Hlasy jezdců MotoGP po Riu (2)

Druhá a tedy poslední část proslovů pilotů MotoGP po závodě v brazilském Riu.

Hlasy jezdců MotoGP po Riu (2)
Makoto Tamada (Camel Honda – 1. místo)
Dokonalý závod na motocyklu a pneumatikách, které byly nejlepší jaké mohly být. Já odpočíval a tým odvedl velkou práci. Rád bych věnoval toto vítězství všem v týmu a také mému příteli Daijirovi. Myslím si, že to je největší pocta, jakou jsem mu mohl dát, postrádám ho. Jsem vděčný Bridgestonu za jejich neuvěřitelnou práci, kterou mě umožnili, že jsem mohl jet tento týden velmi rychle a efektivně ve všech testech. Pneumatiky také v závodě daly mojí Hondě správnou rychlost, kterou jsem potřeboval.
Max Biaggi (Camel Honda – 2. místo)
Velmi těžký závod, ale báječný, i když jsem nezískal vítězství. Rád bych poblahopřál Makotovi, to není pouze dobrý jezdec, to je i přítel. Velký. Když během několika posledních kol k nám přijel, slyšel jsem, jak brzo přidává na výjezdech ze zatáček plyn, zatímco já jsem musel s přidáním stále čekat. Uvědomil jsem si, že jsem v nebezpečí. Jsem však s mým motocyklem spokojený, s Michelin a obzvláště s prací mého týmu, který pracoval společně s Hondou velmi tvrdě. Odstartoval jsem dobře, byl jsem za Kennym, ale po jednom kole jsem se dostal před jeho stroj. Jel jsem svým tempem, pokusil jsem se zachránit mé pneumatiky. Bylo velmi obtížné utrhnout se od ostatních. Pokusil jsem se nechybovat, podmínky byly opravdu velmi zrádné. Těchto dvacet bodů znamená pro šampionát opravdu hodně, nyní se však chci vrátit na samotný vrchol pódia.
Nicky Hayden (Repsol Honda – 3. místo)
Jsem šťastný. Nikdy jsem nedokončil závod MotoGP, když jsem startoval z první řady. Dnes jsem rozhodně chtěl konečně dobře skončit. Byl to opravdu dobrý víkend, který skončil dobrým výsledkem. V závodě bylo mnoho legrace. Zpočátku jsem jel s Maxem. Viděl jsem, že začínáme ujíždět a tak jsem si myslel, že jedeme dobře. Najednou jsem na tabuli z boxů uviděl napsáno “Tamada +0“, přihnal se odnikud. Ke konci závodu jsem měl několik velkých momentů, ale domníval jsem se, že si musím trochu odpočinout, abych dosáhl na velký výsledek. Je hezké končit na pódiu, ale já zde nejsem proto, abych získával pódia nebo první řady, já jsem zde abych vyhrával závody. Chci se stejným cílem jet k dalšímu závodu. Beru tento výsledek, na kterém chci postavit další úspěchy.
Loris Capirossi (Ducati Marlboro – 4. místo)
Jsem stoprocentně s tímto výsledkem spokojený, a proto mé díky jde do Ducati Corse a k mému týmu, kteří odvedli vynikající práci. Je to můj letošní nejlepší výsledek a to dokazuje, že jdeme ve vývoji motocyklu správným směrem. Budeme v tomto směru pokračovat. Byl to těžký závod. Startoval jsem ze špinavé části dráhy, proto se mi hodně při startu protočilo kolo. Do první zatáčky jsem se tak propadl v pořadí. Překonal jsem to a dokázal dojet čtvrtý. Jakmile jsem jel na čtvrtém místě, uvědomil jsem si, že první tři chlapci jsou již hodně daleko vpředu. Rozhodl jsem se, že tedy pouze upevním svou čtvrtou pozici tím, že udržím Barrose vzadu.
Alex Barros (Repsol Honda – 5. místo)
Jsem velmi, velmi zklamaný. Po pěti kolech jsem měl velké problémy s předkem. V trénincích a ve Warm upu vypadal motocykl dobře, ale v závodě to byla pohroma. Čtyřikrát, pětkrát jsem skoro havaroval, stejně jako Valentino nebo Sete. První dvě kola jsem byl spokojený, ve zbytku závodu jsem však již nemohl nic dělat. Bylo velmi složité s motocyklem zatáčet, potřeboval jsem větší úhel, což znamenalo menší přilnavost. Potřebuji se s týmem a Michelinem podívat na data. Jsme téměř v polovině sezóny a stále nepřicházejí výsledky. Musíme něco udělat, aby se naše situace zlepšila. Omlouvám se všem fanouškům, kteří mě zde tolik podpořili, omlouvám se týmu, který tak tvrdě pracoval.
Shinya Nakano (Fuchs Kawasaki Racing – 9. místo)
Jsem velmi zklamaný, protože proti někomu dnes nebylo možné tvrdě bojovat. Vím, že potřebuji větší výkon motoru. Skončit 27 sekund za vítězem závodu je příliš mnoho. Na začátku závodu jsem na motocyklu měl dobrý pocit, viděl jsem dokonce vedoucí skupinu, ale nedokázal jsem se v ní udržet. Deset kol jsem se poté pokoušel předjet Noricka Abeho, ale nebylo to možné. Musím říci díky mému týmu i díky týmu mého kolegy, kteří všichni tvrdě pracovali před závodem na výměně palivového, vstřikovacího systému na mém motocyklu.
Alex Hofmann (Fuchs Kawasaki Racing – 11. místo)
První tři zatáčky byly velmi přecpané, všichni mě předjížděli vnějškem. Pak mě předjel na rovince Jeremy McWilliams a já byl najednou na 19. pozici. Znamená to, že jsem neměl dobrý start do závodu. Jakmile jsem se dostal z tohoto provozu, byl jsem schopný dojet Johna Hopkinse a Rubena Xause, se kterými to byla dobrá bitva. Zde není mnoho míst na předjíždění. Myslím si, že s větší agresivitou v prvním kole, bych mohl skončit v první desítce. Nově zrevidovaný motor, který jsem dnes použil, vypadal klidně, byl to rozhodně krok kupředu. V posledním kole jsem čekal, že mě bude chtít na konci rovinky předjet John Hopkins vnitřkem. Připravoval jsem se na to, ale on najednou přijel vnějškem, dotkli jsme se v rychlosti 310 km/h a on jel rovně. Jsem kvůli tomu zarmoucený, nemyslel jsem si, že by mohl předjíždět vnějškem.
Jeremy McWilliams (MS Aprilia Racing – 14. místo)
Můj cíl byl dostat se na body a být rychlejší než byl jezdec Apriie v loňském závodě. Oba cíle jsem dosáhl. Dokazuje to, že jdeme správným směrem. Měl jsem dobrou bitvu s Neil Hodgsonem, což bylo po osamělém závodě v Assenu opravdu dobré. Musíme se s týmem podívat, kde se dá zlepšit. Tento víkend vypadal, že se pokrok začíná dařit. Budeme zde testovat několik nových dílů, doufám, že se to projeví v dalším závodě.
Nobuatsu Aoki (Proton KR – 18. místo)
Prvních deset kol, nebo tak nějak, šlo vše dobře. Honil jsem se za Shakey Byrnem a myslel jsem si, že bych ho mohl postupně předjet. Pak však odstartovaly velké problémy se zadní pneumatikou. Závod byl dále těžký. Motocykl šel do boku se žádnou přilnavostí. Bylo to zklamání, protože tyto poslední pneumatiky dobře fungovaly v podobných podmínkách v Barceloně, když jsem je tam testoval.
Kurtis Roberts (Proton KR – 19. místo)
Nyní opravdu nejsem zrovna šťastný. Dokončil jsem závod, ale zdá se, že snad nikdy nebudu mít jízdu bez nějakých problémů. V závodu mě postihlo velké prokluzování zadní pneumatiky. Musím se více zaměřit na vývoj pneumatik, v současnosti nejsou pneumatiky připravené. Brzy musím něco vyřešit.
Troy Bayliss (Ducati Marlboro – havaroval)
Trochu jsem bojoval s přilnavostí předního kola a pak jsem uprostřed zatáčky přilnavost předku ztratil. Použil jsem stroj “Four Pulse“, protože ráno při Warm Upu fungoval dobře. Připadalo mi dobré ten motocykl otestovat.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist