Hlasy z okruhů

Ohlasy na včerejší testování na několika místech světa najdete v tomto článku. Tak neváhejte a přečtěte si co říkal například Valentino Rossi při opalování.

Hlasy z okruhů
Tento týden se konaly (a konají) testy po celém světě. Včera jsem slíbil ohlasy některých zúčastněných jezdců. Yamaha – Jerez de la Frontera:
Carlos Checa - Situace na okruhu nás donutila odložit testy, ale naštěstí zde budeme ještě absolvovat IRTA testy. Nyní je důležité aby se nám vydařilo počasí ve Valencii, chceme tam dokončit práci, kterou jsme měli naplánovanou do Jerezu.
Shinya Nakano - Se svým novým týmem jsem spokojený i když jsme spolu ještě nebyli schopni hodně pracovat. Lidé v týmu jsou velmi nadšení a pozorní. Myslím, že společně uděláme nějaké štěstí.
Marco Melandri - Nemá cenu cestovat domů, musel bych být zpět ve Valencii již v pátek a to bych nebyl doma ani jeden den. Doufám, že ve Valencii bude teplé počasí, abych si vyléčil svou rýmu, kterou jsem zde chytil.
HRC – Sepang:
Shinichi Itoh (HRC) - Zkoušel jsem mnoho pneumatik, dostali jsme nějaké nápady, které nyní musíme analyzovat. Myslím, že jsem odvedl dobrou práci a jistě jsem přispěl k spoustě dat. Myslím, že brzy budeme schopní překlenout mezeru mezi námi a vedoucími jezdci.
Makoto Tamada (Bridgestone Pramac Honda) - S těmito třemi dny testování jsem spokojený i když jsem nenašel dobré nastavení pro můj motocykl. Nejsem ustaraný, protože vím kde je můj potenciál. Tyto testy mě pomohly dostat lepší pocit na motocyklu při mém stylu agresivního brždění. Získali jsme mnoho informací, které nám nyní poslouží k zlepšení motocyklu.
Max Biaggi (Pramac Honda Pons) - Když se podívám zpět, mohu říci, že to byl úspěšný test po dvou a půl měsíce bez jízdy na motocyklu. Michelin mě požádal abych udělal test odolnosti, který dopadl dobře. Michelin pro nás dělá v roce 2003 opravdu velkou práci. Tým i já začínáme rozumět motocyklu. Nyní nás čeká měsíční pauza, musím si udržet svou koncentraci. Chci co nejdříve opět jet na tomto motocyklu, jízda na něm mě dělá potěšení.
Tohru Ukawa (Honda Pons) - Se svým konečným časem jsem spokojený, ale myslím, že mohl být o trošku lepší. Důležité je, že jsme udělali potřebné věci a již nyní se můžeme těšit na nový stroj, který dostaneme v únoru a začnem zde na jeho přípravě. Dnes jsem testoval především různé separace pneumatik. Byly to dobré tři dny testování, zlepšoval jsem se každé kolo.
Sete Gibernau (Telefonica MoviStar Gresini Honda) - Já osobně jsem se zde zdokonalil. Udělali jsme zde všechno co jsme měli naplánované. Ještě máme prostor pro zrychlení, je na to dost času, není potřeba spěchat. Na motocyklu jsem se cítil lidný. Již teď se těším opět na testy tady v Sepangu, které budou za měsíc.
Daijiro Kato (Telefonica MoviStar Gresini Honda) - Poslední hodinu jsem chtěl věnovat co nejlepšímu času, ale musel jsem ještě otestovat čtyři soubory pneumatik Michelin. Když jsem se dostal k poslednímu souboru, snažil jsem se konečně o rychlé kolo, ale ten poslední pár nebyl tak dobrý jako ty ostatní. Nejdůležitější však je, že jsme nalezli několik dobrých separací. Valentino a Max byli velmi rychlí, ale se svým výkonem během těchto tří dnů jsem spokojený. Za měsíc dostanu již nový motocykl a myslím, že s ním to bude ještě lepší. Již se na něj těším.
Nicky Hayden (Repsol Honda) - Se zdejšími testy musím být spokojený. Zde to je hrozivé místo, bylo to tvrdé učení okruhu na novém motocyklu, důležité je, že se moje časy postupně zlepšovali. Když jsme zvolili standardní nastavení tak se motocykl zlepšil a já se mohl soustředit na test pneumatik a správnou stopu. Rád bych najížděl tvrději do zatáček, je to otázka důvěry. Vím, že na tomto motocyklu mohu být tvrdší než na mé loňské VTR. Jsem si jistý, že to vše příjde.
Valentino Rossi (Repsol Honda) - Dobré tři dny a pro mě bylo nejlepší, že jsme vyřešili problémy, které jsem měl při brždění. V úterý jsme nalezli nějaké dobré nastavení a ve středu několik dobrých pneumatik. Přilnavost na okrajích pneumatik byla vždy problematická, dnes jsme nalezli pneumatiky s dobrou okrajovou přilnavostí. Motor a podvozek se zdá být dobrý, nyní když jsme vyřešili problémy s bržděním, tak můžeme dělat dobré časy.
Troy Bayliss (Ducati Marlboro) - S testy jsem opravdu spokojený a zvláště s výsledky posledního dne. Neustále jsem se zlepšoval a nakonec jsem byl o 2,5 sekundy rychlejší než první den. Nalézám s motocyklem vynikající cit a to i díky sérií modifikací a vylepšení vlastností. Je ještě mnoho věcí, které se dají zlepšit, věřím, že můžeme být ještě rychlejší. Nemohu se dočkat do Jerezu na další testování. Na takovém okruhu jako Sepang jsem nikdy dříve nejezdil, ohromné teplo. Na závod zde musíte být opravdu dobře připravení.
Loris Capirrosi (Ducati Marlboro) - Pokud uvážím, že jsme zde ještě nikdy nebyli testovat, musím říci, že naše výsledky jsou opravdu dobré. Nepřijeli jsme sem stanovit rychlé časy, přesto jsme byli schopní vykonat mnoho práce na nastavení motocyklů a na testech pneumatik. Ještě máme nějaké problémy s tahem motoru, ale jsme na správné cestě je vyřešit. Děláme neustálé pokroky a ještě několik dnů testování by nám mělo přinést naději na dobré výsledky. Tento test byl důležitý a dal nám množství informací. Myslím, že to pro nás bude opravdu velký šampionát.
Filippo Preziosi (Technický ředitel Ducati Corse) - Tři dny v těchto extrémně těžkých klimatických podmínkách nám daly mnoho užitečných informací o nastavení motoru i celého motocyklu. Získali jsme kladné výsledky s ohledem na spolehlivost motoru při vysoké teplotě chladící vody. Po této nové zkušenosti můžeme nyní pokračovat ve vývoji motocyklu. Spokojení můžeme být jak s jednotlivými časy na jedno kolo, tak s množstvím získaných informací. Díky profesionalitě Troye i Lorise a jejich odezvě na testované díly jsme udělali hlavní pokrok v našem projektu.
Hiroshi Yamada (manažer motocyklového závodního oddělení Bridgestone) - Nashromáždili jsme extrémně důležité informace, které nás nechávají pokračovat ve vývoji pneumatik pro čtyřtaktní stroje MotoGP. Nyní již víme vše o jezdeckém stylu Makoto Tamady a můžeme se tak zaměřit na vývoj právě pro jeho styl, najít způsob pokračování našeho vývoje. Zkoušeli jsme novou zadní pneumatiku a ukázalo se, že tento model je již pro MotoGP o hodně lepší. Má daleko lepší přilnavost, než ta, kterou jsme používali minulý rok. První výsledky jsou opravdu zajímavé. Víme, že budeme mít doma mnoho práce na přípravě k dalším testům, ale to k vývoji nového projektu vždy patřilo.
Kawasaki – Phillip Island:
Garry McCoy - Při otřesu potřebujete normálně dva dny odpočinku a pravděpodobně sedm dnů bez sportovních aktivit a to je to, proč dnes nejezdím. Již se sice cítím trochu lépe než včera, ale ještě ne stoprocentně. Doufám, že se dobře vyspím a až ráno se rozhodnu zda ve čtvrtek nastoupím. Chtěl bych absolvovat několik okruhů abych opět získal důvěru na motocyklu. Příští test je až za měsíc a já bych chtěl myslet na jiné věci než byla toto havárie.
Alex Hofmann (testovací jezdec) - Opět jsem pracoval ne pneumatikách Dunlop. Stále je ještě práce na hodně detailech, ale stále děláme pokroky. Jsem spokojený s tím, že jsem dokázal opět zrychlit můj čas na jedno kolo. Jsem jeden a půl sekundy za nejlepšími jezdci a to není špatné, obzvlášť když jezdím na starší generaci motocyklu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist