Jak by měla vypadat GP 2004

Zamyšlení nad složením týmů pro příští ročník Grand Prix naleznete v tomto článku.

Jak by měla vypadat GP 2004
* Nejvetsi bojovnik a neunavny "letec"
Manazer HRC pro Evropu, Carlo Fiorani to nema rozhodne lehke. Kdyz i posledni ? navrh smlouvy od Hondy, Valentino Rossi v Sepangu odmitl, odletel Fiorlani v nedeli po zavodech jeste jednou do Evropy, aby pak ve ctvrtek znovu letel do Australie snad uz s posledni nadeji a verzi smlouvy od Hondy, ziskat Rossiho na rok 2004 jeste pro Hondu. "Dokud existuje aspon procento nadeje, tak budu bojovat !!!", rikal Ital.
* Co nabidla Yamaha vic nez Honda
Ackoliv se Rossi stale jeste nevyjadril oficielne pro Yamahu, tak se uz vi, za jakych podminek by mel Valentino za Yamahu jezdit. V prvni rade jde o to, ze smlouva bude pouze jednorocni (a tim bude Valentino pro rok 2005 volny pro Ducati !!), zatimco Honda trva porad na dvoulete smlouve. Za druhe obdrzi Rossi za podpis smlouvy 9 milionu Euro a za treti 50% celkove sponzorske plochy na kapotazi a obleceni si muze obsadit Valentino privatnimi sponzory !!!
Navic Rossimu se nelibi politika Hondy, resp. vyjadreni HRC - Presidenta Suguru Kanazawy v Estorilu, ze Honda postavi na start prvni GP 2004 sest stejnych identickych motocyklu, zatimco Valentino chtel mit ve smlouve jasne deklarovano, ze bude od zacatku prioritnim jezdcem. K tomu samotny Valentino: "Sud proste pretekl, ja jsem si zaslouzil, abych byl povazovan u Hondy jako cislo 1. a mel k dispozici to nejlepsi, co Honda vyvine. A oni nejsou schopni mi ani garantovat, ze budu moci testovat ty nejnovejsi dily".
* Tymy MotoGP 2004
Po malaysijske GP se vyjasnila situace, co se tyka obsazeni staji jednotlivymi piloty ve tride MotoGP, nasledovne:
Repsol Honda: Nicky Hayden a Alex Barros ?
Varianta dvou Americanu v oficielnim tymu padla, nelibila se hlavnimu sponzoru, tedy Repsolu a tak "napul Spanel" Alex Barros je akceptovatelny, navic pro Repsol je jihoamericky trh jednim z nejzajimavejsich !!! A Repsol snad vykoupi Barrose z platne Brazilcovi smlouvy (2,5 milionu dolaru za rok) s Yamahou na rok 2004. Zatimco Nicky Hayden ma s Repsolem dvouletou smlouvu, ktera tedy pobezi druhym rokem.
Telefonica MoviStar Honda: Sete Gibernau a Colin Edwards ?
Zatimco Gibernau podepsal novou dvouletou smlouvu s tymem Fausta Gresiniho, bude Edwards jezdit pristi rok misto Japonce Kiyonariho.
Camel Pramac Pons Honda: Max Biaggi a Makoto Tamada ?
Kdyz sefove HRC chteli pretransferovat Biaggiho do oficielniho tymu Hondy (tedy vlastne Repsolu), pohrozil Pramac sponzorskym odchodem. Jestli ovsem bude Biaggi oficielnim tovarnim jezdcem HRC (letos Rossi, Hayden, po smrti Katoha Gibernau a Ukawa), tak to zrejme momentalne nevi nikdo. A Makoto Tamada bud bude pridruzen k Ponsove tymu, nebo, jak uz jsem psal, bude pro neho vytvoreno 25. startovni misto diky Dorne. Hacek je v tom, ze sponzor Camel chce mit dva jezdce (a ma to ve smlouve) a Tamada ma zase smlouvu pouze s Pramacem a navic na Bridgestonkach. "Chrabry japonsky vojak" Tohru Ukawa je definitivne pryc, viz dalsi clanek...
Gauloises Yamaha Team: Valentino Rossi a Marco Melandri
Nejzajimavejsi na cele klauzuli je nasledujici rosada. Tym bude oficielnim tymem Yamahy z duvodu, ze Gauloises je znamy a tedy prodejny na celem evropskem trhu, zatimco Fortuna je pouze spanelska. Tym povede dosavadni sef Fortuny tymu, tedy Davide Brivio a sefmechanik zustane rovnez z Fortuny, a sice Fiorenzo Fanali.
Fortuna Yamaha Team: Carlos Checa a Shinya Nakano ?
Tym Fortuny bude pusobit pod vedenim Herve Poncherala (doposud Gauloises), Carlos Checa ma platnou smlouvu a jako dvojka by mohl jet Shinya Nakano, ktery stejne stoji na vyplatni listine tovarny Yamaha.
A Olivier Jacque musi uvolnit misto uspesnejsim pilotum!
Ducati Marlboro Team: Loris Capirossi a Troy Bayliss
Oba dva piloti maji dvouletou smlouvu a tedy zustavaji
Alice Aprilia Racing: Noriyuki Haga ?, Jeremy McWilliams ?, Olivier Jacque ?
Jedno je jiste, Edwards odchazi. Jestli zustane Haga, zalezi na Aprilii (viz nasledujici clanek), Jeremy McWilliams by mel velky zajem jezdit pristi rok Aprilii (ackoliv mu Proton nabidl vynikajici smlouvu) a Olivier Jacque je volny...
D´Antin Ducati (doposud Yamaha) Team: Neil Hodgson a Ruben Xaus ? Fonsi Nieto ?, ci Norick Abe ?, Shinya Nakano ?
Pokud tento tym opravdu pojede, tak je jasnou jednickou mistr sveta ze superbiku a dvojkou bud jeho dosavadni kolega (zajem Ducati je ale jiny a sice poslat Rubena do AMA), nebo Fonsi Nieto s bohatym sponzorem (Repsol nebo jiny...), ci Norick Abe (ma jako sponzora jednoho japonskeho slagroveho zpevaka) ci dokonce Shinya Nakano (ten by musel prinest hodne penez)....
Proton Team KR: Nobuatsu Aoki a Kurtis Roberts ? nebo Jeremy McWilliams ?
Jeremy McWilliams dostal od Protonu k podepsani lukrativni smlouvu na pristi rok, ale zatim ji odmitl ze slovy: "Zustanu pouze v pripade, ze na konci sezony uvidim svetlo na konci tunelu. Je mi uz 40 !, nejsem z tech, kteri by jen krouzili po zavodnim okruhu a take nechci zaroven zavodit a jeste k tomu si hrat na pokusneho kralika." Sef tymu Kenny Roberts sr. uvazuje o leasingu KTM motoru, chce ho rozhodne testovat v pristi sezone a pak rozhodnout, ktera verze bude pouzita pro rok 2005. Jeremy Mc Williams dale: "I motor Ducati by bylo reseni, proste cokoliv, co by prineslo zlepseni."
Suzuki Grand Prix: Kenny Roberts ?, John Hopkins ?
Kdo bude jezdit v pristim roce za Suzuki, se odbyva opravdu v hypotezach. Ovsem takovou smlouvu, jako ma Roberts u Suzuki, mu nenabidne nikdo. Navic je velmi tezke, ziskat pro americke jezdce evropske sponzory, prakticky nemozne. Nabizeji se nekteri volni piloti, ale ze spickovych jezdcu nema pochopitelne zajem nikdo.
Kawasaki Racing Team: Alex Hofmann a Andrew Pitt
Milionem dolaru zaplaceny a s 8 body a 22. mistem v prubeznem poradi lezici Garry McCoy uz dalsi sanci od Kawasaki nedostane. A jelikoz Kawasaki bojuje s penezi, tak nebude hledan ani zadny nahradnik, nybrz jezdecky par bude vytvoren z dosavadnich pilotu, tedy doposavadniho testovaciho jezdce Alexe Hofmanna a zdale z Andrewa Pitta (letos zatim 3 body a 26. misto !). Sef tymu Harald Eckl neni prave nadseny a rika bez obalu: "Abys vyvijel novy motocykl, potrebujes aspon jednoho spickoveho jezdce." Oficielni prechod z Dunlopu na Bridgestone bude teprve po Valencii, ale Akira Yanagawa uz na draze v Autopolis japonske pneu testoval.
WCM Harris Team: ??? a ???
Jezdci a motocykly (resp. motory) pro pristi rok, to je jedna velka neznama. Vse zalezi od sponzora. Nejlepe to vypada s KTM, kde by jmeno zustalo v nazvu tymu. Ovsem, 10 - 16 motoru potrebnych pro sezonu 2004 stoji priblizne 2 miliony Euro a to jeste nejsou zaplaceny gaze spickovych pilotu !!!
* Pedrosa definitivne do vyssi tridy
Jak uz jsem napsal v minulych clancich, tak vzhledem k zisku titulu mistra sveta v nejnizsi obsahove tride muze Daniel Pedrosa spolecne se svym tymem postoupit o kategorii vyse. Bude tedy jezdit ve dvouclenem tymu Telefonica Movistar Junior Team s primou podporou tovarny Honda a jako jeho partner bude jeden z japonskych pilotu, nejvice se diskutuje o jmenech Tohry Ukawy ci Yukiho Takahashiho (letos jako Wild - Card pilot treti v Suzuce a ctvrty v Motegi), ale neni vylouceno ani zadne jine zname japonske jmeno...! A technicke zazemi (pomoc) dostane tento tym primo od Gresiniho.
* Velke zlepseni u Katji Poensgenove
Po tom, co Katja Poensgenova vynechala dve GP, predstavila se sympaticka blondynka v Sepangu v tom nejlepsim moznem svetle. Za Svedem Stigefeltem zustala ve druhem volnem treninku o pouhych 0,7 sec., a svemu kolegovi van de Lagemaatovi tak nadelila celych 2,5 sec., o ktereho se tim pokousela malem mrtvicka. No a v zavode dojela na velmi dobrem 17. miste a bez ztraty okruhu ! "Sefmechanik Hans Spaan mi rekl, ze mam plyn pridavat pomaleji a zkusit jeste pozdeji brzdit, a to se vyplatilo", rika Nemka.
* Prvni Cinan, ktery kdy startoval v GP
Shi Zhao Huang se jako prvni Cinan v historii GP kvalifikoval do zavodu (a nebyl v treninku posledni), pricemz jeho krajan Xian He Zi propasl kvalifikaci o pouhych 0,2 sec. Oba dva Cinane jsou mistri sve zeme v kubaturach GP 125 a Sportproduktion 150. Doposud nebyli nikdy za hranicemi sve zeme, to byl jejich prvni "vylet" do jineho sveta. A protoze se v Cine bude investovat do nove drahy u Sanghaje celkem 700 milionu dolaru, aby se tam v roce 2005 mohla konat GP, tak se jezdci musi pomalu pripravovat. Uz v Suzuce jezdil v treninku Way On Cheung ve tride 125 ccm, ale do zavodu se nekvalifikoval. Je zajimave, ze v zemi, ve ktere zije 1,1 miliarda lidi, ma zavodni silnicni licenci pouhych 300 motocyklovych zavodniku. Do roku 1996 se zde nekonal zadny motocyklovy silnicni zavod na uzavrenem specielnim okruhu, vse se odehravalo na prirodnich okruzich. Pak byla vybudovana draha v Zhuhai a od te doby se jezdi cinske mistrovstvi v kubaturach GP 125 a GP 250 a dale v Sportproduktion 125 a 150 a v Supersportech.
* Porto nazpet k Aprilii ?
Argentinsky pilot Sebastian Porto, by se po trech letech na Yamaze (1999 - 2001) a jednorocnim angazma na Honde (2003) mel v pristim roce objevit opet ve dvestepadesatkach na Aprilii (naposled v roce 1998) a to tovarni. A misto koho ? Jorge Martinez hleda nahradu za sveho jezdce Tony Elliase - ten odchazi ve stejne kubature k Honde z prozaickeho duvodu, ze si mysli, ze u Hondy bude mit vetsi sanci na pozdejsi kontrakt pro tridu MotoGP. A pokud by se uvolnilo misto jeste po Fonsim Nietovi (sance na start ve tride MotoGP), tak by druhou tovarni Aprilii vedle Porta sedlal v "Asparove" tymu dalsi Nieto, a sice Pablo.
* Take Vincent o tridu nahoru
Jeste stale uradujici mistr sveta ve stopetadvacitkach, Francouz Arnaud Vincent, ma plne zuby nejnizsi tridy (letos na KTM a pozdeji misto Uie na Aprilii) a chtel by jezdit pristi rok dvestepadesatky. Ovsem sance na zisk tovarniho stroje je nulova a take se zatim nenasel tym, ve kterem by tuto tridu jezdil. Ale take dosavadni spolujezdec Steve Jenknera, tedy Madar Gabor Talmasci chce sice zustat Aprilii verny, ale o tridu vys.
* Kdo pojede Malaguti 125 ?
Oba dva dosavadni piloti tovarny Malaguti, tedy Fabrizio Lai a Julian Simon opousti tym Malaguti a budou jezdit v jinych stajich - tymech. Jak uz jsem uvedl, tak Fabrizio Lai jde ke Gilere, zatimco Julian Simon bude novou akvizici nove staje a sice Angaia - Honda. Malaguti by chtela Peruginiho, ten o tom nechce ani slyset a i druhy kandidat, tedy Casey Stoner, dal tovarne Malaguti kosem.
* Tentokrate opravdu konci
"Kazdym rokem a v tuto dobu" konci svou karieru Lucio Cecchinello. Tentokrate je to ale uz definitivne. Majitel tymu Safilo Oxydo LCR a zaroven jeho jezdec, ktery jeste v polovine sezony mel realnou sanci na titul mistra sveta, se ve svych 33 letech a po absolvovani 149 GP (debut na GP Francie 1996 a celkem 7 vitezstvi) ve tride 125 ccm opravdu po Valencii rozlouci s aktivni drahou.
* Gilera chce Peruginiho
Nejen Malaguti, ale i Gilera by rada mela Stefana Peruginiho pro pristi sezonu. K tomu sam Stefano: "Mam smlouvu s tymem Abruzzo - Aprilia jeste na rok 2004, stejne se chci ale nejdrive koncentrovat na zbyvajici zavody a pak teprve premyslet, co bude pristi rok !"

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist