Jezdci o závodě MotoGP

Co řekli jezdci po závodě MotoGP na brněnském okruhu najdete uvnitř článku společně se slovy několika manažerů.

Jezdci o závodě MotoGP
Valentino Rossi (1. místo):
Byl to jeden z nejlepších závodů roku. Jsem velmi šťastný. Poprvé jsem závodil bez taktiky. Někdy v tomto roce jsem příliš myslel na různé pohyby. Dnes tam bylo čtyři nebo pět jezdců co mysleli na vítězství. Jeli jsme na motocyklech velmi tvrdě. Udělal jsem několik chyb, Sete je udělal také a já překročil cílovou čáru jako první.
Nicky Hayden (6. místo):
Obecně to byl pozitivní víkend. Bylo dobré být vpředu během kvalifikaci, ale dnes jsem přece čekal něco více. Vypadalo to, že jak já, tak i motocykl, jsme trochu něco postrádali. Klesl jsem za Checu a nemohl najít cestu přes něj. Několikrát jsem zpočátku na něj zaútočil, ale to bylo vše. Jsem spokojený, že jsem dojel tak blízko k vedoucím jezdcům. Ta mezera byla malá a je také dobré, že jsem postoupil v celkovém hodnocení. Z víkendu získávám pozitivní dojem a již se soustředím na zítřejší testy a na další Grand Prix v Portugalsku.
Sete Gibernau (2. místo):
Každý závod, který letos absolvujeme je lepší než ten předchozí. Bojoval jsem velmi těžce, od začátku závodu jsem jel na 100%. Blahopřeji Valentinovi, zaslouží si to. Dnes byl nejlepší, snažil jsem se vyhrát jak nejlépe jsem mohl, ale vyhrál on. Slyšel jsem, že byl Valentino v krizi a tak jen doufám, že v krizi opravdu byl. Pokud toto je, ale krize, tak nechci vidět, až jí mít nebude.
Ryuichi Kiyonari (15. místo):
Měl jsem dobrý start a jsem spokojený za další bod do šampionátu. I když jsem měl předchozí zkušenost z tohoto okruhu, neměl jsem snadný závod. Jsem velmi unavený, protože tento okruh je velmi dlouhý a těžký.
Max Biaggi (5. místo):
Toto je jistě nedobrý výsledek. Já jsem spokojený z požitku závodu a toto byl pro mě hrozný závod, protože vím, že na tomto okruhu mohu jezdit o hodně rychleji. V jednu chvíli jsem skoro upadnul, vrazil jsem levou rukou do řidítek, ale zázračně jsem motocykl udržel. V tu dobu mě předjel Checa. Myslím si, že tři hodiny, které jsme v trénincích měl, nebylo dost na správnou přípravu motocyklu. V zatáčkách motocykl nezpomalovalo, jako by motorová brzda nepracovala dobře. Zítra budu co nejtvrději pracovat na motocyklu, abych byl co nejlépe připravený na Estoril.
Tohru Ukawa (8. místo):
Dnešní výsledek není dobrý a zřejmě nemohu být spokojený s osmým místem v závodě, ve kterém jsem měl vysoké naděje na dosažení dobrého výsledku. V první polovině jsem si držel stabilní mezeru od nejlepších a vše pracovalo dobře, ve druhé polovině tato mezera však začala narůstat. Tato situace se mi stávala i v předchozích závodech této sezóny a tak se zítra při testování pokusíme nalézt příčinu. Budeme hledat zlepšení v nastavení.
Sito Pons (manažer týmu Camel Pramac Honda):
Musím připustit, že jsem v tomto závodu doufal v lepší výsledek než dosáhli Max a Tohru. U Biaggiho jsme měli několik problémů u nových dílů, které jsme dostali a tak potřebujeme více času přizpůsobit se jim. To je také důvod, proč bude pro nás důležité zítřejší testování . Technici od HRC a naši týmový technici včetně jezdce musí optimalizovat tyto díly. Je jasné, že naši jezdci nejsou spokojení a tak musíme zítra tvrdě pracovat na přípravě motocyklů pro příští závod v estorilu.
Makoto Tamada (9. místo):
Není žádná pochybnost o tom, že musím zlepšit své začátky závodů. Propadl jsem se zpět a pak bylo těžké získat zpět ztracené pozice. Měl jsem také problém s nedostatkem přilnavosti zadního kola na výjezdu za zatáček a tak jsem musel čekan vždy až na okamžik, kdy nebude motocykl tolik nakloněn. Když musíte takto jezdit, nemůžete být tolik agresivní, kolik potřebujete. Znamenalo to, že jsem ztratil veškerou výhodu, kterou jsem získal při brždění. S devátým místem v dnešním závodě nejsem spokojený. Chtěl jsem dokončit lépe, zvláště zde v Brně, což je okruh, který mám rád.
Troy Bayliss (3. místo):
Loris a já jsme měli letos vždy dobré starty a tak jsem doufal, že v první zatáčce budu na špici s ostatními. Na prvním místě jsem se cítil klidně, nezmatkoval jsem, protože jsem věděl, že na mě jistě někdo časem zaútočí. Když to přišlo byl jsem překvapený, že to nebylo tak ostré. Toto je pro mě učící se rok a věci přicházejí pomalu. Dnes jsem se na motocyklu cítil klidněji než kdykoliv jindy. Skončil jsem tam, kde si myslím, že bych měl být vždy.
Loris Capirossi (odstoupil ze závodu):
V ranní etapě závodu jsem chtěl jezdit spolehlivě a šetřit pneumatiky. Ztratil jsem nějaký čas za Maxem, ale poté co jsem ho předjel, byl jsem schopný dojet tři vedoucí jezdce. Předjel jsem Troye a začal myslet na to, jak v posledních dvou kolech rozpoutám bitvu o vítězství. Pak se najednou motocykl zastavil. Je to škoda, protože jsem měl naději na zisk dalšího vítězství, ale to se v závodech stane. Hlavní je, že motocykl pracuje opravdu dobře. Nový rám je opravdu dobrý a již vím, že můžu bojovat o vítězství v dalším závodě.
Livio Suppo (vedoucí týmu Ducati Marlboro):
Dnes mám smíšené pocity. Na jedné straně toto můžu považovat za náš dosavadní nejlepší závod, protože oba naši jezdci bojovali o vítězství a já si myslel, že by poprvé mohli oba stát na pódiu, což by ukázalo kvalitu motocyklu. Troy jel neuvěřitelný závod, zlepšení jeho rychlosti od pátku bylo opravdu neuvěřitelné. Samozřejmě se cítím velmi zarmoucený kvůli Lorisovi. Vypadal velmi dobře, čekal na útok v posledních kolech. Nejsme si ještě jistí co se stalo s jeho strojem, možná to byla nějaká porucha na elektrice. Je to náš první rok v MotoGP a je proto nevyhnutelné, že budeme zápasit s problémy. Jako vždy bych rád poděkoval všem zapojeným do našeho týmu a továrny.
Carlos Checa (4. místo):
Dnes jsem měl chuť zvítězit. Byl to úspěšný den, měl jsem dobrý ranní Warm Up a během závodu jsem dosáhl několika skvělých časů na jedno kolo. Byl to jeden z nejlepších závodů. Byl jsem schopný jezdit kousek za nejlepšími a dokonce předjet Biaggiho. V jednu chvíli jsem měl malý problém, když jsem byl příliš tvrdý na brzdách a ztratil jsem tak trochu času. Pokusil jsem se dojet ostatní, ale bylo to nemožné. Jak jsem již říkal, je to pro mě trochu jako vítězství, byl to první závod kde jsem byl schopný následovat vedoucí skupinu. Doufám, že je to začátek důvěry v nastavení, která bude trvat až do konce sezóny.
Marco Melandri (10. místo):
Neměl jsem celý víkend dobrý pocit a tak jsme dnes ráno upravili geometrii motocyklu a hned to bylo lepší. Důvěřoval jsem při výběru pneumatiky a vhodnému nastavení Fiorenzovi Fanalimu (Marcův vedoucí posádky) a našemu člověku od Michelin. Začal jsem dobře, ale nemohl jsem zpočátku držek krok. Jakmile se snížil obsah paliva, začal jsem jezdit lépe a dostal se podél Jacqua. Tamada byl však již příliš vpředu. Dnes byl můj cíl dokončit závod a získat lepší pocit na motocyklu. Myslím si proto, že to je dobrý výsledek. Nyní se těším na zdejší testování.
Davide Brivio (vedoucí týmu Fortuna Yamaha):
Blahopřeji Carlosovi, který produkoval opravdu nádherný závod. Jeho rychlost byla opravdu pravidelná a stejná jako nejlepších jezdců, což je pro nás velmi důležité. Potřebujeme se nyní nastěhovat na pódium a tento závod nám dává důvěru do zbytku sezóny. Marco dojel desátý, ale jsem spokojený, že zvládnul po velmi těžkém víkendu dokončit závod. Stál před mnoha obtížemi v získání klidu na motocyklu. Myslím si, že to pro něj byla dobrá zkušenost, nyní již ví, že se může dostávat přes obtížné situace a postupně se zlepšovat.
Alex Barros (7. místo):
Měl jsem dobrý začátek, ale vypadalo to, že jsem ztratil hodně soubojem s Ukawou. Sledoval jsem jam se rozjel Hayden. Tři kola před koncem závodu jsem se konečně definitivně zbavil Ukawy. Jsem si jistý, že pokud by bylo ještě jedno kolo tak jsem mohl předjet i Haydena. Pár dalších kol a měl bych i Maxe. Jistěže to byla má chyba, měl jsem se v závodě dříve probudit. Přesto jsem s tím jak vše šlo spokojený. Musím poděkovat mému týmu a Michelinu za jejich znamenitý výrobek, který mě na tento víkend připravili. Nyní budu mít možnost pracovat na svém zdraví a doufám, že do Portugalska pocestuji v dobré formě.
Olivier Jacque (11. místo):
Dnes jsem si závodu vůbec neužíval. Ihned jsem poznal, že mé zrychlení se nevyrovná ostatním jezdcům na yamahách. Ve spojení se skutečností, že během celého víkendu jsem nikdy nezvládl vyřešit problém s nastavením předku znamenalo, že tento závod byl pro mě velmi těžká práce.
Herve Poncharal (manažer týmu Gauloises Yamaha):
Nakonec to nedopadlo příliš špatně, jistě lépe než naše poslední dvě představení. Dokonce jestliže Alex není ještě stoprocentně zdraví. Je škoda, že ztratil tolik času za Ukawou. Myslím, že se však nyní cítí mnohem více pozitivněji a již se těší na to, co může dosáhnout v Portugalsku, kde byl dobrý při zimních testech. Olivier jel vzhledem ke svým problémům solidní závod, ačkoliv bych ho rád viděl blíže k jeho týmovému kolegovi.
Shinya Nakano (14. místo):
Byl to pro mě těžký závod, ale jsem velmi šťastný, že jsem ho dokončil a získal dva body. Svou havárii jsem ještě neviděl, přesto jí chci vidět. Během závodu byl obtížné otočit plynem v zatáčce kde jsem havaroval. Je to zklamání, protože jsem si byl do tohoto závodu velmi jistý a čekal jsem dobrý výsledek. Nyní si jedu domů do Barcelony na dva týdny odpočinout, abych se připravil stoprocentně na Estoril.
Colin Edwards (12. místo):
Měl jsem v závodě štěstí, pravděpodobně největší v mé kariéře MotoGP. Necítím se velmi spokojený, ale držel jsem správný krok a měl jsem na motocyklu také dobrý pocit. Předjel jsem hodně jezdců, ale učinil jsem vše nejlépe jak šlo. Nakonec jsem měl znovu problémy, protože jsem měl skoro prázdnou palivovou nádrž. Vše se změnilo a já tak ztratil několik pozic. Následující dny budu cestovat do Texasu na krátkou dovolenou, jedu dobít baterie.
Noriyuki Haga (13. místo):
Bylo obtížné dokončit závod, od včerejška mě velmi bolí hlava. Navíc jsem na začátku udělal chybu a tak jsem musel obnovovat mnoho pozic. Přestože v závěru závodu motocykl hodně skákal, byl jsem tyto pozice schopný získat.
Gigi D'all'Igna (vedoucí projektu Aprilia RS3 Cube):
Celý můj tým i technici od Michelinu odvedli velký kus práce. Jsem spokojen a to i přestože se nám nepodařilo pro závod motocykl dobře připravit. Soustředili jsme svou snahu na jeden problém a ztráceli tak čas. Kontrolou času našich jezdců jsme zjistili, že jsme šli správnou cestou, bohužel jezdci velmi ztráceli předjížděním ostatních. Závod nám pomohl v zisku více informací pro budoucnost.
Andrew Pitt (16. místo):
Nezískal jsem žádné body, ale závod jsem si opravdu užil. Je dobré závodit s chlapci, kteří mi ještě před několika týdny mizeli do dálky. Brzy po startu jsem dojel skupinu s Garrym a cítil jsem, že bych mohl předjet oba jezdce na Suzuki a dokonce ještě stáhnout mezeru na nalší jezdce a to jsem také učinil. Asi pět kol před cílem jsem se začínal tlačit na dalšího jezdce Suzuki, nakonec jsem se přes něj dostal. Jsem šťastný, protože jsem zpět na motocyklu, který znám, s nastavením, které je hodně blízké tomu, se kterým jsme začínali sezónu. Kompliment musí jít také do Dunlopu, jehož pneumatika učinila jasný postup vpřed.
Garry McCoy (18. místo):
Během začátku jsem zvládl přiblížení ke Kiyonarimu a páru Suzuki, bylo však obtížné je předjet, protože Kiyonari jezdil skutečně několik podivných stop. Jakmile ujel, byl jsem schopen předjet Suzuki a myslel jsem si, že bych svou pozici mohl udržet. Když bylo do cíle asi pět kol, začala přední pneumatika klouzat a zadní ztratila přilnavost. Možná jsem mohl stále svou pozici udržet, ale tři kola před cílem selhal motocykl. Myslel jsem, že by to mohlo být zapříčiněné docházejícím palivem a tak jsem učinil vše nezbytné k dokončení závodu.
Alex Hofmann (19. místo):
Jsem zklamaný, myslel jsem, že nastavení z tréninků bude pro tento závod dobré. Od začátku jsem však bojoval s rychlostí v zatáčkách a s přilnavostí zadní pneumatiky. V jednu chvíli jsem začal snižovat svou ztrátu a Andrewa, Garryho a skupinu s Johnem Hopkinsem, ale nemohl jsem se přiblížit natolik, abych s nimi mohl bojovat. Učinil jsem dnes vše co bylo možné, ale ke konci se můj stroj již značně opotřeboval.
Harald Eckl (manažer týmu Kawasaki Racing):
Sice jsme v tomto závodě nazaznamenali žádné body, ale jsem spokojený, protože to byl dobrý víkend se třemi motocykly, které dokončily závod. Znovu jsme byli schopní bojovat se Suzuki, která je našim hlavním soupeřem v tomto šampionátu. Práce na motoru od německé Grand Prix se vyplatila a máme nyní větší rychlost. Nyní budeme dva dny v Brně testovat a připravovat se na další krok kupředu.
John Hopkins (17. místo):
Bylo to od začátku trochu divné, měl jsem pár momentů, které znamenaly, že jsem nezačal tak jak jsem chtěl. Po několika kolech jsem předjel Kennyho a když mě několik jezdců předjelo, pokusil jsem se zůstat s nimi. Pro závod se podařilo zlepšit přilnavost zadního kola, ale zase klouzal předek. Posledních pět, šest kol předek opravdu odešel. V posledním kole jsem se snažil předjet Andrew Pitta, nebylo to stejně na body, ale chtěl jsem ho předjet. Dal jsem do toho vše, ale nadělal jsem pár chyb a nepodařilo se to.
Kenny Roberts jr. (20. místo):
Závod začal během úvodních kol tak jak jsem čekal, pak mě však postihl nějaký druh motorového problému, který zapříčinil, že jsem jel opravdu nevyrovnaně v zatáčkách a na výjezdu ze zatáček. Neznám technický důvod, ale vypadalo to hodně rozporuplné. Bylo na tom opravdu obtížné jezdit. Ke konci to vypadalo, že se vše samo zlepšilo a já byl schopen zlepšit mou rychlost, ale v posledních kolech se problém vrátil.
Garry Taylor (manažer týmu Suzuki Grand Prix):
Byl to špatný den. S veškerou snahou jezdců stejně jako všech továrních inženýrů a celého týmu si zasloužíme lepší výsledky. Musíme zustat soustředění. Zaměříme se na zlepšení naší situace.
Jeremy McWilliams (nedokončil závod):
Použil jsem můj druhý nejlepší motor, ale opravdu nevím co se vlastně stalo. Ztratil výkon a já tak přestal závodit, jen jsem jezdil na 22. pozici. Každé kolo jsem jel pomaleji a pomaleji. Můj největší problém byl nedostatek přilnavosti zadního kola, nebyl jsem si jistý důvodem. Myslel jsem si, že by to mohlo být trochou oleje, který se dostával na zadní pneumatiku a to je vždy trochu starosti. Nakonec jsem opravdu neviděl důvod proč pokračovat.
Nobuatsu Aoki (nedokončil závod):
Zajel jsem do boxů po zaváděcím kole, ale to byl plánovaná zastávka. Můj tým chtěl zkontrolovat něco v novém motoru. Když začal závod, měl jsem od prvního kola problém s palivovým čerpadlem. Rozhodoval jsem se jestli nemám zajet do boxů, ale řekl jsem si, že budu pokračovat, ale výkon motoru pomalu klesal. Nakonec jsem skončil poté co se mi zablokovalo zadní kolo a já vyjel ven v jedné ze zatáček.
Chuck Aksland (manažer týmu Proton KR):
Nebyl to dobrý výsledek tohoto víkendu, ale několik pozitivních věcí jsme nakonec dosáhli. Měli jsme zde ve snaze zlepšit vývoj několik nových součástem a mnoho jsme se o nich naučili. Brzdný účinek motoru je nyní lepší. Tento víkend jsme učinili krok vpřed, který by neměl zůstat nepovšimnutý všech zaujatých včetně jezdců.
Chris Burns (odstoupil ze závodu):
Chtěl jsem dokončit závod, ale poté co kolo za kolem ztrácel motocykl výkon tak jsem zajel do boxů. Ráno jsme namontovali nové písty aby byl motocykl v závodě silnější, ale přitom jsem byl každé kolo pomalejší. Motocykl byl pak již neuvěřitelně pomalý. Vše co mohu říci je, že doufám v lepší věci, a že se opravdu těším do Portugalska.
David De Gea (do závodu nenastoupil):
Měl jsem dnes ráno mnoho problémů s motocyklem a velké s převodovkou a tak jsem nebyl schopný nastoupit do závodu. Těším se na zítřejší testování čtyřtaktu a na příští závod v Portugalsku.
Peter Clifford (manažer týmu WCM):
Bohužel Davidova motorka v ranním Warm Upu vybouchla a v závodu se Chrisova motorka záhadně porouchala. Bohužel to nebyl dobrý způsob jak skončit náš náhradní program s dvoutakty.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist