FUKI Sidecare Team opět na bodech

Jediný český sidecarový tým FUKI Racing Sidecare absolvoval další závod Mistrovství světa, i tentokrát naše nejúspěšnější světová dvojice dokázala bodovat.

Salzburgring 6.-7.8.2005
Trochu s obavami o možnost získání bodů do mistrovství světa, jsme se vydali na další závod do Rakouska, na závodní okruh uprostřed překrásné přírody. Je hodně závodní a určitě nebezpečný pro vysoké dosahované max. rychlosti, které dosahují na hranici 300 km/hod. Rovněž pasáže uzavřených šikan jsou velmi krátké a tak spolujezdec nemá vůbec možnost oddálit přesun, který musí být velmi přesný.
Tyto závody se jely společně s historickými závodními motocykly, které sedlaly známá jména, mistři světa a i divácká kulisa byla výtečná. Škoda jen, že celý víkend provázelo špatné počasí, kde ani kroupy nebyly výjimkou.
Naše účinkování začalo v sobotu ráno, kdy jsme jeli první volný trénink V něm jsme si zlepšili nejlepší dosažený čas před dvěmi léty. Výchozí pozice pro měřené tréninky byla dobrá a tak jsme byli spokojení. První měřený trénink se jel na vodě.Jak je známé, na té se výkonové rozdíly motorů smazávají a nám se podařilo dosáhnout 12 času. Neustálou analýzou dat z datarecordingu jsme dolaďovali křivku výkonu motoru a Michal Kafka testoval možnosti nově použitého zapalovacího modulu, pro upravení předstihu v různých režimech motoru a akceleračního přístřiku paliva. Musím říci, že se mu to podařilo v tak krátké době výtečně a ve vlastním závodě jsme z toho mnoho vytěžili.
Druhý trénink byl na suchu.16 místo vypadalo sice umístěním špatné, ale časy na jednotlivá kola a minimální odstupy, to vlastně vůbec špatné nebylo. Naznačovalo to však, že pokud se pojede na suchu, tak každý bod bude velmi cenný a těžce získaný. Na vodě je to přeci jen naše parketa, kde dokážeme zaskočit mnohé zdatnější soupeře. To jsme si ověřili i při Warm-upu, kde jsme byli dokonce na 6 místě.
Vlastní závod byl ve zvláštních podmínkách, kdy jsme najeli na start za slunečného počasí a náhle začal slejvák, který vše zkomplikoval. Závod byl posunut o 5 minut. Každý se mohl rozhodnout, na které pneumatiky přezuje a závod byl vypsán jako mokrý, tak že nemohl být v průběhu zastaven. Nikdo však nepřezul a vše tak začalo na polomokré trati se suchými pneumatikami.
Start tradičně dobře zvládnutý, první šikana s praskajícími uhlíkovými kapotami určila pořadí průjezdu a pak vše začalo. Honička o každý centimetr, o každé místečko, s velkým nasazením. Dlouho jsme jezdili na 14 místě, ale postupně jsme ukrajovali rozdíly od našich soupeřů, až jsme se prokousali na 12 místo. Bylo to těžké, myslím si, že to byl velmi krásný závod i pro diváky a že jsme získali maximum, kterého šlo dosáhnout. Tímto jsme obohatili naši sbírku bodů v mistrovství světa o 4 body a nacházíme se na 16. místě v celkovém pořadí.
Po tomto závodě jsme byli informováni o tom, že plánovaný závod 9.9-11.9.2005 v Petrohradě je zrušen, pro nezpůsobilou trať a že závěrečné dva závody mistrovství světa se pojedou na závodním okruhu Sachsenring 16.9-18.9.2005.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist