Garry Mc Coy do serie WSBK

Ve startovni listine MotoGP 2004 bude urcite a to minimalne na rok, chybet drivejsi vitez kralovske tridy, Australan Garry McCoy.

Po absolvovani 134 Grand Prix, z toho 75-ti v nejsilnejsi kubature a s celkem peti viteznymi zavody - trikrat v kralovske tride a to vzdy na Yamaze 500 v tymu Petera Clifforda (a 2x ve tride do 125 ccm), odchazi minimalne na rok do WSBK velmi popularni Australan, Garry McCoy (31 let). Australsky pilot skoncil v roce 2000 jako 5. celkove - 161 bodu, v sezone 2001 12. - 88 bodu a v minulem roce, kdy byl pronasledovan zranenim (vynechal celkem 4 zavody GP), pak jako 19. - 33 bodu, tehdy ovsem jezdil s klasickou petistovkou Yamaha i proti ctyrtaktum. Po odchodu z tymu Red - Bull Yamaha WCM prestoupil do tovarniho tymu Kawasaki a zde s "podradnym" zavodnim materialem a nevyhovujicich gumach ziskal v letosnim roce pouhych 11 bodu, kdyz mu ale hlavne byla vycitana nedostatecna bojovnost na zavodni draze. Faktem ale zustava skutecnost, ze po zavedeni ctyrtaktnich motocyklu v kralovske kubature mel drivejsi sampion velke problemy s jizdnim stylem i z duvodu sve male postavy.
Nyni tedy, jak uz prohlasil behem motocyklove show v Bologni - zacatkem prosince, odchazi do WSBK a bude jezdit na NCR - Ducati. Zde nahradi sveho byvaleho tymoveho kolegu (z roku 2000) ze serialu Grand Prix, Francouze Regise Laconiho, ktery odesel do tovarniho tymu Filla - Ducati, kdyz tam nahradi spanelskeho pilota, Rubena Xause, ten zase odesel do MotoGP do tymu Ducati Luise d´Antina. Kariéra Garryho McCoye v GP
Garry McCoy debutoval v šampionátu Grand Prix v roce 1992 kdy získal divokou kartu pro svou domácí Grand Prix v Austrálii. Zajímavé na tomto debutu bylo především to, že v tu dobu jezdil mladý Garry na silničním motocyklu teprve čtyři měsíce, když předtím úspěšně závodil na dlouhé ploché dráze. Již v následujícím roce se stal oficiálním pilotem Grand Prix třídy 125 ccm.
'Gaz' zůstal ve třídě 125 ccm až do roku 1997 a vedle vítězství v závodě Grand Prix Malajsie v roce 1995 zaznamenal například v tom samém roce i celkové sedmé místo. Od roku 1998 se pohyboval v nejprestižnější třídě, kde dokázal zejména na dvoutaktním stroji zle zatápět svým soupeřům. Rok 1998 sice ještě pro něj znamenal především dlouhou pauzu po havárii s jeho dvouválcovou Hondou, ale od sezóny 1999, kdy přestoupil na Yamahu týmu Red Bull WCM, získával jen samé pozitiva, jenž gradovaly v památném roce 2000. Nejprve si McCoy dojel ve Valencii pro své první pódium ve třídě 500 ccm (1999), ale v roce 2000 tvrdě zaútočil na mety nejvyšší. Tento rok mu kromě prvního vítězství přinesl také dalších pět pódií, z kterých byly ještě dvě ty nejvyšší a konečnou pátou příčku ve třídě 500 ccm.
Ačkoliv sezóna 2001 přinesla již velmi zkušenému Garrymu další pódiová umístnění, sezónu 2002 zahájil slabšími výkony zapříčiněnými zraněním v předsezónním testování. Devatenácté místo v roce, kdy do světového šampionátu vtrhly opět čtyřtaktní motocykly, donutilo Garryho k zamyšlení a především, k jak se později ukázalo, problémovému přestupu do továrního týmu japonské Kawasaki.
V letošní sezóně získal Garry McCoy nejlepší výsledek ve francouzském Le Mans, kde v přerušeném závodě dojel na devátém místě (nejlepší výsledek Kawasaki ZX-RR). Smutný a především výkonem stroje zklamaný Australan dokončil sezónu opět až v závěru druhé desítky a tak muselo nastat to co svět předpokládal – opuštění nejsledovanějšího šampionátu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist