mladý Američan dostal nabídku od Suzuki na prodloužení smlouvy – protože však byla „peněžní částka“ příliš nízká, tak se ohlíží i jinde. Zájem má třeba Hervé Poncharal, tedy Yamaha „Junior tým“.
Kenny Roberts (Team Suzuki Grand Prix)
Mistr světa z roku 2000 zůstává jako pilot číslo 1 u Suzuki.
Jeremy McWilliams (Aprilia Racing)
Nejstarší jezdec celého seriálu Grand Prix (40 let) chce odejít do WSBK.
Shane Byrne (Aprilia Racing)
Zůstal by, pokud bude zdráv – to jeho zranění ruky nevypadá vůbec dobře - a pokud bude Aprilia příští rok vůbec na startu. Jinak není vyloučen ani start v superbicích, stejně jako u Hodgsona má o něho zájem staronová stáj Batta – Suzuki.
Nobuatsu Aoki (Proton Team KR)
Osud posledního ze tří bratrů Aokiových (Takuma je ochrnut, Haruchika jezdí v Japonsku automobilové závody na betonových oválech !) je rovněž nejistý, Protonu chybí hlavní sponzor. Nobu by rád zůstal, hlavně pokud by došlo ke spolupráci s KTM.
Kurtis Roberts (Proton Team KR)
Také on neví, zda-li se bude muset vrátit nazpět do USA, či nikoliv. „Papá“ Kenny senior ale hledá …
Michel Fabrizio (Harris WCM)
Mladý Ital pojede v roce 2005 supersporty na Hondě, ačkoliv by nejraději jel o kubaturu výš, tedy SBK.
Vedle letošních fixních pilotů MotoGP jsou ve hře někteří současní jezdci třídy do 250 ccm, např. Toni Elias, Randy de Puinet, Roberto Rolfo, Anthony West či Fonsi Nieto. V jejich případech se jedná většinou o nabídky satelitních týmů Ducati či Yamahy, nebo stáje WCM - Blata.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist