Kawasaki získala první bod

Zásluhou patnáctého místa Andrew Pitta získala továrna Kawasaki první letošní bod do hodnocení šampionátu MotoGP.

Kawasaki získala první bod
Brzo rozhodnutý závod třídy MotoGP na španělském okruhu Jerez měl také několik soubojů u pozice za medailovým umístněním. Nejenže se bojovalo o čtvrté, sedmé, deváté a dvanácté místo, ale diváky na okruhu a občas i diváky za televizními přijímači zaujal i souboj o poslední bodované místo, tedy o patnáctou pozici v závodě. Tento souboj o jediný světový bod lze také nazvat vnitřním soubojem japonské továrny Kawasaki, která do tohoto závodu nasadila vedle svých oficiálních jezdců Garryho McCoye a Andrew Pitta i svého testovacího jezdce Alexandra Hofmanna z Německa. A byl to právě Hofmann s Pittem, kteří se utkali o pozici posledního bodujícího jezdce, zatímco zkušený Garry McCoy sváděl svůj vlastní boj osamoceně na posledním místě jezdeckého pole s obrovským odstupem na své zelené kolegy.
“Měl jsem dobrý start, ale po kontaktu s Jeremy McWilliamsem jsem ztratil tři místa hned v první zatáčce,“ říkal po závodě australský jezdec Andrew Pitt jenž nakonec onen jediný bod získal. “Zvolil jsem trochu odlišnou pneumatiku než použili Garry a Alex, která mi následně pomohla k okruhovým časům. S Alexem jsem měl dobrou bitvu. Když mě předjel tak jsem ho nechal několik kol vést a čekal jsem na konec závodu. Tři kola před koncem jsem ho předjel a následně se soustředil na udržení mezery.“
I pře svou porážku a tím samozřejmě nezískáním žádného bodu byl německý jezdec Alex Hofmann spokojený. “Opravdu jsem dnes chtěl v mém prvním závodě po dlouhé době skončit na bodech,“ říkal Hofmann jenž deset měsíců pouze testoval a jenž nakonec pro závod zvolil jiné nastavení motocyklu než Andrew Pitt. “Ztratil jsem hodně času s Nicky Haydenem a tak mě trvalo asi deset kol než jsem dojel Andrewa. Bylo dobré závodit s Andrewem, měli jsme dobrý závod, zvláště v jeho závěru. Bylo nádherné znovu závodit.“
Naopak velice zklamaný po španělském závodě byl Garry McCoy jenž již podruhé v řadě dostal od vítězného jezdce jedno kolo ztráty. “Opravdu nechci takto končit, jsem hrozně zklamaný,“ prohlásil Garry po závodě jenž pro něj znamenal další krutou lekci. “Byl to pro mě opravdu osamělý závod. Ráno při zahřívacím tréninku jsem cítil jakoby měl motor moc velký brzdný účinek a tak jsem to nechal pro závod změnit. Nyní se již těším na testy v Barceloně kde snad učiním nějaký pokrok. Nyní je pro mě lepší testovat než závodit,“ naznačil McCoy svou momentální pozici.
Celkem spokojený nejen se ziskem prvního letošního bodu byl i týmový manažer Harald Eckl, který nejenže o zisku jednoho bodu řekl, že to pro ně je v momentální situaci dobrý výsledek, ale také připomněl novou pneumatiku Dunlop jenž jezdci použili na svých předních kolech. “Rozhodně jsme udělali důležitý krok v oblasti pneumatik. Použili jsme novou přední. Ve srovnání s předchozím závodem v Jihoafrické Republice jsme zaznamenali také menší ztrátu přilnavosti zadní pneumatiky. Myslím, že jdeme správným směrem, a že máme naději na další body v Le Mans.
Tovární tým Kawasaki nyní absolvuje v závěru tohoto týdne testování na španělském okruhu Catalunya v Montmelo a poté se již začne přesouvat k dalšímu podniku na francouzském okruhu Bugatti v Le Mans.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist