Hlasy z MotoGP po Catalunyi

Co řekli jezdci v cíli závodu třídy MotoGP na okruhu Catalunya najdete v tomto článku.

Loris Capirossi (1. místo) – Je to fantastický den pro mě, tým, Ducati, Marlboro, ale i pro každého kdo nám věří. Závod byl neuvěřitelný. Velmi jsem bojoval s Valentinem, náš rytmus nebyl tak rychlý, protože byly velmi těžké podmínky, obzvláště pro pneumatiky. Pokusil jsem se příliš neriskovat, když se Valentino pokusil jet rychleji, byl dost široký v zatáčce. Pak jsem jel na 100%. Věděl jsem, že je za mnou, ale pak jsem dostával signály, že se příliš rychle vrací Valentino. Snažil jsem se proto neztratit koncentraci a mnoho nepoškozovat zadní kolo. Nikdy bych nevěřil, že dokážeme tak brzy vyhrát nějaký závod. Jsme všichni hrozně šťastní, ale také víme, že je před námi stále mnoho práce. Motocykl je velmi rychlý, ale potřebujeme zlepšit jeho nastavení. Je před námi ještě dlouhá sezóna a já slibuji, že budu jezdit co nejlépe.
Valentino Rossi (2. místo) – Nevím jestli můžu být šťastný z poslední částí závodu nebo rozzlobený na mou chybu. Měl jsem problémy s pneumatikami, ale přesto jsem jel neustále na hraně. Musel jsem na konci jet na 120%, byla to velká zábava. Vytvořil jsem rekord okruhu a dostal se na druhé místo, je to dobré pro šampionát.
Sete Gibernau (3. místo) – Rád bych útočil na Rossiho a Capirossiho, ale bylo to nemožné. Jsem ovšem spokojený s tím co jsem zde dosáhl.
Carlos Checa (4. místo) – Všechno šlo dobře – trénink, start i závod, ve kterém jsem nakonec zajel dobrý výsledek. Učinili jsme velký pokrok od závodu v Mugellu. Potřeboval jsem dosáhnout dobrý výsledek. Byl jsem blízko pódia, ale nemohl jsem dobře bojovat v některých oblastech okruhu. Zvládnul jsem předjet Nakana na rovince a udržet čtvrté místo. Je to poprvé v tomto roce, kdy jsem měl v závodu dobrý pocit a zůstal jsem v něm. Viděl jsem odjíždějícího Rossiho, ale bylo nemožné udělat cokoliv, abych jej chytil. Jeho rychlost byla vyšší a především v některých částech okruhu více stabilní. Udělali jsme hodně pokroku, vlastně jsme toho tento víkend méně měnili něž v minulosti. Nyní mám opět důvěru udržet se mezi nejlepšími, budu držet geometrii jakou jsem použil dnes.
Shinya Nakano (5. místo) – Dnes jsem absolvoval velmi dobrý závod. Mohl jsem jet s nejlepšími jezdci a také jsem jim byl o hodně blíže než v Mugellu. Na konci jsem předjel Checu, ale on mi to vrátil, nemohl jsem proti tomu nic dělat. Motocykl pracoval velmi dobře, je jasné, že jdeme správným směrem v rovnováze s podvozkem.
Tohru Ukawa (6. místo) – Měl jsem stejné problémy s motorem jako včera, budu zde zítra testovat a tak snad vše vyřešíme. Jsem dnes hodně zklamaný, protože na začátku roku zdejší testy vypadaly pro mě velmi dobře.
Makoto Tamada (7. místo) – Byl to těžký závod, ale naštěstí mě moc neunavovalo teplo a to hlavně, protože jsem neměl příliš těžké souboje a ani předjíždění nebylo moc komplikované. Příště chci startovat s nejlepšími a i bojovat o nejlepší místa.
Alex Barros (8. místo) – Byl jsem si jistý, že zde získám dobrý výsledek, jsem zklamaný. Během zimních testu, ale i v kvalifikaci jsem zde měl dobré výsledky, ale bohužel výběr pneumatik nebyl dobrý, přebíráním jsem zvolil příliš tvrdé pro tyto podmínky. Dnes jsem nezávodil, ale přežíval.
Nicky Hayden (9. místo) – Myslím, že s dosaženým výsledkem bych měl být spokojený, protože to byl nesmírně těžký víkend. Hodně kol jsem jel s Tamadou a Barrosem, nebylo to tak dobré, ale získal jsem nějaké body a opět se něco naučil.
Troy Bayliss (10. místo) – Byl to jeden z nejtěžších závodů, který jsem ve svém životě absolvoval. Bylo velké horko. Nebyl to pro mě dobrý závod, ale důležité je, že jsem ho dokončil a získal nějaké body. Stále něco postrádám na předku a proto se nyní na příštím závodě pokusíme přijít na tento problém.
Ryuichi Kiyonari (11. místo) – Jsem velmi šťastný. Ke konci závodu, když se zvýšilo tempo, jsem zachytil správný moment a správnou skupinu.
Marco Melandri (13. místo) – Měl jsem dobrý start a dobré první kola, ale zadní pneumatika začala později klouzat a začalo to být nervózní. V dlouhých zatáčkách jsem neměl dost tahu a zadní kolo se mi začalo přetáčet. Nemohl jsem kvůli tomu používat plný výkon. Po sedmy nebo osmy kolech to vypadalo, že mám problém se spojkou, byl příliš obtížné udělat něco více. Myslím, že mé ranní nastavení bylo lepší a tak se na to nyní budeme muset zaměřit.
Max Biaggi (14. místo) – Motocykl nebyl dobrý na brzdách po celý víkend. Když jsem se pokusil předjet Seteho, tak začalo skákat zadní kolo při brždění. Když bylo kolo nahoře, ztratil jsem nad ním kontrolu. Zaznamenal jsem pár bodů. Levou zadní stranu mám mírně bolestivou, ale skutečnou bolest mám uvnitř.
John Hopkins (15. místo) – Zpočátku byl motocykl velmi dobry, ale stále máme problémy, když se rozpálí pneumatiky – ztratily přilnavost a vše se zkomplikovalo. Musel jsem hledat různé způsoby jak to překonat, musel jsem jezdit nepřirozenou cestou. S bolestí v zádech to bylo opravdu těžké. Bylo dobré dokončit závod, ale takové nejsou moje cíle. Vlastní přítomnost Kevina [Schwantze] byla dobrá, on potvrdil několik věcí, které jsem již říkal dříve. Je dobře, že ude jezdit na našem stroji a pomůže uskutečnit změny ve vývoji.
Nobuatsu Aoki (16. místo) – Konec závodu, který byl velmi těžký, ale který jsem dokončil. Bylo to jako obvykle. Chyběla rychlost na konci cílové rovinky. Motocykl nepracoval dokonale, ale bylo opravdu důležité dostat se do cíle závodu, pro tým i mechaniky, pro všechny. Opravdu oceňuji jak pracovali ve dne i v noci. Během jednoho týdne jsme učinili důležitý krok.
Garry McCoy (17. místo) – Motocykl se hodně klouzal a já tak byl pomalí v zatáčkách. Pokud však mohu soudit podle reakcí, zřejmě si to užili fanoušci.
Jeremy McWilliams (nedokončil - havárie) – Proč bylo všechno to okolo? Závod trvá 45 minut a já jsem skončil dříve než jsem dokončil první kolo. Žádal jsem Pitta, aby mi vysvětlil zda si myslel, že vyhraje závod z poslední řady během prvního kola, ale abych byl čestný tak můj zájem byl spíše o jeho týmového kolegu, který nevypadal moc dobře. Kdybych se kvalifikoval na čtrnáctém-patnáctém místě, pravděpodobně by se to nestalo, vždy se snažíte dostat od nebezpečných jezdců ze zadních stran startovního roštu. Jsem v pořádku, ale opravdově zklamaný. Vše co jsem chtěl, bylo dokončit závod. Nobu to udělal, ale mohly tam být Protony dva. Takováto věc by se neměla stávat při závodech na této úrovni.
Andrew Pitt (nedokončil - havárie) – Cítím se zarmoucený kvůli Akirovi, byl nevinnou obětí tohoto incidentu, který jsem pravděpodobně zavinil já. Jel jsem kolem dvou jezdců v první zatáčce a pak jsem si myslel, že bych se mohl dostat vnitřkem okolo Jezzy [McWilliams], byl jsem však příliš široký a vjel jsem do zatáčky moc horkokrevně. Dotkli jsme se a oba spadli, Akira bohužel s námi. Jsem v pořádku, ale hodně zklamaný z toho, co se stalo.
Olivier Jacque (nedokončil - havárie) – Startovat v první řadě vám dá velkou výhodu a to dokonce, i když jsem věděl, že po celý závod to bude příliš těžké. Začal jsem dobře a najížděl Capirossim, Rossim a Gibernauem čtvrtý do první zatáčky. Asi čtyři kola jsem byl schopný udržovat rychlost, ale měl jsem velmi malou přilnavost a tak jsem byl nakonec donucený klesnout v pořadí. Pak, ve třináctém kole, jsem při brždění na konci cílové rovinky ztratil předek. Poprvé v této sezóně jsem nezískal žádné body. Zůstáváme tady testovat a tak je naděje zlepšit problémy s pneumatikami, které mě postihují v několika posledních závodech Grand Prix.
Kenny Roberts sr. (vlastník týmu Proton KR) – Je dobře, že jsme vyřešili problém s palivovými čerpadly. Dejte nám ještě pár týdnů a my učiníme krok v našem výkonu. Je před námi ještě mnoho práce, také práce s pneumatikami. Je to krok k bodu, který nás povede k závodění s ostatními chlapci.
Corrado Cecchinelli (technický šéf týmu Ducati Marlboro) – Je to pro nás fantastický den, pro každého v týmu, pro každého v továrně, pro každého zapojeného do tohoto projektu. Loris jel neuvěřitelný závod. Dnes ráno jsem si myslel, že můžeme poprvé vyhrát, věděl jsem, že jsme udělali dobrý výběr pneumatik Michelin a věděl jsem, že pokud půjdou věci velmi dobře, vše půjde naší cestou. Loris zvolil dobrou taktiku, nechtěl jít do vedení ihned od začátku závodu, protože chtěl zachránit jeho pneumatiky. Všechno pracovalo dokonale.
Garry Taylor (manažer týmu Suzuki Grand Prix) – John se nepřestával přes své zdravotní problémy po celý víkend zlepšovat a v neděli předvedl odvážnou jízdu, překonal svou bolest a dostal se na body. Předvedl starého ducha Kevina Schwantze.
Harald Eckl (manažer týmu Kawasaki Racing) – Krátce jsem mluvil s Akirou ve zdravotním středisku, měl velké bolesti, které můžou být kvůli jeho zlomeným žebrům, jenž utrpěl při tomto pádu. Transportovali ho do Granollersovi nemocnice pro detailnější a rentgenová vyšetření. Musíme počkat na lékařskou zprávu, než budeme vědět jak na tom doopravdy je.
[Akira Yanagawa při hromadném pádu v prvním kole na chvilku upadl do bezvědomí]

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist