Hlasy po 1. kvalifikaci

Několik hlasů z paddocku v Catalunyi najdete uvnitř tohoto článku. Hned jeho úvodem jedna lahůdka.

Hlasy po 1. kvalifikaci
250 ccm:
Lukáš Pešek Dnes to bylo dobré zjistil jsem kudy vede trať a tak. Musel jsem si přestavět dost věci na motorce, tak to zabralo dost času, ale do měřeného tréninku jsem šel s tím, že už budu honit časy, ale ukázalo se, že to moc nepůjde, jelikož jsem měl problémy s předním pérováním a musel jsem najíždět do zatáček o dost pomaleji než jsem chtěl. Snad to zítra ve volnem tréninku vyřešíme a budu konečně moci ukázat co je ve mě. Jo a neberte to pérováni tak, že se vymlouvám na motorku. To není účel. Motorka je dobrá a tým pracuje na 100%, ale doufejme ze to bude dobry.
MotoGP:
Corrado Cecchinelli (technický ředitel týmu Ducati Marlboro) Věděli jsme, že tady bude velké horko a tak jen pomůžeme tímto horkému vzduchu pryč (na úpravu vzduchových otvorů). Troy vyjel víceméně se stejným nastavením jaké měl v Mugellu, ale nebyl s ním moc spokojený. U Lorise jsme vyzkoušeli různé nastavení předku - jaké jsme zde používali při březnových testech - a vypadá to, že to pracuje celkem dobře. Myslím si, že takové nastavení vyzkoušíme zítra i na Troyově motocyklu. Je to jen malý rozdíl v geometrii.
Loris Capirossi Jsem dost šťastný, ale ne úplně spokojený. Potřebuji několik malých zlepšení, což znamená, že budu muset naplno využít obou zítřejších tréninků. Hodně jsme se zde neučili při březnových testech, ale to byly jiné podmínky - nyní je o hodně větší vedro a okruh vypadá velmi kluzký. Znovu se soustředím spíše na závodní nastavení, než na nastavení pro jedno rychlé kolo. Teplo je znepokojující - pro mě i pro pneumatiky, proto potřebuji nastavení, které bude dobré po celý závod, obzvláště až se opotřebují pneumatiky.
Troy Bayliss Zápasím s několika věcmi, většinou s nastavením motocyklu. Poslední dva závody mi něco chybělo na předku motocyklu, není to co bych chtěl, ale neustále se snažím vše zlepšit. Není to nic velkého, ale v takovýchto závodech i jedna malá věc může dělat velké rozdíly. Zítra budu zkoušet nějaké jiné nastavení i když moje časy nejsou tak špatné - jen pět nebo šest desetin od těch, které jsem zde měl v testech a to je dnes větší horko.
Kanny Roberts sr. (vlastník týmu Proton KR) Zítra budeme mít nějaké nové díly, ale motocykly v podstatě zůstávají stejné jako v Itálii. Pokusili jsme se vyřešit problémy s palivovými čerpadly jejich výměnou a přívodem dalšího vzduchu, přidali jsme i tepelné štíty. Zatím to vypadá dobře, sice máme ještě několik problémů, ale už je to lepší.
Jaremy McWilliams Musím se ještě hodně naučit, než to budu moci komentovat. Dnes jsme pracovali na spojce a na nastavení výšky, musíme to vyladit, než budeme moci přesunout těžiště. Nemohu nyní jezdit příliš rychle, protože kapotáž není dobře ukotvená. Stále jezdím jak na dvoutaktu, nemáme dost velkou rychlost na výjezdech ze zatáček. Je ještě dlouhá cesta před námi, nyní jsme asi tak o měsíc jinde než bychom chtěli být.
Nobuatsu Aoki Dnes jsem měl mnoho potíží, ale na poslední část kvalifikace mi vyměnili palivové vstřikování a nyní to již vypadá dobře. Není to nejlepší, ale je to dobré. Dnes jsem také udělal malý omyl - brzdil jsem asi o padesát metrů později a dostal jsem se do štěrku. Myslel jsem si, že skončím ve zdi, jak jsem jel rychle, ale jen jsem se dotknul brzdy a už jsem upadnul. Motocykl nebyl poškozený a motor stále běžel. Dnes jsem zajel ráno pouze čtyři kola a devět odpoledne, a proto jsem tak na úrovni ranního tréninku. Zítra znovu začnu.
Kenny Roberts jr. (pro zranění nestartuje) Mluvil jsem s Jeanem Michelem Baylem, který měl pravděpodobně stejné zranění hrudníku. Jeho zlomená kost se mu tehdy potvrdila až po čtrnácti dnech. Hovořil jsem s ním o tomto zranění a mé příznaky jsou naprosto stejné. Právě teď se cítím, jako kdybych havaroval teprve včera. Je mi sice již trochu lépe, ale bolest je každý den stejná. Deam Miller mi během týdne pomáhal, ale pro tento motocykl potřebuji být silný, ne jen na 50 nebo 80%. Potřebuji všechnu sílu.
K nehodě - Vybral jsem si špatný čas a pokazil jsem to. Pokouším se celý rok vyhýbat těmto situacím, ale tentokrát jsem do toho vložil více agrese. Byl jsem rychlejší než John [Hopkins], chtěl jsem ho proto předjet a pokusit se zůstat s Colinem [Edwardsem]. Pokusil jsem se ho předjet v zatáčce, ale to nebylo jako normální havárie, já jsem ztratil přilnavost. Když jsem přeřadil z trojky na dvojku, zadní kolo šlo do smyku, jako kdybych brzdil. Chtěl jsem se vyhnou Johnovi. John najel do zatáčky zeširoka a tak jsem nemohl jet rovně, protože bych do něj vrazil z plné rychlosti. Pokusil jsem se mu vyhnout jak nejlépe to šlo, ale nepovedlo se to. Když jsem spadnul, bylo to jakoby mi někdo stál na hrudníku a ze všech sil mě tahal za pravou ruku.
V těchto situacích to je vždy chyba jezdce, ale já tentokrát neměl žádnou kontrolu nad motocyklem.
Garry Taylor (manažer Suzuki Grand Prix) John jel i přes svou bolest velmi dobře - odvedl dobrou práci. Kenny je zde a sleduje, dá mu to nový pohled. Stejně jako Kevinu Schwantzovi a Jeanu Michelu Baylovi. Všichni uděláme vše pro zlepšení situace.
Kevin Schwantz (legenda a host týmu Suzuki) Je to velké zklamání, když vidím, že Suzuki má problémy. Přeji si, abych jim mohl v něčem pomoci. Vypadá to, že vědí kde vznikají tyto problémy. Řešení je však obtížná záležitost. Myslím, že Kenny i John udělali do těchto chvil velkou práci. Když se kouknu na motocykly, nevím to sice jistě, ale vypadá to, jakoby nechtěli dotáčet zatáčky.
John Hopkins Na konci jsem zajel dobré kolo, ale raději bych ho zajel ve středu kvalifikace a následně pravidelně opakoval. Stále mě hodně bolí krk, Desiree [Johnova přítelkyně] mi pomáhá a masíruje, ale nyní musím do Mobilní kliniky na kontrolu. Mám rád tento okruh, jezdit zde je opravdová legrace.
Davide Brivio (ředitel týmu Fortuna Yamaha) Oba jezdci prožili těžký den v hledání optimálního nastavení. Tento okruh pro nás byl v zimním testování lepší a tak máme alespoň nějaký ukazatel. Nyní je však odlišná teplota a tak musíme naše nastavení přizpůsobit tomuto stavu. Celý tým se usilovně snaží a s našimi inženýry uděláme vše pro zlepšení. Je teprve pátek, zítra máme ještě celý den.
Carlos Checa Dnešek nebyl pro mě dobrý den. Nemohl jsem se na mém nastavení cítit klidný. Potřebuji dobrou přední pneumatiku a právě nyní to s předkem nevypadá dobře. Máme mnoho dat z našeho zimního a jarního testování na tomto okruhu. V zimně jsem zde zajel několik dobrých časů a tak o stejné budu zítra usilovat. Jsem si jistý, že se zítra mohu zlepšit.
Marco Melandri Byl to dnes pro mě těžký den, zkoušel jsem několik nastavení podvozku, ale stále jsem od dobrého celkového nastavení hodně daleko. Odpoledne se vše v porovnání s ránem zhoršilo. Nyní nemám dobrou přilnavost předku, je obtížné udržet pneumatiky na asfaltu. Nyní musím i techniky rozebrat údaje a nelézt nějaké řešení.
Akira Yanagawa Je to zde jako japonská sauna - takové velké horko. V těchto podmínkách je jízda velký problém, hlavně pro pneumatiky. Moje časy byly lepší a lepší v každé tréninkové části a tak doufám, že v tomto pokroku budu pokračovat po celý víkend. Jsem šťastný, že jsem zpět v závodech. Můj motocykl je podobný tomu co měl Alex v Mugellu, jen nastavení je odlišné.
Andrew Pitt Je to zmatené, v testech jsem zde byl o sekundu rychlejší. Při testech jsem se cítil konkurenceschopný, nyní bojuji s nastavením předku a motocykl nevypadá, že bude jezdit dobře. Večer se podíváme na data a rozhodneme se, co zítra pozměníme.
Garry McCoy Kvalifikaci jsem provozoval až v závěru s novou pneumatikou, které vypadala dobře, ale tři zatáčky před koncem kola ztratila přilnavost. Právě přilnavost je zde nyní odlišná od té, co jsme zde měli při testech. Okru také vypadá mimo stopu špinavý. Udělali jsme nějaké změny na předku jednoho motocyklu, ale nepomohlo to a tak jsem používal druhý motocykl.
Alex Barros Právě jsem jel kolo, které mě mohlo dostat na druhou pozici, když jsem ztratil kontrolu nad předkem motocyklu a havaroval jsem. Znamenalo to, že jsem musel usednout na druhý stroj, se kterým jsem se již pro málo času nedokázal zlepšit. Jsem zklamaný, ale na druhou stranu, motocykl je zde lepší než v Mugellu a tak se mohu dostat do 44 sekund s nadějí na první řadu.
Colin Edwards Dnešek nebyl tak špatný, ale upřednostňoval bych první pětku - sedmička není má oblíbená pozice. Jsem však spokojený, motocykl je dobrý. Nastavení je stejné jako v Mugelu, ale změnili jsme elektroniku, je to nyní hladší přechod k motoru. Ještě musím zapracovat pro neděli na mých startech - nechci opakovat Mugello.
Noriyuki Haga Nejezdil jsem dnes dobře, neměl jsem cit na přední stranu. Okruh je plný děr, potřebuji zpevnit nastavení.
Naoya Kaneko (technický ředitel týmu Yamaha d´Antín) Jsme ve stejné řadě jako v Mugellu. Jsem z tohoto výsledku velmi šťastný. Udělali jsme menší změny na geometrii podvozku, ale ještě stále máme několik problémů. Zítra budeme pokračovat v řešení našich problémů a budeme doufat, že zůstaneme v první řadě.
Shinya Nakano Jsem s tím opravdu spokojený.Měl jsem na motocyklu opravdu dobrý pocit. Zlepšilo se nastavení, nyní se mohu věnovat ježdění v té stopě, kterou si právě vyberu. Zítra budu bojovat o to, abych zůstal v první řadě. Věřím, že toho budu schopný.
Valentino Rossi Dnes jsme pracovali na přípravě motocyklu velmi dobře, od rána jsme zaznamenali velké zlepšení. Přesunul jsem se od nastavení ze zimního testování a udělal dobrý výsledek. Na konci kvalifikace bylo možné jet ještě rychleji, ale během mého rychlého kola jsem potkal v cestě Kawasaki.
Nicky Hayden Odpoledne to bylo těžší než ráno. Ráno jsem by jedenáctý a myslel jsem si, že se odpoledne ještě zlepším, přitom jsem spíše učinil krok dozadu. Uprostřed kvalifikace jsem trochu zabral a o 0,8 sekundy se zlepšil, ale později jsem to již nedokázal vylepšit. Zdejší okruh je opravdu dobrý, mám ho rád, jen potřebuji dostat klid na motocyklu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist