GP Ria - TZ týmu Elit Grand Prix

Jaroslav Huleš získal premiérový světový bod, Thomas Lüthi také mezi první patnáctkou.

Jaroslav Huleš získal premiérový světový bod, Thomas Lüthi také mezi první patnáctkou
Dnes se na okruhu v brazilském Rio de Janeiru jel dvanáctý podnik seriálu mistrovství světa silničních motocyklů za účasti jezdců naší stáje – Thomase Lüthiho (125 cc) a Jaroslava Huleše (250 cc).
Poslední možnost k vyzkoušení změn v nastavení motocyklu – ranní Warm Up – využili mechanici třídy 125 cc k některý úpravám.”Warm Up nebyl z mého pohledu vůbec dobrý, testoval jsem jiné nastavení pérování a pneumatiky také nebyly úplně ideální.” vysvětluje Thomas Lüthi problémy při jízdě, která stačila na 22. místo výsledkově nedůležitého tréninku. Po patřičné analýze mechanici opět na stroji zapracovali.
Na startovní rošt se talentovaný pilot postavil do třetí řady. Vstup do závodu se mu vydařil, když z 12. místa poskočil hned v úvodu na 7. pozici. Postupně ale na nejrychlejší jezdce nestačil a od 5. kola se začal propadat. “Start se mi povedl, ale nefungovala optimálně zadní pneumatika, nemohl jsem jet tak rychle, jak bych chtěl.” popisuje švýcarský sympaťák, který nakonec dokončil na bodovaném 15. místě. “Jel jsem dle možností, za bod jsem rád. Už z toho pohledu, že jsem po delší době opět viděl cíl.“ Thomas Lüthi tak přetrhl šňůru čtyř závodů, v nichž měl pád. Jeho bodové konto (49 bodů) mu zajišťuje 15. místo průběžného pořadí seriálu.
Úspěch v podobě jednoho světového bodu jsme zaznamenali i ve třídě 250 cc. Čerstvě angažovaný český jezdec Jaroslav Huleš usedl na motocykl po více než čtyřměsíční pauze a svůj debut v českém týmu proměnil v bodový zisk (15.místo). Po adaptování motocyklu na Jardův styl jízdy, které probíhalo od prvního tréninkového dne, vjížděl zkušený český pilot na startovní rošt evidentně klidnější: “ Hned ráno jsem byl překvapený, protože motorka fungovala, jak motorově, tak podvozkově. Pryč byly problémy z tréninků.” přibližuje své pocity náš závodník. Příčinou hlavních tréninkových problémů byla cívka, poničená pádem Jakuba Smrže v Estorilu. Start se jihočeskému pilotovi vydařil a úvodu atakoval ze zadních pozic první desítku. V 6. kole přišly technické potíže: “V závodě jsem měl problém, kdy na šestý rychlostní stupeň mi přestala fungovat motorka. Zahleděl jsem se na otáčkoměr co se děje a vylítl jsem z trati. Pak jsem se nemohl dostat do tempa, dělal jsem spoustu chyb – asi pětkrát jsem si spletl řazení.” komentuje průběh brazilského závodu Huleš, který tento závod absolvoval s pro sebe nezvyklým otočeným řazením. To “zdědil” po svém předchůdci Smržovi a nebylo v tak časově krátkém úseku možné řazení změnit. V celém závodě Jaroslav Huleš srdnatě bojoval se svými konkurenty, v posledním kole obral německého jezdce Gemmela o bodovanou pozici a skončil na 15. místě.
První závodní zkušenost s Hondou 250 RS popsal Jaroslav Huleš slovy: “Myslím si, že ta motorka je dobrá, že se na ní dá určitě jet vpředu. Je nutno podotknout, že jsme na motorce museli hodně věcí změnit, aby to fungovalo. Každý trénink jsme měnili podvozek, nastavení motoru. Teď je to konkurenceschopný stroj.”
Spokojenost celého týmu vyjadřuje názor manažera Daniela M. Eppa: ”Jsem rád že Tom dojel závod. Udělal ve své kariéře další důležitý krok – rozpoznat riziko a nepřekročit technické hranice, které směřují k pádům. Také z výsledkem Jardy Huleše jsem spokojen. Jsem rád, že se potvrzuje správné rozhodnutí angažovat zkušeného českého jezdce, který nás přesvědčil o reálnosti dosažení předsezónních cílů. Těším se na další zámořské závody.” Elit Grand Prix Racing Team
Tisková zpráva 46/2003

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist