Informace z motocyklového světa

Několik zajímavých informací z prostředí silničních závodů motocyklů najdete v obsáhlém článku jenž mapuje několik posledních dnů.

* * * * * Týmy Yamahy, Suzuki a Kawasaki zahájily dnes testy na okruhu Laguna Seca. Jedná se o týmy z amerického národního šampionátu AMA Pro Racing. Zpráva z Kalifornie říká, že na okruhu panuje nádherné počasí.
* * * * * Zatímco výkvět motocyklového Mistrovství Světa se chystá na oficiální IRTA testy, tovární tým Hondy HRC si zvolil svou osobní přípravu a rozhodl se vynechat první IRTA testy na okruhu Jerez de la Frontera, které začnou v pátek. Tým jde svou cestou a od zítra se opět vrací na malajsijský okruh Sepang kde před několika týdny někteří jezdci Hondy doslova zářili a především trhali rekordy tohoto okruhu. Nadcházejících testů na okruhu Sepang se zúčastní Valentino Rossi (který před dvěma dny slavil své 24. narozeniny) jeho týmový kolega a nováček MotoGP Nicky Hayden (oba Repsol Honda), Max Biaggi a Tohru Ukawa (oba Camel Pramac Pons), Daijiro Kato a Sete Gibernau (oba Telefónica MoviStar Honda) a další z početné skupiny nováčků letošního seriálu MotoGP Makoto Tamada (Pramac Honda).
* * * * * Francouzský jezdec týmu Scuderia Caracchi NCR Régis Laconi navštívil továrnu Ducati, kde se setkal s manažerem superbikové větve Ducati panem Paolo Ciabattim. Po tomto setkání navštívil také tovární muzeum kde obdivoval zejména stroje Ducati 900 Mika Hailwooda jenž s tímto strojem zvítězil v roce 1978 na ostrově Man v závodě třídy TT F1 a stroj Ducati 888 SBK, se kterým se v roce 1991 stal Mistrem Světa Superbike legendární Doug Polen.
* * * * * Australský jezdec Anthony West se po roční přestávce vrací do světového šampionátu a po dvou letech do šampionátu třídy 250 ccm. Jen pro upřesnění, v roce 2000 absolvoval West šampionát třídy 250 ccm a o rok později na dvouválcové Hondě šampionát třídy 500 ccm. V loňském roce v šampionátu Moto Grand Prix chyběl. West se přiznal, že v době kdy se dozvěděl o své neúčasti v loňském šampionátu Grand Prix myslel, že jeho kariéra je u konce. Letos se však opět pojede Mistrovství Světa a to se svým přítelem Johanem Stigefeltem na motocyklech Aprilia. Jistě bude chtít všem dokázat, že jeho angažmá byla správná volba.
“S rokem 2000 nejsem zrovna moc spokojený“, říká West o svém doposud nejlepším vystoupení ve světovém šampionátu, kdy dokončil sezónu šestý za tehdy vítězným Olivierem Jacquem. “Myslím si, že jsem tehdy mohl něco udělat lépe. To je můj cíl nyní, Soustředím se na vítězství v závodech, ne na čtvrtá a pátá místa. Ještě nejsem na 100% připravený, protože jsem měl pouze dva testy. Potřebuji jet na motocyklu mnohem více a vybudovat si dobrý vztah s týmem. S tím co jsem vyděl doposud jsem však spokojený. Víc než kdy jindy jsem se věnoval mé fyzické přípravě, brzy se taky přestěhuji do Itálie, abych byl blíže mému týmu. Myslel jsem, že už nikdy nedostanu šanci jet Grand Prix a proto jsem se rozhodl, že s touto šancí nebudu plýtvat.“
V roce 2001 se na konci roku dozvěděl Anthony West, že v nejprestižnější třídě nadále nebude pokračovat. Nemám žádný úmysl vrátit se do dvěstěpadesátek, řekl tehdy mladý Anthony West. Nyní se po jeho prvním svezení se strojem Aprilia zdá, že volba návratu do čtvrtlitrů byla tou správnou volbou. “Pravda je, že jsem nikdy neměl rád dvěstěpadesátku, nemyslím si, že by slušela mému stylu. Po svezení s Aprilii si však začínám o této třídě myslet něco jiného. S Hondou jsem měl vždy potíže s posedem, ale na Aprilii jsem dost klidný hned od prvního svezení. Po prvních testech jsem se dostal na mé časy z roku 2000 a tak vím, že až dostanu nový stroj bude to ještě lepší.“
Anthony se stále vyhýbá otázce porovnání šampionátu z roku 2000 a toho, který ho čeká letos. “Myslím si, že to není možné porovnávat, nikdy nemůžete vědět co se stane. Například někdo jako Poggiali může přijít a všem utéct. Nemohu říkat zda bude šampionát snadnější či zda bude těžší než v roce 2000. Já jsem jen rád že jsem zpět. Všechno co chci dělat je jezdit.“
* * * * * První australský Mistr Světa třídy 500 ccm Wayne Gardner oznámil v nedávných dnech konec své profesionální kariéry, během které jezdil závody motocyklů i automobilů.
Wayne Gardner (43 let) se stal v roce 1987 historicky prvním jezdcem z Austrálie, kterému se podařilo získat titul v nejprestižnějším motocyklovém šampionátu Moto Grand Prix 500 ccm. V této třídě získal během své kariéry 19 vítězství v jednotlivých závodech, byl také historicky první jezdec, který zvítězil v závodech Grand Prix 500 na překrásném a rychlém okruhu Phillip Island (v letech 1989 a 1990).
V roce 1993 se rozhodl opustit motocykly a dál ve své kariéře pokračoval jako profesionální automobilový závodník. Od roku 1994 do roku 1997 se s vlastním týmem Holden Team zúčastňoval závodů australské série V8 Supercar. Od roku 1998 se dále zúčastňoval této série v dalších týmech. Poslední tři roky pak jako tovární jezdec jezdil japonský seriál All-Japan Grand Touring Championship kde pilotoval vůz Toyota Supra.
Gardner se rozhodl pověsit závodní přilbu na hřebík a věnovat se již pouze svým obchodním aktivitám a své rodině. “Shledal jsem, že již jsem neměl správnou motivaci a to je důvod opustit tento sport“, říkal Gardner po schůzce se zástupci továrního týmu Toyoty, kde měl jezdit i tuto sezónu. “Bylo to smutné setkání, ale vím, že dělám správnou věc ve správnou chvíli. Bylo to naprosto stejné jako když jsem odstupoval od motocyklů, tehdy jsem také věděl, že to byl nejvyšší čas přesunout se“, komentuje setkání se šéfy týmu Tom´s Toyota odstupující Wayne Gardner.
Wayne Gardner začal závodit na motocyklech ve čtrnácti letech, od dvaceti se stal na dlouhých 23 let profesionálním závodníkem. “Byl to opravdu dlouhý čas, ale velmi dobrý. Myslím, že je čas na změnu. Nyní, když mám dvě malé děti, se změnili moje priority. Chci trávit více času s Toni (manželka) a mými syny (Remy /5/ a Luca /3/).“
Wayne Gardner se nyní bude věnovat soukromé činnosti, která mimo jeho vlastních aktivit zahrnuje také pozici oficiálního zástupce továrny Honda v Austrálii nebo také pozici osobního manažera Broca Parkese, jezdce Mistrovství Světa Supersport právě na stroji Honda, který společně s Gardnerem vidí svůj cíl - vstup do MotoGP.
Již tedy nikdo neuvidí Wayneho za volantem superrychlého automobilu v barvách sponzora Coca Cola, legenda motocyklového sportu z australského Wollongong odchází do sportovního důchodu. “Závodění byl můj život, bude těžké zastavit se, ale necítím žádnou lítost“, říká jezdec jenž se ještě chce naposledy představit ve vytrvaleckém automobilovém závodě na 1000 kilometrů v australském Bathurstu. “Budu to všechno postrádat, ale jsem opravdově a především dobře připravený přejít na další fázi mého života.“
* * * * * Americké okruhy k soudu! Dva americké okruhy, na kterých se jezdí šampionát AMA Superbike, se v nejbližší době dostanou před americký soud. Žalovány jsou okruhy Brainerd International Raceway (z blíže nespecifikovaných důvodů) a okruh Road America v Elkhart Lake jenž zažalovala promoterská společnost americké formulové série CART, které okruh dluží první ze tří plateb za absolvování letošního závodu CART. Zprávy z USA říkají, že poplatek okruhu za pořádání jednoho závodu Formulí CART činí ohromujících 1 750 000,- USD!!!
* * * * * Bývalý mechanik Bena Bostroma u týmu Vance & Hines Racing a doposud věrný kamarád tohoto jezdce Mark Elder se zřejmě objeví v továrním týmu Ducati Marlboro. Mark Elder začal s Benem Bostromem spolupracovat již v jeho začátcích, kdy Ben jezdil na stroji Harley-Davidson 883. Vstupu Eldera do továrního týmu Ducati pro Mistrovství Světa třídy MotoGP nasvědčují fotografie z oficiální prezentace týmu Ducati Marlboro v Milanu, kde Elder stojí mezi členy týmu na straně Lorise Capirossiho.
* * * * * Japonský jezdec Daijiro Kato před časem hovořil o tom, že by se rád angažoval do nějakého projektu jenž by měl za cíl přípravu mladých japonských jezdců pro vstup do Moto Grand Prix. Nyní vše nabralo svou podobu.
V Japonsku se jezdí tzv. šampionát Pocketbike, tedy závody Minibike. Nyní se stává realitou další série těchto závodů, které ponese název “Daijiro Cup“ a bude se jezdit na okruhu v Akigase, tedy na okruhu kde začínal i Daijiro Kato. Vítěz pětidílného poháru získá tovární minibike Honda.
* * * * * Od zítra první IRTA testy. Na okruhu Jerez de la Frontera od zítra startují první oficiální testy IRTA. Nejprve se na okruhu ve středu a ve čtvrtek představí jezdci třídy 125 ccm, které od pátku do neděle nahradí jezdci třídy 250 ccm a MotoGP.
* * * * * Nakano se přestěhoval. Japonský jezdec Shinya Nakano se přestěhoval z jižní Francie do Barcelony. Nejprve hledal Nakano společně s členy týmu Luise d´Antína dům poblíž hlavního města Madridu a tedy poblíž hlavního sídla týmu, nakonec se však Nakano stěhuje do katalánské Barcelony. “U Madridu bych postrádal moře, na které jsem si zvykl ve Francii. To byl také hlavní důvod mého rozhodnutí“, říká Nakano jenž bude v Barceloně bydlet poblíž letiště. Dům a veškeré papírové formality s tím spojené mu pomohli nalézt a vybavit členové týmu. “Barcelona je krásné město s dokonalým klima“, raduje se Nakano, jenž se již těší na novou tělocvičnu, která se staví v blízkosti jeho nového obydlí.
* * * * * Biaggi opět pokusným králíkem v oblasti vývoje ochranných prostředků pro motocyklisty. Italský jezdec Max Biaggi bude v letošní sezóně zkoušet speciální ochranu zad a samotné páteře, kterou na návrhy světových jezdců a Mobilní kliniky dr. Costy vyrobila firma Dainese společně s D-Tec. Tato ochranná pomůcka proti úrazům je výsledek rozsáhlých studií a skládá se ze tří základních částí: vnějších šest otočných desek, které se dokonale přizpůsobí zadní části těla, dále speciální hliníkové struktury, která zlepší úroveň tlumení a v neposlední řadě speciální anatomická ochrana vnitřní části jenž dokonale vystihuje obrys těla. Bez zajímavosti jistě ani není komfortní větrací systém jenž nabízí dokonalé odvětrání a rozptýlení “zpocených zad“. Vývoj šel tak daleko, že se zaměřil i na speciální ochranu bederních kloubů. Max Biaggi se tak po testech senzorů funkcích těla, které zkoušel v roce 2001, stává opět pokusným testovacím jezdcem v oblasti bezpečnosti motocyklových jezdců.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist