FUKI Racing Sidecar stále lepší

Zpráva týmu FUKI Racing Sidecare o posledních dvou podnicích, které absolvoval jediný český tým v Mistrovství světa Sidecare na německých okruzích.

FUKI Racing Sidecar stále lepší
Nurburgring 17 – 19. 6
Tento závod na krásném okruhu, kde se jezdí formule 1, pro nás nebyl příliš vydařený. V dané konkurenci, kterou vytvářelo 27 posádek, jsme se pohybovali v trénincích vždy kolem té 15. Bylo dobré, být ve středu tak početného startovního pole a osahávat aspoň jeden bod. Každý bod v této konkurenci je opravdu cenný, je pravdou, že na této trati je znát každý výkonový rozdíl motoru, ale i trať je velmi náročná.
Závod probíhal dá se říci standardně, to znamená vydařený start. Při něm, jsem musel spojku více máznout a to při přenesení výkonu motoru spojeného s kontrolou minimálního prokluzu, se jí vůbec nelíbilo.
Okamžitě se po přehřátí ztratila potřebná vůle, spojka začala prokluzovat a po opravdu dlouhé době jsme závod nedojeli a odstoupili jsme v 5 kole. Myslím, že jsme tak přišli o 2 body do mistrovství světa a snad nám zas tak moc nebudou chybět.


SCHLEIZ 8 – 10. 7. 2005
Jistě by se dal tento víkend nazvat jako šťastný, velkolepý, možná bodově až neskromný a při tom zasloužený a tvrdě vydřený.
Po bodové absenci v předešlém závodě jsme věděli, že tohoto závodu, který se jel na trati s novým povrchem a výbornou diváckou kulisou, musíme využít a spravit si chuť. Tento okruh nám sedí, v loňské sezoně jsme zde jeli mistrovství IDM a závod mistrovství Evropy. Když se vrátím do historie, tak Jirka Pertlíček zde jel na 250 a já na 80 ccm, a to přibližně před 17 lety. To byl okruh o mnoho delší, nebezpečnější, ale přesto měl vždy své kouzlo, atmosféru danou obrovským zájmem diváků. Dnes okruh měří 3 860m a je poměrně bezpečný. Divácká kulisa zůstala.
Motivující bylo pro nás to, že se během víkendu jely tři bodované závody, tím byl sprint na 3 kola, závod na 11 a 22 kol. V měřených trénincích jsme obsadili 16 místo, s minimálními časovými odstupy a tak jsme jeli ve vyřazovací rozjížďce, o 15 místo. Lepší umístění by nám zajistilo pouze vítězství, které jsme si nenechali ujít. Využili jsme dokonalého startu, okamžitě jsme anglickým soupeřům naznačili v první zatáčce komu patří a pak jsme to dotáhli až k vysněnému vítězství. Tím jsme se posunuli do finále, o 12 místo. Tento závod jsme po taktickém boji dojeli na 5 místě, což znamenalo celkové 11 místo a 5 bodů.
Tímto skončila sobota, úspěšná, i když unavující ujetím mnoha kol v plném tempu a vypětí. Známkou toho byly strhnuté krvavé mozoly na levé ruce spolujezdce, která drží vše, myslím tím sidecar při zemi, stabilitu stroje, a samozřejmě vlastní tělo. Přesto jsme se těšili na neděli, která by mohla bodový zisk rozmnožit. S taktikou jsme přistoupili k 11 kolovému závodu, s vědomím, že nás ještě čeká 22 kol. Tento kratší závod jsme zvládli výtečně, byl to závod rychlý a vysilující, ale do maxima zvládnutý s využitím všech možností, které se naskytly. 12 místo bylo pro nás skvělým výsledkem, který nám dodal energii potřebnou ke zvládnutí posledního závodu.
K takto dlouhému závodu, po ujetí mnoha km v těch předešlých, se musí přistoupit se zcela jinou taktikou. Jelikož se jedná o mistrovství světa, soupeři jsou opravdu ti nejzkušenější a nejlepší, a to si musí člověk uvědomit, zrovna tak, jaký je to vlastně všechno úspěch, když získáte třeba bod.
No tak jsme se do toho pustili uváženým soubojem po startu, kdy je vždycky mela. Během prvních kol se vytvářely skupiny, které k sobě výkonnostně patří, tam probíhá boj, studování stopy, slabin soupeřů s jediným efektem, v pravý okamžik to zúročit ve svůj prospěch. Nejtěžším soupeřem v posledních kolech byl dlouholetý účastník mistrovství světa z Francie, Jean a Gregory Cluze , který ještě k tomu měl znatelnou motorovou převahu. Zkoušeli jsme to snad všude, překvapit a předjet, ale nikdy tam nebylo tolik místa, aby nedošlo ke kontaktu.
3 kola před koncem to však přišlo, bylo málo času, možností ještě méně a tak na hranici převrácení a útoku zevnitř do levé jsme zrealizovali náš plán. Pozici jsme udrželi a zaskočený francouz se musel spokojit s 10 místem. Pro nás 7 bodů v tomto závodě získaných bylo odměnou za perfektně zvládnutý celý víkend. Myslím si, že se nám, jako teamu podařilo zúročit přípravu techniky a taktiku ve vlastních závodech s ohledem na jejich délku. A určitě není možné jen tak přehlédnout těch současných 24 bodů v seriálu mistrovství světa, po osmi závodech. Jasné je, že máme právo na spokojenost a pocit úspěchu, jelikož jsme nejúspěšnější ze všech silničních motocyklových závodníků, kterým samozřejmě držíme palce, aby nás brzy předehnali. Avšak nebudeme jim to ulehčovat, protože i mi sami chceme ještě dosáhnout dobrých výsledků, i když je nám už 96 let.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist