Fuki bodoval i v Rijece

Česká posádka Tomáš Foukal a Jiří Pertlíček bodovala i v dalším závodě mistrovství světa sidecar, který se tentokrát konal v chorvatské Rijece.

Fuki bodoval i v Rijece
Velice náročný okruh v Chorvatsku – Grobník, byl dalším závodem MS Superside. Celý víkend provázelo nestálé počasí, od bouřek a lijáku, až po azurové nebe, což komplikovalo volbu pneumatik na velmi drsném, popraskaném povrchu. Do určitého stadia, se na mokrém povrchu dají jet i suché pneumatiky, jelikož voda se rychle vytratí do prasklin a steče po klopené, hrbolaté dráze. Trať je velmi složitá a nebezpečná a tak o havárie nebyla nouze. Došlo k převrácení po kontaktech dvou sidecarů se šťastným koncem, ale o bezpečnosti na tomto starém okruhu nelze hovořit.
V tomto víkendu jsme navázali na zjištění o výkonnosti našeho stroje, i když se dá hovořit téměř o optimálním nastavení, ale stroje Yamaha se ztenčily na dvě posádky ve startovním poli. Nás může těšit, že bez problémů konkurujeme posádce, která má motor se specielními díly vyladěný v Anglii a tak přeci jen ty české ruce stále umí.
Vlastní závody a kvalifikace, pro nás byly obohaceny dramatickými situacemi, prasklý hlavní element v řízení během Warm-upu, výlety mimo trať, prostě boj o desetiny. To prostě s obrovským štěstím, které při nás tentokrát stálo. Tréninkové snažení s maximálním nasazením nás vyneslo na 17. příčku a tak ostatní závody během víkendu vycházely z této pozice na startu. Tato pozice nás předem zařadila do skupiny bojující v první závodě o bodované místa a v závodě na 10 kol, jsme zůročili vydařený start, včetně nekompromisních soubojů, ve 14. pozici. Bylo to opravdu maximum v daných podmínkách, a 2 body byly zasloužené a vydřené. Další závod na 20 kol, se rozjel dramaticky, kdy v 5 kole byl závod přerušen, pro převrácení sidecaru, ze kterého vylétl spolujezdec, což na tomto velmi hrbolatém okruhu není nic zvláštního. Jak říká Jiří Pertlíček- spolujezdec, na normálních závodech mám v průměru jednu šanci na opuštění stroje, no prostě se stane, že v tak krátkém časovém úseku, se to prostě nedá zvládnout, všechno stihnout, ale na tomto okruhu je ta šance skoro 10x větší. Následoval opakovaný start, závod na 15 kol, ve kterém na začátku po luxusním startu, které nás provázely celý víkend, jsme se držely dobře, nás opustilo řazení a tak 6 kol před koncem závodu jsme ukončili závodní víkend.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist