Kawasaki opět za body

Všichni tři jezdci továrny Kawasaki sice dokončili závod, ale ani jeden na body nedosáhl.

Tým Fuchs Kawasaki Racing nasadil do německé Grand Prix opět trojici svých jezdců a doufal, že alespoň jeden dosáhne na bodovanou pozici. Nakonec se tak nestalo, když nejlepší z této trojici Garry McCoy skončil na 16. místě, jen dvě sekundy za patnáctým Kenny Robertsem. Australský jezdec však mohl zřejmě na body dosáhnout, kdyby během závodu nemusel dvakrát řešit problém s přebržděním a následným vyjetím mimo trať.
První z těchto vyjetí zažil Garry McCoy již v pátém kole, když se snažil zaútočit na jezdce Aprilie Colina Edwardse, druhé vyjetí v cílové zatáčce přišlo ještě během stejného kola. Nicméně se Garry dostal za patnáctého Kennyho Robertse, se kterým se snažil udržet krok. Opotřebovaná pneumatika posléze donutila McCoye zvolnit své tempo a tím nejen ztratit kontakt s americkým jezdcem, ale především vzdát se naděje na světový bod.
"Na začátku závodu to bylo trochu děsivé," přiznal australský jezdec po závodu. "Vyjel jsem mimo dráhu dvakrát v jednom kole! Do trávy jsem se dostal na zadní rovince, když jsem se pokusil projet okolo Edwardse a poté znovu v cílové zatáčce. Motocykl však vypadal dobře a já se dostal na patnácté místo, opravdu jsem chtěl zůstat na bodech, ale Kenny mě opět předjel. Můj motocykl neklouzal tak jako jeho a proto jsem s ním nemohl zůstat. Ke konci to pro mě bylo již hodně kluzké a tak jsem nemohl projíždět zatáčky v potřebné rychlosti."
Na devatenáctém místě se ve výsledkové listině umístnil další australský jezdec továrny Kawasaki Andrew Pitt, který měl před startem závodu těžkou úlohu. Začínal ze šesté řady a tak pokud chtěl uspět, musel předjet spoustu jezdců a to na okruhu Sachsenring, kde není moc míst pro předjíždění, není snadná úloha. Množství problémů s nastavením stroje po havárii Andrewa v kvalifikaci připravilo tohoto jezdce o drahocenný čas v přípravě stroje. Problémy Pitta se zvýšili v polovině samotného závodu, kdy v první zatáčce vyjel až do štěrkové zóny a musel se vracet zpět na dráhu.
"Když jsem v polovině závodu v první zatáčce vyjel mimo trať, bylo ta následně pouze věc o dokončení závodu," říká Andrew Pitt. "Od pátku jsem měl problémy s nastavením předku motocyklu, sice jsme chvilkově toto nastavení vylepšili, ale nikdy jsme ho nedokázali zlepšit kompletně. Ke konci závodu jsem ztratil přilnavost zadní pneumatiky, ale celkově se dá říct, že nové Dunlopy znamenají velký krok správným směrem."
Poté co se zalekl první zatáčky, dokázal třetí jezdec Kawasaki Alex Hofmann vybojovat sedmnácté místo, když v poslední třetině závodu předjel nejen Johna Hopkinse, ale i týmového kolegu vítěze závodu, japonského nováčka Ryuichi Kiyonariho.
"Nejšťastnější jsem po celý víkend byl, když jsem měl svou helmu na hlavě a spuštěné hledí," filozofoval německý jezdec v cíli. "Nikdy jsem nenalezl stoprocentní nastavení motocyklu jako při mých předchozích startech na divokou kartu. Vše hlavně kvůli prohranému času po mé havárii v tréninku. Víc než toto bylo dnes nemožné učinit."
Jistou dávku spokojenosti vyjádřil po závodě i týmový manažer Harald Eckl. "Body by byly hezké, ale s tímto výsledkem jsem spokojený, protože jsme ukázali, že ve vývoji motocyklu postupujeme. Nicméně jsou to zatím malé kroky. Dnes jsme byli velmi blízko k našim přátelům od Suzuki, kteří mají oproti nám jeden rok náskok. S tímto vědomím si nyní můžeme klást naše cíle a motivovat jezdce i tým pro zbytek sezóny."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist