IDM Sachsenring

Na těžkém a zatáčkovitém okruhu Sachsenring začalo německé silniční mistrovství, které se opět jede i s českou účastí ve třech kategoriích.

IDM Sachsenring
Na východoněmeckém okruhu Sachsenring začalo letošní německé mistrovství silničních motocyklů IDM, kterého se zúčastnili i tři jezdci české národnosti ve třídách solo (125 a SBK) a jeden náš pár opět nastoupil do závodu třídy Sidecare.
125 ccm:
Ve skvělém světle se uvedli oba naši zástupci v nejnižší třídě. Po dobrých výkonech v kvalifikaci, ve které si vydobyl šestou pozici na startovním roštu, dokázal dobře zajet i závod náš Václav Bittman, který bojoval od začátku závodu v početné skupině, kterou po špatném startu dojel i náš druhý zástupce v této třídě Igor Kaláb z Brna. Vzájemný souboj vyšel lépe pro brněnského jezdce, který brzo po dojetí této skupiny Bittmana předjel.
Oba naši jezdci zanechali na Sachsenringu velice pozitivní dojem a místní hlasatel několikrát jejich jízdu vyzdvihl. Nakonec dokončil závod Igor Kaláb na pátém místě a Václav Bittman o dvě pozice za ním. Sachsenring byl pro oba doposud neprobádaný okruh a tak body (a nemalé) jsou před známějšími okruhy jistě velice vážené.
Pro úplnost dodám, že v tomto závodě zvítězil italský Němec Dario Giuseppetti před Jarno Müllerem a Matti Saidelem. Čtvrté místo obsadil Igorův týmový kolega Jascha Büch. Na šestém místě mezi Kalábem a Bittmanem dokončil závod maďarský jezdec Attila Magda, který v týmu IMT Castrol Racing zacelil díru po Peteru Lenartovi jenž odešel do Grand Prix.
Superbike:
Němečtí organizátoři mistrovství IDM (nutno dodat, že zcela profesionálního ve všech směrech - od ochranky po tiskové konference) se od letošního ročníku rozhodli vrátit na německé okruhy mistrovství třídy Superbike. Po vzoru americké AMA Pro Racing zvolili variantu kdy jeden závod se jede na závěr sobotního programu a druhý během nedělního finále. Do tohoto mistrovství se přihlásilo a v Sachsenringu startovalo celkem 35 jezdců mezi, kterými se objevil náš Kamil Prager jenž ještě v loňském roce vodil dvoutaktní dvěstěpadesátku. Nyní si za své pracovní nářadí zvolil čtyřtakt v podání japonské Yamahy YZF R1.
Po solidní kvalifikaci, ve které Kamil skončil na 20. pozici (po přechodu z dvěpade smekám klobouk) dokončil oba závody na shodném šestnáctém místě a tedy pouhé jedno místečko za bodovanou pozicí, když zejména v prvním závodě měl jeden bod doslova nadosah což také po protnutí cílové čáry dal levou rukou svým mechanikům vědět. Prager však tímto výkonem naznačil, že není daleko od německých bodů, které jak věřím, brzy začne získávat.
Vítězem dramatického prvního závodu, jehož start byl přerušen poté kdy se jezdci seřadili po zahřívacím kole opět na startovní čáru a Michaelu Schultenovi vytekla voda stejně jako o několik sekund později Norbertu Fritzovi, se stal zcela jednoznačně domácí borec Jürgen Oelschläger jenž již ochutnal i místo oficiálního jezdce WSBK. Druhý v samotném sobotním závodě dokončil rakouský jezdec Andreas Meklau, jenž své typické číslo 13 napsal na zcela nový stroj Ducati 999, jenž jeho týmu dodala a svou podporou zaštítila samotná italská továrna. Jenže po závodě byl "Meki" z mě neznámých důvodů diskvalifikován a tak se na druhé místo dostal italský jezdec s německým jménem (chcete li tak němec s italským pasem, obdoba Giuseppettiho jenž je zase Ital s pasem německým) Markus Wegscheieder na stroji Suziki GSX-R1000 a na třetí místo postoupil Michael Schulten (Honda CBR 954 Fireblade) jenž jako vítěz kvalifikace zcela pokazil start (po výměně prasklé hadice od chladiče).
Ve druhém závodě již Schulten využil své Pole Position a bezpečně odvodil celý závod jenž pro něj také znamenal vítězství a 25 bodů do celkového pořadí šampionátu jemuž nyní vévodí se 41. body. Druhý skončil Andy Meklau, kterému toto místo nyní již konečně bylo připsané. Andy tak mohl slavit několika wheelie, které po vyřazení z oficiální listiny jezdců WSBK a zkušenosti z americké AMA Superbike jistě přišly vhod. Třetí dokončil druhý závod Markus Wegscheieder.
Sidecare:
Třetí německou kategorii, která se jezdí od loňského roku s českou účastí, je třída "Seitenwagen", tedy třída sidecare. Tomáš Foukal zůstal u osvědčeného motoru Yamaha ze stroje R1 i u podvozku LCR, změna však nastala u spolujezdce, když Kláru Weberovou nahradil v letošním roce (nebo pouze v prvním závodě???) bývalí motocyklový závodník Jíří Pertlíček (např. 2. místo MR 250 v roce 1988, 3. místo MR 250 v roce 1989 a 1990 nebo 4. místo MR 500 v roce 1986). Že to této dvojici půjde dobře naznačili již v trénincích, kdy dojeli na desátém kvalifikačním místě. Stejnou pozici si dvojice bukanýrů vyjezdila i v samotném závodě. O tom, že tento úspěch není ledajaký dokládá i pohled do výsledkové listiny, kde mezi prvními šesti posádkami v cíli je pět oficiálních posádek z Mistrovství Světa Superside.
V závodě zvítězila dvojice Steinhausen-Hopkinson před další světovou posádkou Roscher-Heindenreich a třetími, opět světovými Švýcary Schröder-Wäfler (všichni Suzuki LCR).
Ostatní:
Závody IDM se jezdí ještě ve třídách Supersport a ve třech pohárových kategorií (Red Bull Rookies Cup - Honda RS 125, Suzuki GSX-R1000 Cup a Yamaha R6 Shell Cup).
Tyto závody se jezdí bez české účasti, ale z výsledků třídy Supersport uveďme alespoň první tři když závod vyhrál na továrnou podporovaném motocyklu Honda CBR 600RR domácí Michael Schulten před krajanem Rico Penzkoferem a nejrychlejším Turkem Kenanem Sofuoglu, tedy Turkem jenž si letos již vyzkoušel i Mistrovství Světa této třídy. O síle německého mistrovství svědčí i účast nám dobře známého Torstena Fritzscheho, který v našem mistrovství této třídy v loňském roce zcela jasně kraloval a vyhrával co se dá, ale v IDM mu patřila až 21. pozice.
Z pohárových závodů vzpomeňme alespoň přesvědčivé vítězství Steve Mizery.
Německé mistrovství pokračuje opět s českou účastí za čtrnáct dnů na slavném okruhu Hockenheim.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist