Fuki Racing Team Sidecar na Hungaroringu

Nestárnoucí Tomáš Foukal s Jiřím Pertlíčkem opět usedli do svého stroje a absolvovali závod světového šampionátu třídy Sidecare.

Fuki Racing Team Sidecar na Hungaroringu


Hungaroring – 27.5 – 29.5. 2005
Naprosto extrémní podmínky po celý víkend nás provázely při druhém setkání Mistrovství Světa Sidecar na maďarském Hungaroringu, kde se odehrál čtvrtý závod sezóny. Na tomto velmi náročném okruhu, kde není příliš mnoho času si odpočinout, jsme za téměř rekordních teplot jeli nejen tréninky, ale i vlastní závod. Teploty dosahovaly téměř 40 st. ve stínu a tak to pro všechny posádky, ale i techniku to bylo velmi náročné.
Z loňské sezóny jsme znali naše nejrychlejší časy, kterých jsme dosáhli v seriálu mistrovství Evropy a tak samozřejmě základním cílem bylo je pokořit a mít tak možnost bojovat na bodovaných místech. Tréninky jsou myslím naší silnější zbraní, a tak jsme se postupně, systematicky vyšplhali na 12 místo, což bylo zrychlení až o 2,5 sec na jedno kolo, oproti loňské sezóně.
Vlastní závod na 19 kol (téměř 90 km), by se dal při těchto podmínkách nazvat bojem o přežití, kde si skutečně všichni sáhli na dno svých sil a někteří prostě nevydrželi, včetně spolujezdce 10-ti násobného mistra světa Webstera, který za jízdy omdlel, a před cílovou rovinou v 15 kole vypadl. Bez vážnějších zranění byl převezen na kontrolu.zdravotního stavu.
Pro nás se tento závod z 12 pozice vyvíjel po startu velmi dobře, avšak ve druhé následující zatáčce došlo k nepatrnému kontaktu a vytlačení naší side až na samý okraj dráhy. Tímto jsme ztratili dvě cenná místa, a celé kolo se je nám nepodařilo získat zpět. Tímto jsme ztratili kontakt se skupinou bojující v první desítce, a dojeli jsme na 11 místě. Příděl 4 bodů do mistrovství světa byl odměnou za práci celého teamu, za nesmírnou vůli a snahu dosáhnout toho nejlepšího výsledku. Tyto extrémní podmínky nezaskočily připraveného Jirku Pertlíčka, který to ustál bez vážnějších krizí.
Aby to nevypadalo, že vše probíhá v pohodě, nic se nerozbíjí a že vlastně je to jednoduché, tak se přiznáváme taky i ke štěstí, jelikož v tréninku nám odešlo díky extrémním teplotám spojkové lanko, které vede podél výfuku, roztavila se teflonová výstelka, což následně způsobilo prokluz lamel a kompletního zničení a pokroucení plechů. Po skončení závodu a vyzvednutí side z prostoru park fermé, bylo plynové lanko zapečené s bovdenem tak, že s ním nelze pohnout. Štěstí jsme měli a za přetrpěný víkend v takovýchto asi ojedinělých podmínkách , jsme se dočkali odměny.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist